Dyskonty idą do premium. Nowy trend

Lidl wprowadza do swojej oferty ekskluzywne szampany Moët & Chandon i Dom Pérignon. To kolejny już dowód, że dyskonty coraz mniej przypominają dyskonty.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Lidl rozszerzył ofertę
Lidl rozszerzył ofertę (East News, Fot: Tomasz Kawka)
WP

"Warto poczuć się jak James Bond" – w taki sposób Lidl reklamuje swoją najnowszą ofertę. Znajdują się w niej szampany Moët i Dom Pérignon w cenie… 729,99 zł za butelkę. Oprócz tego w Winnicy Lidla znajdą się także napoje brut i rose imperial, również produkcji Moët (odpowiednio 184,99 zł i 229,99 zł za butelkę 750 ml).

Nowe produkty są dostępne na platformie Lidla winnicalidla.pl.

Coraz ciężej więc odróżnić ofertę dyskontów od sklepów, które nimi nie są. Biedronka w ogóle przechodzi lifting. W kolejnych miastach otwierają się sklepy tej marki, ale w zupełnie innej formule. Mają nie tylko odświeżone logo, ale i nieco inny towar, np. mięso czy sery na wagę.

WP

Zakaz handlu dobija najmniejsze sklepy. Wygrywają giganci

WP

Nawet gdy uda się dojrzeć niewielki baner, to i tak nie wszyscy skojarzą go z Biedronką. Czerwony napis na żółtym tle, a obok uśmiechający się do klientów owad? Już nie. Nowe logo jest znacznie uproszczone, utrzymane w ciemnych barwach. Nie do poznania. Odwiedziliśmy jeden z takich sklepów sieci we Wrocławiu.

Powód liftingu? Dyskont otwiera nowe placówki w lokalizacjach po przeżywającym mocne kłopoty Piotrze i Pawle.

Ponadto niedawno Biedronka wprowadziła do swojej oferty polskie wina, co wzbudziło ogromne zainteresowanie. Natomiast w zeszłym roku kontrowersje przed Wielkanocą wzbudziły reklamy Biedronki i Lidla. Na gazetkach utrzymanych w świątecznym klimacie wyeksponowano m.in. wódkę i whisky.

Wcześniej, przed rokiem, sieć nawiązała współpracę ze znanym projektantem Maciejem Zieniem. W sklepach Biedronki można bylo dostać torebki z jego kolekcji. Nie była to zreszta pierwsza współpraca z Zieniem. Sieć miala w ofercie także tekstylia łazienkowe jego projektu.

WP

Zdaniem ekspertów czeka nas dalsza premiumizacja dyskontów. Jest to skutek rosnącego poziomu życia.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Polub WP Finanse
WP
WP