Ceny na Black Friday wcale nie były niższe. Klienci dali nabić się w butelkę?
Obniżki cen podczas Black Friday i Cyber Monday w Polsce były mniejsze, niż wynikało to z przekazów reklamowych i marketingowych - czytamy w raporcie firmy doradczej Deloitte. Klienci dali się nabić w butelkę?
05.12.2016 | aktual.: 05.12.2016 20:01
Deloitte, Dealavo i Google swoim badaniem pt. "Świąteczny barometr cenowy" objęły 800 sklepów. Jak wynika z raportu, obniżki, które proponowały sklepy online w czasie promocji Black Friday - 25 listopada i Cyber Monday - 28 listopada, okazały się tylko chwytem marketingowym.
Badanie ujawniło, że część e-sklepów podwyższyła, a nie obniżyła ceny za niektóre produkty. Liczyły na to, że konsumenci nie zorientują się.
- Wśród wszystkich analizowanych sklepów w przypadku 12 proc. produktów cena oferowana klientom w Cyber Monday względem 21 listopada br. była wyższa. W przypadku 72 proc. produktów cena nie zmieniła się, a tylko w przypadku 16 proc. produktów została obniżona - tłumaczy Krzysztof Boś z Deloitte.