Trwa ładowanie...
d2vujhl
24-02-2015 14:02

CHI chce mieć 115 kawiarni Costa Coffee na koniec 2015 r.

Warszawa, 24.02.2015 (ISBnews) - CHI Polska otwiera trzy nowe kawiarnie Costa Coffee w lutym br., a na rok finansowy rozpoczynający się w marcu zaplanowała 6-7 kolejnych otwarć. Spółka tym samym zamknie 2015 rok mając w portfolio ok. 115 kawiarni Costa Coffee i ok. 220 maszyn Costa Express, poinformował dyrektor zarządzający Andrzej Jackiewicz.

d2vujhl
d2vujhl

"W tym roku stawiamy na zdecydowane przyspieszenie ekspansji. Widzimy ogromny potencjał w polskim rynku, dlatego w nadchodzącym roku finansowym, rozpoczynającym się dla nas już w marcu, otworzymy ok. 6-7 nowych lokali. Będą to punkty przy kluczowych ulicach handlowych, w centrach handlowych, w biurowcach, ale także na osiedlach mieszkaniowych - obserwujemy bowiem, że rosnąca liczba Polaków chce wyjść na kawę w pobliżu domu. Testować będziemy także nowy format kawiarni w mniejszych miejscowościach, liczących ok. 100 tys. mieszkańców" - powiedział Jackiewicz, cytowany w komunikacie.

Dodał, że spółka istotnie rozszerzy też niebawem portfolio produktów "w zgodzie z najnowszymi trendami".

Na luty 2015 r. CHI Polska zaplanowała otwarcie trzech nowych kawiarni Costa Coffee - dwóch w Warszawie i jednej we Wrocławiu (pierwszej w tym mieście). Do końca bieżącego miesiąca spółka będzie zatem zarządzała siecią 108 lokali w 18 miastach Polski.

CHI Polska realizuje równolegle proces rebrandingu - gruntownej przebudowy kawiarni coffeeheaven na Costa Coffee. Obecnie finalizowane są zmiany m.in. w stołecznych lokalach.

d2vujhl

"Do końca lutego wszystkie kawiarnie CHI Polska w Warszawie i Łodzi funkcjonować będą pod marką Costa Coffee. Następnym krokiem będzie rebranding w kolejnych miastach Polski m.in. Krakowie, Wrocławiu czy Poznaniu. Zakończenie procesu planowane jest na przełom października i listopada 2015 r. - wówczas wszystkie kawiarnie w Polsce działać będą pod szyldem Costa Coffee" - czytamy dalej.

Oprócz największej w Polsce sieci kawiarni, CHI Polska zarządza także siecią niemal 170 maszyn vendingowych Costa Express, które znajdują się m.in. na stacjach paliwowych Shell.

"Dostrzegając ogromny potencjał polskiego rynku i odpowiadając na zainteresowanie potencjalnych partnerów, w ciągu pięciu lat firma potroi liczbę punktów vendingowych do 550-600 lokalizacji" - podkreślono w materiale.

Polska jest drugim pod względem wielkości rynkiem w Europie, na którym obecna jest marka Costa Coffee. Nasz kraj plasuje się na pozycji wicelidera zaraz za Wielką Brytanią - rodzimym państwem marki. W skali globalnej Polska (106 kawiarni) znajduje się na 4. pozycji za Wielką Brytanią (1800), Chinami (340) i Indiami (110). Według danych firmy badawczej Allegra Strategies, w Polsce na 1 mln mieszkańców przypada 12 kawiarni markowych. W innych krajach europejskich liczba ta rośnie do 25. Rekord bije z kolei Wielka Brytania, gdzie na 1 mln mieszkańców przypada 85 kawiarni.
(ISBnews)

d2vujhl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2vujhl