Trwa ładowanie...
Materiał Partnera
spłata zadłużenia
Maciej Sierpień
04-11-2022 11:00

Chcesz komfortowo i dyskretnie spłacić swoje zadłużenie? Teraz wszystko załatwisz w sieci

Już ponad 3/4 dorosłych Polaków regularnie korzysta z Internetu. W sieci nie tylko robimy zakupy i korzystamy z bankowości elektronicznej, ale też załatwiamy coraz więcej spraw urzędowych. Nowe technologie pozwalają również zdalnie zarządzać zadłużeniem.

Materiał partnera: Kruk S.A.
  Źródło: Adobe Stock
d1blh18
d1blh18

W Polsce każdego roku przybywa osób korzystających z Internetu. Jak wynika z badania przeprowadzonego w maju przez CBOS, robi to już 77 proc. Polaków powyżej 18. roku życia. To o 4 proc. więcej niż przed rokiem i o 9 proc. więcej w porównaniu z 2020 r.

Najczęściej w sieci robimy zakupy. Niemal 2/3 ankietowanych (64 proc., tj. 84 proc. internautów) odpowiedziało, że kupuje online. Równie wysoki jest odsetek dorosłych korzystających z bankowości internetowej (61 proc). Regularnie wzrasta także popularność usług i treści dostępnych w sieci odpłatnie, tj. prenumerata prasy, dostęp do platform streamingowych oraz członkostwo w serwisach. Według danych zebranych przez CBOS z tego typu usług korzysta już 21 proc. Polaków.

  materiały partnera
Źródło: materiały partnera

Coraz częściej w sieci załatwiamy również sprawy urzędowe. Dzięki postępującej cyfryzacji instytucji publicznych bez konieczności wizyty w urzędzie złożymy pismo, zarejestrujemy firmę, wyślemy wniosek o dotację czy rozliczymy PIT. Niewątpliwym plusem takiego rozwiązana jest oszczędność czasu, energii oraz dbałość o środowisko (brak "papierologii"). Z deklaracji respondentów CBOS wynika, że w ciągu miesiąca poprzedzającego badanie co najmniej jedną sprawę urzędową w sieci załatwiło 44 proc. użytkowników, tj. 33 proc. ogółu Polaków.

d1blh18

Uważaj na cyberprzestępców

Cyfryzacja - poza mnóstwem udogodnień - niesie też za sobą sporo zagrożeń. Systematycznie wzrasta liczba przestępstw dokonywanych w sieci. Według policyjnych statystyk w ubiegłym roku w Polsce odnotowano ich prawie 55 tys. Co więcej, w ciągu ostatnich czterech lat ich liczba zwiększyła się o ponad połowę. Przybywa oszustw związanych z podszywaniem się pod sklepy internetowe i firmy kurierskie oraz dotyczących wykorzystania profilu zaufanego.

Najczęstszym sposobem cyberprzestępców jest tzw. phishing, czyli wyłudzenie danych osobowych lub pieniędzy np. poprzez wysłanie fałszywego SMS-a lub e-maila. Jak się przed tym bronić? Nie otwierajmy wiadomości z nieznanych źródeł oraz znajdujących się w nich załączników i linków. Sprawdzajmy dokładnie dane adresowe i numer konta bankowego – przepisujmy je, a nie wklejajmy. Gdy widzimy wielką promocję w sklepie internetowym, poczytajmy opinie o firmie oraz starajmy się sprawdzić na stronie CEIDG, czy taki podmiot gospodarczy rzeczywiście istnieje.

Zabezpieczajmy też naszego laptopa czy smartfona indywidualnymi i mocnymi hasłami oraz instalujmy aktualne programy antywirusowe. Najczęstszym błędem popełnianym przez internautów jest korzystanie z jednego i łatwego do zapamiętania hasła w wielu miejscach. A to najprostsza droga, by paść ofiarą hakerów. Hasło powinno być odpowiednio długie, zawierać jak najwięcej typów znaków dostępnych na klawiaturze oraz w jak najmniejszym stopniu przypominać wyrazy słownikowe lub możliwe do przewidzenia wzorce.

d1blh18

Nowoczesne zarządzanie długiem

W dobie coraz prostszej i szerszej dostępności do usług online łatwiej również popaść w długi. Wiele osób decyzje zakupowe czy zaciągnięcie pożyczki podejmuje pod wpływem chwili. Często są one nieprzemyślane i niepoparte realnymi możliwościami finansowymi. A skoro zdecydowaliśmy się już na wzięcie kredytu, podpisanie umowy abonamentowej czy zakup sprzętu elektronicznego na raty, a później nie regulujemy naszych zobowiązań na czas, to musimy liczyć się z konsekwencjami.

Dlatego warto jak najszybciej wziąć odpowiedzialność za swoje zadłużenie i zacząć działać. Niezbędną pomoc w wyjściu z długu można uzyskać od firmy KRUK. Co ważne, nie trzeba umawiać się na spotkanie z doradcą (opowiadanie o swoich problemach finansowych dla wielu osób jest krępujące), bo zarządzać zadłużeniem można zdalnie na platformie e-kruk.pl. To najlepszy sposób kontaktu z firmą windykacyjną dla tych, którzy chcą zachować dyskrecję.

d1blh18

Platforma zapewnia szereg nowoczesnych narzędzi, które pozwalają zarządzać zobowiązaniami. Skorzystać z niej może każda osoba zadłużona, której sprawy prowadzi KRUK. Po zarejestrowaniu konta (zobowiązanie można też spłacać bez rejestracji) użytkownik zyskuje dostęp do wszystkich zadłużeń, rodzaju zobowiązań oraz kwoty zaległych należności. Czytelny wykres pokazuje całkowitą kwotę do zapłaty, wysokość już spłaconej części, a także tej, która pozostała do spłaty.

Co ważne, na platformie całkowicie zdalnie można rozłożyć zadłużenie na raty. Osoba zadłużona sama wybiera wysokość rat z zaproponowanego zakresu oraz dopasowuje do swoich potrzeb dzień spłaty. Sposób płatność również wybiera w wygodnej dla siebie formie, np. online lub BLIKIEM. Warto zdecydować się na automatyczną płatność cykliczną, dzięki czemu nie trzeba pamiętać o terminowej spłacie zadłużenia. Należna kwota w określonym terminie zostanie pobrana z karty debetowej.

Pomocny przy zabezpieczeniu środków na spłatę raty jest kalkulator domowego budżetu, który w prosty sposób pozwala obliczyć dochody i ustalić miesięczne wydatki. Taka analiza to podstawa życia bez długów i regularnego odkładania pieniędzy.

d1blh18

Warto podkreślić, że w całym procesie windykacji osobę zadłużoną wspiera wirtualna asystentka. Z jej pomocą sprawnie przejdzie ona przez etap weryfikacji oraz uzyska odpowiedź o zadłużeniu i saldzie. A gdy ma trudniejsze pytania, w każdej chwili może połączyć się z konsultantem na infolinii.

Masz zobowiązania do spłacenia, z którymi nie możesz sobie poradzić? Skorzystaj z platformy e-kruk.pl i przekonaj się, jak nowoczesne technologie mogą ułatwić Ci wyjście z długów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Materiał partnera: Kruk S.A.
d1blh18
d1blh18