Trwa ładowanie...
d1jac3q

Dino Polska kolejny kwartał z dobrym wynikiem. Firma chwali się zyskami

Trzeci kwartał 2019 roku jest kolejnym udanym w historii Dino Polska. Zysk netto grupy wyniósł 109,4 mln złotych. To o ponad 20 mln więcej, niż rok wcześniej w tym samym okresie.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Sieć Dino coraz lepiej sobie radzi w Polsce.
Sieć Dino coraz lepiej sobie radzi w Polsce. (Wikimedia Commons CC BY)
d1jac3q

Eksperci PAP, którzy analizują raport Dino Polska, zakładali niewiele wyższy zysk netto – 110,3 mln złotych. Zysk operacyjny przed odliczeniem podatków i odsetek natomiast wyniósł 150,4 mln złotych (przewidywany 151,9 mln złotych). Rok wcześniej grupa w tym samym okresie zanotowała EBIT w wysokości 113 mln złotych.

Natomiast grupie udało się przekroczyć oczekiwania ekonomistów, jeżeli chodzi o wskaźnik EBITDA. W trzecim kwartale Dino Polska może się pochwalić wynikiem 192,5 mln złotych, podczas gdy eksperci PAP zakładali, że spółka osiągnie 190,9 mln złotych EBITDA. Obecny wynik firmy jest o 36,1 proc. wyższy niż jeszcze rok wcześniej.

Imponujący jest również wzrost zysku brutto ze sprzedaży, który rok do roku urósł o 30,3 proc. do poziomu 490,9 mln złotych. Przychody grupy natomiast wyniosły 2.023,3 mln złotych – rynek oczekiwał 2.036 mln złotych. Wynik ten oznacza wzrost o 31 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.

d1jac3q

Sprawdź "Czy to się opłaca": Czy "zgrzeszyć" i zjeść pudding z 5 łyżeczkami cukru? Sprawdziliśmy

Jest jednak wskaźnik, który świeci się na czerwono. To wypracowane środki pieniężne netto z działalności operacyjnej. W trzecim kwartale 2019 roku wyniosły 62,1 mln złotych, rok wcześniej – 146,3 mln złotych.

"Zmniejszenie środków pieniężnych netto z działalności operacyjnej wynikało z mniejszego poziomu kapitału obrotowego, co z kolei miało związek m.in. z uruchomieniem nowego centrum dystrybucyjnego w Rzeszotarach na początku 2019 roku" - napisano w raporcie.

d1jac3q

Duży nacisk na inwestycje również został uwzględniony w raporcie. Nakłady poniesione przez Dino Polska z tego tytułu wyniosły 629 mln złotych (o 33 proc. wyższe rok do roku). Grupa skupiła się na rozwoju sieci marketów i rozbudowę zaplecza logistycznego. Na cały 2019 rok firma zaplanowała na rozwój 850 mln złotych.

Związane jest to m.in. z planami otwarć nowych punktów. Tylko w trzecim kwartale w Polsce pojawiło się 57 nowych sklepów Dino (24 proc. więcej niż rok temu). Natomiast od początku roku sieć otworzyła łącznie 138 sklepów (120 w analogicznym okresie rok wcześniej). 30 września 2019 roku sieć Dino liczyła łącznie 1113 marketów (o 218 więcej rok do roku).

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d1jac3q

Podziel się opinią

Share
d1jac3q
d1jac3q