ycipk-48jxme

Decyzja UOKiK ws. Lidla. Sieć wyda co najmniej 250 tys. zł

"Absolutna satysfakcja albo zwrot pieniędzy". Lidl strzelił sobie w stopę promocją. Zakończył ją przedwcześnie, więc musi ponieść kolejne konsekwencje. Jest decyzja prezesa UOKiK. Tanio nie będzie.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Decyzja UOKiK ws. Lidla. Sieć wyda co najmniej 250 tys. zł
(East News, Fot: Tomasz Kawka)
ycipk-48jxme

Chodzi o promocję z 2016 roku. "Sprytnie i tanio kupować marki Lidla. Absolutna satysfakcja albo zwrot pieniędzy”. Każdy klient miał prawo kupić na próbę produkty marki własnej Lidla (artykuły spożywcze, chemiczne i kosmetyki). W razie niezadowolenia mógł taki produkt zwrócić i dostać pieniądze z powrotem. Nawet przy całkowitym zużyciu produktu. Przez ten zapis w regulaminie promocji klienci się wycwanili. Zwracali do Lidla całe wózki pustych opakowań. Na ich konta wracały setki, a nawet tysiące złotych.

Klienci robili zakupy, wypakowywali produkty i następnego dnia odnosili do marketu puste opakowania. Twierdzili, że są niezadowoleni i prosili o zwrot pieniędzy. Produkty zostawały jednak z nimi. Niektórzy nie czekali nawet dnia. Już po kilku godzinach od wyjścia ze sklepu wracali z pustymi opakowaniami.

Lidl połapał się, że jest wykorzystywany przez klientów. Zresztą, na własne życzenie. Promocja miała trwać od 27 października do 30 listopada 2016 roku. Ale dyskont wycofał się z promocji już 8 listopada.

ycipk-48jxme

Problemem okazało się nagłe zamknięcie promocji. Lidl zakończył szkodliwą dla siebie kampanię przedwcześnie. A powinien zachować 7-dniowe wyprzedzenie i poinformować zakończeniu promocji na swojej stronie. Dlatego prezes UOKiK decyzją z 12 czerwca 2018 roku orzekł, że uprawdopodobnione zostało naruszenie przez Lidl Polska zbiorowych interesów konsumentów przez zmianę postanowień regulaminu promocji.

Zobacz też: Czy była zmowa sieci handlowych ws. wzrostu cen masła?

Czytaj także: Internauta porównał kurczaki ekologiczne i z supermarketów. Zaskakujące wnioski

ycipk-48jxme

Klienci dostaną bony za szkolenia

W toku postępowania Lidl dobrowolnie zobowiązał się do usunięcia skutków naruszeń przedwczesnego wycofania się z promocji. Dlatego sieć zorganizuje szkolenia on-line dla konsumentów. Wyedukuje ich z praw konsumenckich, w tym rękojmi i gwarancji, reklamacji, prawa odstąpienia od umowy. Co zakończy się interaktywnym testem z wymienionych zagadnień.

Szkolenie zostanie zorganizowane na stronie lidl.pl między 1 września a 15 listopada. Nie wiadomo kiedy konkretnie, natomiast dostępne będzie przez 3 tygodnie. Szkolenie łącznie z testem zajmie ok. pół godziny. Będą pieniądze dla pierwszych 10 tys. osób, które załapią się na szkolenie on-line i uzyskają 70 proc. poprawnych odpowiedzi z testu po szkoleniu. Każda z tych osób dostanie bon na zakupy w Lidlu o wartości 25 zł. To daje w sumie wydatek rzędu 250 tys. zł na same bony.

Do tego sieć musi zorganizować osiem jednodniowych szkoleń dla rzeczników konsumentów i pracowników Inspekcji Handlowej. Z zakresu zapobiegania nieuczciwym praktykom handlowym. Na każde szkolenie przyjdzie 35 uczestników. Czas na ich zrealizowanie sieć ma do końca roku. Wszystko pod kontrolą UOKiK.

ycipk-48jxme

Dla sieci to i tak lepsze rozwiązanie. Gdyby Lidl nie przerwał promocji w trybie natychmiastowym, przez kolejny tydzień akcji mógłby stracić miliony na szkodliwych działaniach klientów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Polub WP Finanse
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-48jxme

ycipk-48jxme
ycipk-48jxme