"Z danych CMR wynika, że w całym 2016 r. całkowita wartość sprzedaży w tym formacie sklepów wzrosła o 4,2%, m.in. dzięki wyższym wydatkom klientów na wyroby tytoniowe i alkohol (szczególnie na wódki smakowe, whisky i wino stołowe)" - powiedziała Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu, cytowana w komunikacie.
Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2 oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.
Centrum Monitorowania Rynku Sp. z o.o. jest niezależną agencją badawczą specjalizującą się w badaniach danych transakcyjnych, które pobiera on-line z reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych. Badane są trendy sprzedaży całości asortymentu sklepów, zarówno produktów paczkowanych, jak i zmiennowagowych.
(ISBnews)