Dino Polska kolejny kwartał z dobrym wynikiem. Firma chwali się zyskami
Trzeci kwartał 2019 roku jest kolejnym udanym w historii Dino Polska. Zysk netto grupy wyniósł 109,4 mln złotych. To o ponad 20 mln więcej, niż rok wcześniej w tym samym okresie.
Eksperci PAP, którzy analizują raport Dino Polska, zakładali niewiele wyższy zysk netto – 110,3 mln złotych. Zysk operacyjny przed odliczeniem podatków i odsetek natomiast wyniósł 150,4 mln złotych (przewidywany 151,9 mln złotych). Rok wcześniej grupa w tym samym okresie zanotowała EBIT w wysokości 113 mln złotych.
Natomiast grupie udało się przekroczyć oczekiwania ekonomistów, jeżeli chodzi o wskaźnik EBITDA. W trzecim kwartale Dino Polska może się pochwalić wynikiem 192,5 mln złotych, podczas gdy eksperci PAP zakładali, że spółka osiągnie 190,9 mln złotych EBITDA. Obecny wynik firmy jest o 36,1 proc. wyższy niż jeszcze rok wcześniej.
Imponujący jest również wzrost zysku brutto ze sprzedaży, który rok do roku urósł o 30,3 proc. do poziomu 490,9 mln złotych. Przychody grupy natomiast wyniosły 2.023,3 mln złotych – rynek oczekiwał 2.036 mln złotych. Wynik ten oznacza wzrost o 31 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.
Sprawdź "Czy to się opłaca": Czy "zgrzeszyć" i zjeść pudding z 5 łyżeczkami cukru? Sprawdziliśmy
Jest jednak wskaźnik, który świeci się na czerwono. To wypracowane środki pieniężne netto z działalności operacyjnej. W trzecim kwartale 2019 roku wyniosły 62,1 mln złotych, rok wcześniej – 146,3 mln złotych.
"Zmniejszenie środków pieniężnych netto z działalności operacyjnej wynikało z mniejszego poziomu kapitału obrotowego, co z kolei miało związek m.in. z uruchomieniem nowego centrum dystrybucyjnego w Rzeszotarach na początku 2019 roku" - napisano w raporcie.
Duży nacisk na inwestycje również został uwzględniony w raporcie. Nakłady poniesione przez Dino Polska z tego tytułu wyniosły 629 mln złotych (o 33 proc. wyższe rok do roku). Grupa skupiła się na rozwoju sieci marketów i rozbudowę zaplecza logistycznego. Na cały 2019 rok firma zaplanowała na rozwój 850 mln złotych.
Związane jest to m.in. z planami otwarć nowych punktów. Tylko w trzecim kwartale w Polsce pojawiło się 57 nowych sklepów Dino (24 proc. więcej niż rok temu). Natomiast od początku roku sieć otworzyła łącznie 138 sklepów (120 w analogicznym okresie rok wcześniej). 30 września 2019 roku sieć Dino liczyła łącznie 1113 marketów (o 218 więcej rok do roku).
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl