Trwa ładowanie...

Coraz chętniej kupujemy gumy do żucia. Ich sprzedaż co roku rośnie

Guma rozpuszczalna i „prawdziwa” guma do żucia to dwa różne produkty, ale oba są coraz chętniej kupowane przez Polaków. Rynek będzie tylko rósł.
Share
Rynek słodyczy w Polsce wzrasta co roku o ok. 2 proc. i jest obecnie wart 1 mld 450 mln zł
Rynek słodyczy w Polsce wzrasta co roku o ok. 2 proc. i jest obecnie wart 1 mld 450 mln złŹródło: Agencja Gazeta, Fot: Roman Jocher
dt85hjr

Po latach stagnacji w kategorii gum do życia w Polsce sprzedawcy i konsumenci mają wreszcie wybór. Tym samym można oczekiwać małej rewolucji na tym rynku – powiedział w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Stephane Tikhomiroff, dyrektor generalny Perfetti Van Melle Polska (PVMP).

Tikhomiroff przypomniał, że gumy rozpuszczalne i gumy do żucia to dwie różne kategorie, które nie mają ze sobą wiele wspólnego. Ta pierwsza jest częścią rynku słodyczy dla dzieci (obok lizaków czy miękkich cukierków), podczas gdy odbiorcami typowych gum są dojrzalsze osoby, "dla których spełniają bardziej funkcjonale cele".

Rynek gum do żucia w Polsce jest wart 680 mln zł i został praktycznie zmonopolizowany przez Wrigleya, który ma 90 proc. udziału w rynku.

dt85hjr

Zobacz też: Dlaczego żuć gumę maksymalnie przez 15 minut i tylko 2 razy dziennie? Ekspertka wyjaśnia

Udział w rynku drugiego największego gracza, czyli właśnie PVMP, wynosi zaledwie 3 proc., co pokazuje dysproporcję.

- W styczniu 2018 do walki o rynek dołączył Mondelez, a w kwietniu Ferrero. To sprawia, że wreszcie po latach stagnacji w tej kategorii sprzedawcy i konsumenci mają wybór. Tym samym można oczekiwać małej rewolucji – powiedział dyrektor generalny Perfetti Van Melle Polska.

dt85hjr

Wskazał, że rynek słodyczy w Polscewzrasta co roku o ok. 2 proc. i jest obecnie wart 1 mld 450 mln zł.

- Głównymi firmami działającymi w tym obszarze są PVM i Storck, a najsilniejszymi markami Mentos i Haribo. Biorąc pod uwagę mniejszą średnią konsumpcję niż w zachodniej Europie, a jednocześnie wzrastające dochody, spodziewam się, iż na przestrzeni kilku kolejnych lat rynek będzie się rozwijał – mówi Stephane Tikhomiroff.

W lutym 2006 roku grupa PVM przejęła hiszpańską markę Chupa Chups rozpoznawalną na całym świecie dzięki lizakom. Perfetti Van Melle to przede wszystkim marka Mentos, ale także Fruittella, Alpenliebe, Big Babol, Center Shock, Frisk, Smint, Golia, Klene, Vivident, Airheads, Happydent oraz wspomniana wcześniej Chupa Chups.

Więcej o zmianach na rynku gum do żucia pisaliśmy tu: Nie ma ścisku na półce gum do żucia. Światowy gigant rzuca wyzwanie Marsowi

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

dt85hjr

Podziel się opinią

Share
dt85hjr
dt85hjr