COIG za 101 mln zł zapewni obsługę informatyczną Kompanii Węglowej
Centralny Ośrodek Informatyki Górnictwa (COIG) w Katowicach przez kolejne cztery lata zapewni obsługę informatyczną Kompanii Węglowej (KW), wspomagającą system zarządzania tą największą górniczą firmą. W czwartek zawarto, wartą 101 mln zł, umowę w tej sprawie.
31.05.2012 | aktual.: 31.05.2012 15:16
Kontrakt obejmuje m.in. zabezpieczenie dostępu do kodów źródłowych, prawa własności do danych, opisuje parametry jakościowe wraz z mechanizmem obniżenia ceny w przypadku niespełnienia określonych warunków. Umowa reguluje również wszelkie prawa związane z licencjami oraz gwarantuje trzyletni okres ich wypowiedzenia.
- To największy kontrakt w historii naszej firmy - powiedział po zawarciu umowy prezes COIG Zbigniew Koszowski. Podkreślił, że kontrakt podwyższa parametry jakościowe współpracy obu firm i zapewnia kompleksowość usług.
Przygotowania do zawarcia umowy trwały kilka miesięcy. 500-stronnicowy dokument jest szczegółowy. - Umowa została (zawarta - PAP) w tzw. standardzie service level agreement, opisującym szczegółowo parametry jakościowe współpracy z COIG-iem - wyjaśniła prezes KW Joanna Strzelec-Łobodzińska.
Prezes przypomniała, że przyjęta w ubiegłym roku strategia Kompanii zakłada porządkowanie kolejnych segmentów działalności firmy. Kontrakt z COIG-iem wpisuje się w tę strategię w dziedzinie informatyzacji.
Przedmiotem podstawowej działalności COIG jest świadczenie usług outsourcingowych w zakresie rozwiązań informatycznych, tworzenie programów komputerowych, ich sprzedaż i serwisowanie. Firma jest w trakcie prywatyzacji.
W ubiegłym tygodniu Ministerstwo Skarbu Państwa przyznało ponownie firmie Wasko wyłączność na negocjacje ws. zakupu akcji COIG. Wyłączność została przyznana do 15 czerwca br.
Wasko już wcześniej miało wyłączność negocjacyjną w sprawie zakupu spółki. Wyłączność ta była kilkakrotnie przedłużana i na początku maja MSP zdecydowało o powrocie do negocjacji z czterema chętnymi, później ponownie udzielając wyłączności Wasko.