WAŻNE
TERAZ

Trump jednak nie spotka się z Putinem w Budapeszcie? "Nie ma planu"

Czego oczekują od firmy młodzi ludzie?

Nadszedł czas na rewizję dotychczasowych strategii rekrutowania pracowników - wynika z badania Deloitte i Katedry Kapitału Ludzkiego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Obraz

Nadszedł czas na rewizję dotychczasowych strategii rekrutowania pracowników - wynika z badania Deloitte i Katedry Kapitału Ludzkiego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Organizacje powinny zwrócić szczególną uwagę na ofertę skierowaną do studentów i absolwentów. Programy praktyk, staże i programy edukacyjne są dla nich niezwykle istotne, gdyż wiedzą, że sam dyplom uczelni wyższej, bez odpowiedniego doświadczenia, nie zapewni im sukcesu na rynku pracy.

Przy ocenie atrakcyjności pracy i praktyk najważniejsza jest możliwość rozwoju i nauki. Studenci i absolwenci poszukują tego typu doświadczeń zarówno w kraju, jak i zagranicą. Doświadczenia międzynarodowe są jednak trudne do zdobycia, gdyż młodzi ludzie nie mają wsparcia instytucjonalnego. Nie ma wystarczających rozwiązań systemowych, które wspierałyby ich w internacjonalizowaniu swojej ścieżki zawodowej.

Pragnienie zdobycia doświadczeń w innych kulturach i strefach językowych pozostaje silne także po ukończeniu uczelni. Absolwenci i studenci są gotowi do przeprowadzki, kiedy otrzymają ciekawą ofertę pracy. Pracodawcy powinni przygotować się na to, że o najlepszych kandydatów konkurować będą także z firmami z innych krajów, dlatego ich oferta rozwoju zawodowego musi być równie atrakcyjna.

Kolejnym istotnym czynnikiem, którego nie mogą ignorować pracodawcy, jest oczekiwanie studentów i absolwentów, że realizacja kariery zawodowej umożliwi im jednoczesne spełnienie w życiu prywatnym. Równowaga pomiędzy tymi dwoma płaszczyznami jest dla kandydatów ogromnie ważna.

Wiedzę o tym, jak wygląda kultura pracy w danej firmie młodzi ludzie zdobywają z Internetu i od znajomych. To właśnie zdanie przyjaciół jest dla nich najważniejsze podczas poszukiwania opinii o organizacji. Wzrasta także rola nowych mediów, które są dla studentów i absolwentów kluczowym źródłem informacji o dostępnych ofertach i potencjalnych pracodawcach. Ważnym polem komunikacyjnym dla pracodawców są nowe media, a zwłaszcza portale społecznościowe, w których możliwy jest dialog „tu i teraz” z kandydatami. Odformalizowanie przekazu i otwarta forma rozmowy będzie zyskiwała na znaczeniu w budowaniu marki wymarzonego pracodawcy.

Wybrane dla Ciebie
O tych pracowników biją się firmy. Płacą 30 tys. zł miesięcznie
O tych pracowników biją się firmy. Płacą 30 tys. zł miesięcznie
Ikea uruchamia cyfrowy second hand. Oto co można kupić za 10 zł
Ikea uruchamia cyfrowy second hand. Oto co można kupić za 10 zł
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
"Powstała moda na te znicze". Ludzie wydają po kilkaset złotych
"Powstała moda na te znicze". Ludzie wydają po kilkaset złotych
Uwaga przy jesiennych porządkach. Kary mogą sięgać 5 tys. zł
Uwaga przy jesiennych porządkach. Kary mogą sięgać 5 tys. zł
Najnowsza atrakcja w turystycznym raju Polaków. Znamy ceny biletów
Najnowsza atrakcja w turystycznym raju Polaków. Znamy ceny biletów
To on wygrał Konkurs Chopinowski. Taką nagrodę zgarnął
To on wygrał Konkurs Chopinowski. Taką nagrodę zgarnął
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok