Coca-Cola zastąpi Pepsi w roli sponsora klubu Lech Poznań

Dwie marki należące do amerykańskiego koncernu z Atlanty, Coca-Cola i Powerade, będą sponsorować klub Lech Poznań. Coca-Cola podpisała z tym klubem roczną umowę o współpracy.

Lech Poznań negocjował warunki sponsorowania z dwoma znanymi producentami napojów gazowanych: Coca-Colą i Pepsi. Z Pepsi klub współpracował już od 2002 r., ale tym razem lepszą ofertę otrzymał od konkurencyjnej Coca-Coli. Nie będzie więc kontynuacji sponsoringu Pepsi na rzecz Lecha Poznań.

Umowa podpisana pomiędzy Lechem Poznań a Coca-Colą ma na razie obowiązywać przez rok. W tym czasie obie strony będą sprawdzać jej funkcjonowanie. Jeśli korzyści będą obustronne, porozumienie może być przedłużone na kilka kolejnych lat. Lech chciałby podpisać trzyletni kontrakt z Coca-Colą. Tak znana firma i popularne marki działają jak magnes na innych sponsorów, świadczą o tym, że Lech Poznań dobrze sobie radzi w trudnych czasach spowolnienia gospodarczego.

Warka nadal sponsorem strategicznym Lecha

Coca-Cola i jej dwie marki będą tylko tzw. sponsorem biznesowym Lecha. Oznacza to, że reklamy, banery i loga marek Coca-Cola i Powerade nie pojawią się na stale na stadionie poznańskiego klubu.

Strony nie ujawniają szczegółów umowy sponsorskiej. Coca-Cola, podobnie jak kiedyś Pepsi, będzie miała prawdopodobnie zagwarantowane prawo do organizowania akcji promocyjnych w czasie meczów Lecha. Nie ujawniono też wartości kontraktu, kwoty jaką Coca-Cola zasili budżet Lecha. Według szacunków Gazety Wyborczej, Coca-Cola może to być podobna suma, jaką wykładają inni sponsorzy biznesowi, np. Ford. Ich zaangażowanie finansowe jest na poziomie pół miliona złotych rocznie.

Prezes Lecha Poznań Andrzej Kadziński powiedział kilka dni temu, że żaden ze sponsorów klubu nie wycofuje się na razie z powodu kryzysu. W tym roku kończy się umowa ze sponsorem strategicznym, marką Warka należąca do Grupy Żywiec. Dyrektor marketingu Lecha Michał Lipczyński powiedział, że klub jest na dobrej drodze do przedłużenia umowy z Warką. Negocjacje w tej sprawie trwają i mogą się zakończyć w ciągu dwóch tygodni.

Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań (JS)

Wybrane dla Ciebie

Wojsko znów sprzedaje auta. Oto co można kupić za 6 tys. zł
Wojsko znów sprzedaje auta. Oto co można kupić za 6 tys. zł
Niemiecka marka odzieżowa upada. 400 sklepów bez dostaw
Niemiecka marka odzieżowa upada. 400 sklepów bez dostaw
Malezyjski gigant rozkręca się w Polsce. Otworzy 40 nowych sklepów
Malezyjski gigant rozkręca się w Polsce. Otworzy 40 nowych sklepów
Skontrolowali tony ogórków z Rosji i Białorusi. Oto co wykryli
Skontrolowali tony ogórków z Rosji i Białorusi. Oto co wykryli
Chcieli zapłacić za ślub. Ksiądz zaczął mówić o gratisie i napiwkach
Chcieli zapłacić za ślub. Ksiądz zaczął mówić o gratisie i napiwkach
Te produkty z Polski to hity wśród Niemców. Mamy komentarz Rossmanna
Te produkty z Polski to hity wśród Niemców. Mamy komentarz Rossmanna
Czeskie media o cenach w Polsce. Mówią, dlaczego u nas jest taniej
Czeskie media o cenach w Polsce. Mówią, dlaczego u nas jest taniej
Odkładała na emeryturę. ZUS przejął pieniądze. Resort wkracza do akcji
Odkładała na emeryturę. ZUS przejął pieniądze. Resort wkracza do akcji
Wiceszef PiS o niemieckim maśle w samolotach. Jest odpowiedź LOT
Wiceszef PiS o niemieckim maśle w samolotach. Jest odpowiedź LOT
Śmierć właścicielki "Europy". Znany lokal w polskim mieście zamknięty
Śmierć właścicielki "Europy". Znany lokal w polskim mieście zamknięty
Kłopoty dużej spółdzielni mleczarskiej. Producent zabiera głos
Kłopoty dużej spółdzielni mleczarskiej. Producent zabiera głos
Szukają chętnych na luksusową willę. Można ją wygrać za 5 euro
Szukają chętnych na luksusową willę. Można ją wygrać za 5 euro