Dobre perspektywy dla napojów, gorsze dla mrożonek
Euromonitor prognozuje na rok 2010 zrost wydatków Polaków na napoje i niewielki spadek wydatków na żywność mrożoną, głownie z powodu niższych cen.
Na napoje w sklepach i sieciach handlowych wydamy w tym roku około 13 mld zł, czyli o 2,4 proc. więcej niż w roku ubiegłym, szacuje firma badawcza Euromonitor International. W kolejnych latach ma być jeszcze lepiej, głównie za sprawą szerszej oferty, którą wielu producentów wzbogaci m.in. o napoje energetyczne, pisze Rzeczpospolita.
Eksperci prognozują, że w 2011 r. wartość sprzedaży napojów zwiększy się o około 3,1 proc., a rok później o 3,7 proc. Jak wynika z badań Euromonitora w najbliższych latach obok wzrostu sprzedaży można się spodziewać szerszej oferty napojowej.
Sprzedaż mrożonej żywności, m.in. mieszanek warzywnych i owocowych, dań gotowych oraz pizzy wzrośnie ilościowo w 2010 r. i sięgnie 211,3 tys. ton, prognozuje Euromonitor International. Wydamy na nią jednak mniej niż w 2009 r, bo nieco ponad 1,5 mld zł. Oznacza to spadek wydatków o niecały 1 proc., głównie z powodu spadku cen i rosnącej popularności tańszych marek własnych sieci handlowych.
Źródło: Rzeczpospolita (JS)