Dyrektor działu marketingu zarabia 26 tys. zł
W 2009 roku połowa asystentów w działach marketingu zarabiała w przedziale pomiędzy 1 700 PLN a 3 450 PLN brutto
02.04.2010 15:04
Na wyższe wynagrodzenia w 2009 roku mogli liczyć pracownicy działów marketingu zatrudnieni w firmach z przewagą kapitału zagranicznego. Product managerowie w tych przedsiębiorstwach (mediana 7 500 PLN) zarabiali o 43% więcej niż osoby na tym stanowisku zatrudnione w firmach z przewagą kapitału polskiego (mediana 5 240 PLN). W przypadku kierowników ds. marketingu różnica na korzyść firm zagranicznych wyniosła 6 500 PLN.
Jak kształtowały się wynagrodzenia pracowników działów marketingu w różnym wieku?
Najmłodsi specjaliści, w wieku od 18 do 25 lat, zarabiali 3 138 PLN (mediana). Stanowiło to 85% zarobków osób na tym samym stanowisku w wieku 26-30 lat (mediana 3 700 PLN) i 75% wynagrodzenia specjalistów w wieku 31-35 lat (4 200 PLN). Kierownicy w przedziale wiekowym 31-35 lat zarabiali o 1 700 PLN więcej niż ich koledzy w wieku 26-30 lat (mediana 5 500 PLN).
Płace w Warszawie w 2009 roku były wyższe niż wynagrodzenia w działach marketingu ogółem w Polsce. Najmniejsza różnica (800 PLN) pomiędzy stolicą a całym krajem wystąpiła na szczeblu pracowników szeregowych. Starsi specjaliści w Warszawie zarabiali o 29% więcej niż mediana zarobków osób na tym szczeblu w całym kraju (mediana 5 800 PLN). W przypadku dyrektorów/członków zarządu różnica ta wyniosła 95%. Podczas, gdy w Warszawie mediana ich płac wyniosła 22 000 PLN, w kraju ogółem było to 11 280 PLN.
Jak kształtowały się zarobki Polaków w 2010 roku? Jakie wykształcenie gwarantowało najwyższe wynagrodzenie? Na jakich stanowiskach płacono w tym roku najlepiej? Odpowiedzi na te pytania poznamy po zakończeniu tegorocznej edycji Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń.
[
]( http://www.wynagrodzenia.pl/obw.php/p.76 )
[
]( http://www.wynagrodzenia.pl/obw.php/p.76 )