Trwa ładowanie...
kosmetyki
23-07-2010 10:14

Dezodorant - towar sezonowy

Polacy coraz więcej wydają na dezodoranty. Jednak podobnie jak wodę mineralną, lody i świeże owoce, kosmetyki zapachowe kupowane są głównie latem.

Dezodorant - towar sezonowyŹródło: Jupiterimages
d441von
d441von

Potwierdzają to nie tylko doświadczenia sprzedawców, ale także statystyki producentów i dystrybutorów. Nie trudno też zauważyć wzmożoną aktywność reklamową w sezonie wakacyjnym – spoty telewizyjne, uliczne billboardy, czy kampanie prasowe kipią aż od zapachowych i antypotowych propozycji. Nic dziwnego, wartość sprzedaży dezodorantów waha się, według różnych szacunków, pomiędzy 800 a 900 mln zł rocznie i stale rośnie. Eksperci oceniają, że jest to największy segment rynku kosmetyków, jednocześnie najbardziej rozdrobniony.

Pozycje głównych graczy wśród masowych dezodorantów utrzymują: Unilever, Coty i Nivea - łącznie stanowią 60 procent sprzedaży wartościowej i ponad połowę ilościowej. Według danych Polskiego Biura Badań Marketingowych MEMRB najpopularniejsze marki kobiece to Rexona (Unilever) - 17 procent, Nivea - 16 procent i Dove (Unilever) - 9 procent. Mężczyźni najwyżej cenią Nivea - 18 procent, Adidas (Coty) - 17 procent i Rexona - 11 procent.

Wysoka konkurencja sprawia, że producenci rywalizują nie tylko na polu cenowym, ale też składu dezodorantu, mającego gwarantować dodatkowe efekty. Nowoczesne kosmetyki, wyposażone w molekuły srebra, pochłaniające wilgoć cząsteczki wulkaniczne, czy składniki redukujące efekty starzenia skóry, oferują ochronę nie tylko przez całą dobę, ale nawet przez 48 godziny. Zalety te mają w dużej mierze wyłącznie marketingowe znaczenie, bo przeciętnemu konsumentowi, który dba o higienę osobistą i nie uprawia sportów ekstremalnych wystarczy klasyczna kilkunastogodzinna ochrona przed poceniem się.

MJ

d441von
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d441von