Czego oczekują od firmy młodzi ludzie?

Nadszedł czas na rewizję dotychczasowych strategii rekrutowania pracowników - wynika z badania Deloitte i Katedry Kapitału Ludzkiego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Obraz

Nadszedł czas na rewizję dotychczasowych strategii rekrutowania pracowników - wynika z badania Deloitte i Katedry Kapitału Ludzkiego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Organizacje powinny zwrócić szczególną uwagę na ofertę skierowaną do studentów i absolwentów. Programy praktyk, staże i programy edukacyjne są dla nich niezwykle istotne, gdyż wiedzą, że sam dyplom uczelni wyższej, bez odpowiedniego doświadczenia, nie zapewni im sukcesu na rynku pracy.

Przy ocenie atrakcyjności pracy i praktyk najważniejsza jest możliwość rozwoju i nauki. Studenci i absolwenci poszukują tego typu doświadczeń zarówno w kraju, jak i zagranicą. Doświadczenia międzynarodowe są jednak trudne do zdobycia, gdyż młodzi ludzie nie mają wsparcia instytucjonalnego. Nie ma wystarczających rozwiązań systemowych, które wspierałyby ich w internacjonalizowaniu swojej ścieżki zawodowej.

Pragnienie zdobycia doświadczeń w innych kulturach i strefach językowych pozostaje silne także po ukończeniu uczelni. Absolwenci i studenci są gotowi do przeprowadzki, kiedy otrzymają ciekawą ofertę pracy. Pracodawcy powinni przygotować się na to, że o najlepszych kandydatów konkurować będą także z firmami z innych krajów, dlatego ich oferta rozwoju zawodowego musi być równie atrakcyjna.

Kolejnym istotnym czynnikiem, którego nie mogą ignorować pracodawcy, jest oczekiwanie studentów i absolwentów, że realizacja kariery zawodowej umożliwi im jednoczesne spełnienie w życiu prywatnym. Równowaga pomiędzy tymi dwoma płaszczyznami jest dla kandydatów ogromnie ważna.

Wiedzę o tym, jak wygląda kultura pracy w danej firmie młodzi ludzie zdobywają z Internetu i od znajomych. To właśnie zdanie przyjaciół jest dla nich najważniejsze podczas poszukiwania opinii o organizacji. Wzrasta także rola nowych mediów, które są dla studentów i absolwentów kluczowym źródłem informacji o dostępnych ofertach i potencjalnych pracodawcach. Ważnym polem komunikacyjnym dla pracodawców są nowe media, a zwłaszcza portale społecznościowe, w których możliwy jest dialog „tu i teraz” z kandydatami. Odformalizowanie przekazu i otwarta forma rozmowy będzie zyskiwała na znaczeniu w budowaniu marki wymarzonego pracodawcy.

Wybrane dla Ciebie

Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Od tego zależą ceny nagrobków. Właściciel zakładu ujawnia
Od tego zależą ceny nagrobków. Właściciel zakładu ujawnia
Jedna decyzja i emerytura będzie wyższa. ZUS potwierdza
Jedna decyzja i emerytura będzie wyższa. ZUS potwierdza
Ceny prądu zamrożone do końca roku. A co potem? Padła ważna deklaracja
Ceny prądu zamrożone do końca roku. A co potem? Padła ważna deklaracja