Dyrektywa PSD2. Trudny poniedziałek dla klientów niektórych banków
Spowolnione logowanie, brak okna do wpisania przesłanego kodu czy problemy z infolinią. Poniedziałek to prawdziwy dzień testu dla banków, które wdrożyły dyrektywę PSD2. Okazuje się, że nie wszystkie instytucje ten egzamin zaliczyły.
Niektórzy użytkownicy mBanku zgłaszają problemy z dostaniem się do rachunku. Do tego proces logowania momentami przebiega w spowolnionym tempie.
"Od wczoraj to samo, na żadnej przeglądarce nie mogę się zalogować, a jak pokazuje ten błąd w aplikacji mobilnej to nie mogę niego wyjść, ok nie działa, i muszę wyjść do menu głównego" - napisał na Twitterze jeden z klientów.
W tym przypadku bank zasugerował przeinstalowanie aplikacji lub kontakt z mLinią. "Sprawdzimy z czego mogą wynikać te błędy" - napisano w odpowiedzi.
Obejrzyj: Banki przespały zmiany. "To okazja dla oszustów"
Z kolei klienci BOŚ Banku narzekają na utrudniony kontakt z infolinią. "Dla zwiększenia bezpieczeństwa wykonywanych przez Państwa operacji finansowych, wdrożyliśmy wymogi unijnej dyrektywy #PSD2, dotyczącej usług płatniczych.
Przepraszamy za wszystkie niedogodności z tym związane oraz wydłużony czas oczekiwania na połączenie z naszymi konsultantami" - odpisali przedstawiciele banku na Twitterze.
Na pewnie utrudnienia w nowej wersji logowania może natrafić część klientów Alior Banku. Niektórym z nich nie wyświetla się np. okno do wpisania kodu przesłanego SMS-em. Bank na bieżąco odpowiadał na swoim kanale na Twitterze, jak radzić sobie z usterkami"
"Dzisiaj miały miejsce prace serwisowe związane z PSD2. Prosimy, wyczyść dane przeglądarki i załaduj stronę ponownie. Następnie zaloguj się do bankowości."
"Obecnie trwają prace serwisowe związane z dyrektywą PSD2. Aktualizacja systemu Kantoru Walutowego potrwa do godziny 6:00 (16.09)."
"W przypadku problemów z otrzymywaniem wiadomości SMS prosimy o kontakt z naszą infolinią"
Czytelnicy portalu Bankier informowali również o problemach z przelewami, które miały występować w Nest Banku. "Wyskakuje, że przelew odrzucony, a jako powód błąd biznesowy" - podawał w szczegółach jeden z użytkowników.
Bank przyznał, że mierzy się z awarią, która powinna zostać usunięta w godzinach popołudniowych.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl