Trwa ładowanie...
d1y2d5l

Cyfrowy Polsat oczekuje poprawy na rynku reklamy tv w drugim półroczu

28.08. Warszawa (PAP) - Cyfrowy Polsat spodziewa się poprawy sytuacji na rynku reklamy telewizyjnej w drugim półroczu tego roku, podtrzymując jednocześnie prognozę 4-6 proc....

d1y2d5l
d1y2d5l

28.08. Warszawa (PAP) - Cyfrowy Polsat spodziewa się poprawy sytuacji na rynku reklamy telewizyjnej w drugim półroczu tego roku, podtrzymując jednocześnie prognozę 4-6 proc. całorocznego spadku. Spółka liczy na wzrost udziału Polsatu w oglądalności w drugiej połowie roku - poinformował na konferencji zarząd spółki.

"Potwierdzamy to co mówiliśmy wcześniej, że rynek reklamy odbije w drugim półroczu" - powiedział prezes Dominik Libicki, potwierdzając jednocześnie całoroczną prognozę dla rynku reklamy telewizyjnej, która zakłada spadek o 4-6 proc.

Cyfrowy Polsat podał w środowym raporcie, że w całym pierwszym półroczu spadek wydatków na rynku reklamy i sponsoringu wyniósł 6,5 proc., podczas gdy spadek w samej grupie wyniósł 7,6 proc. Za to w drugim kwartale spadek wyniósł 5,4 proc., a grupa zachowała się na tym tle lepiej, pokazując obniżenie wpływów z reklam i sponsoringu o 5 proc.

Cyfrowy Polsat liczy na wzrost oglądalności swojego głównego kanału w drugiej połowie roku.

d1y2d5l

"Liczymy na wzrost udziału w oglądalności naszego głównego kanału, dzięki nowej, jesiennej ramówce z siedmioma nowymi pozycjami. Liczymy ponadto na to, że nasze kanały tematyczne będą się rozwijać" - powiedział prezes.

W pierwszym półroczu udział Polsatu w oglądalności w grupie wiekowej 16-49 lat wyniósł 14,0 proc. Udział w oglądalności kanałów tematycznych grupy razem z przejmowanymi kanałami spółki Polskie Media osiągnął w tym okresie poziom 9,4 proc. oglądalności.

Przedstawiciele spółki podali, że w związku z uruchomieniem jesiennej ramówki spółka oczekuje wzrostów kosztów programowych w drugim półroczu.

"Można się spodziewać wzrostu kosztów programowych jesienią z dwóch powodów: jeden to nowa ramówka Polsatu, a druga to koszty sportowe. Jesienią mamy np. Mistrzostwa Świata w siatkówce, a w ubiegłym roku nie było żadnej znaczącej imprezy siatkarskiej" - powiedział Michał Stec, członek zarządu Polsatu.

d1y2d5l

Cyfrowy Polsat spodziewa się w ciągu najbliższych dni zamknięcia zarówno transakcji przejęcia spółki Polskie Media, jak i sprzedaży RSTV. Środki ze sprzedaży Emitelowi spółki RSTV mają w całości trafić na przedpłatę długu. Spółka nie wyklucza kolejnych przedterminowych spłat zadłużenia w tym roku.

"Jeżeli sytuacja spółki na to pozwoli będziemy przeznaczać środki na wcześniejszą spłatę długu" - powiedział Libicki.

Spółka obecnie nie w planach akwizycji. Prezes potwierdził również, że Cyfrowy Polsat nie będzie składał oferty na zakup Wirtualnej Polski z grupy Telekomunikacji Polskiej.

Grupa Polsat poinformowała w marcu o sprzedaży spółki RSTV na rzecz Emitela za kwotę 45,5 mln zł. Tego samego dnia spółka podała informację o podpisaniu warunkowej umowy zakupu 100 proc. udziałów w firmie Polskie Media, operatorze kanałów TV4 i TV6, za 99 mln zł. (PAP)

kuc/ ana/

d1y2d5l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1y2d5l