EBIT segmentu reklamy zewnętrznej w Agorze wzrósł w II kw. do 10 mln zł z 4,9 mln

12.08. Warszawa (PAP) - Wynik operacyjny segmentu reklamy zewnętrznej Agory wzrósł w II kwartale tego roku do 10 mln zł z 4,9 mln zł w analogicznym okresie minionego roku, a...

12.08. Warszawa (PAP) - Wynik operacyjny segmentu reklamy zewnętrznej Agory wzrósł w II kwartale tego roku do 10 mln zł z 4,9 mln zł w analogicznym okresie minionego roku, a segmentu prasa codzienna spadł do 29 mln zł z 42,8 mln zł przed rokiem - podała spółka w komentarzu do raportu kwartalnego.

Zysk operacyjny segmentu czasopisma nieznacznie wzrósł, do blisko 5 mln zł z 4,5 mln zł rok wcześniej. Poprawa nastąpiła również w segmencie radio, który osiągnął 3,2 mln zł zysku operacyjnego wobec 406 tys. zł straty operacyjnej w II kw. 2010 roku. EBIT obszaru internetowego spadł do 120 tys. zł z 1,5 mln zł przed rokiem.

Spółka kupiła większościowy pakiet akcji w spółce Helios, w związku z czym zaczęła wykazywać wyniki segmentu kino. W II kwartale strata operacyjna w tym obszarze wyniosła 724 tys. zł.

Zysk netto grupy Agory, przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej, wzrósł w drugim kwartale tego roku do 21,7 mln zł z 20,3 mln zł przed rokiem i był dużo wyższy od średniej prognoz analityków na poziomie 12 mln zł. Zysk operacyjny wzrósł do 26,4 mln zł z 24,1 mln zł, podczas gdy konsensus zakładał EBIT na poziomie 16,1 mln zł. Przychody wzrosły do 319,3 mln zł z 281,3 mln zł. Konsensus rynkowy mówił o 309,1 mln zł sprzedaży.

Agora podała, że wzrost przychodów w drugim kwartale o 13,5 proc. zawdzięcza głównie segmentowi kino, którego sprzedaż wyniosła 39,5 mln zł, a który jest ujmowany w wynikach grupy września zeszłego roku. Pozytywnie do wzrostu przychodów grupy przyczyniły się segmenty: reklama zewnętrzna, internet i radio.

W drugim kwartale 2011 r. wpływy ze sprzedaży usług reklamowych w grupie spadły o 0,7 proc. rok do roku i wyniosły 194,3 mln zł. Uwzględniają one przychody reklamowe segmentu kino w wysokości 2,4 mln zł.

W drugim kwartale przychody Agory ze sprzedaży reklam w segmencie internet wzrosły o 18,9 proc. Wzrosty zanotowały też segmenty: radio (wzrost o 12,1 proc.) oraz segment reklamy zewnętrznej (wzrost o 10,4 proc.).

Segment prasy codziennej oraz segment czasopisma odnotowały spadek wartości przychodów reklamowych.

W całym segmencie prasy codziennej wartość przychodów reklamowych w okresie kwiecień-czerwiec 2011 r. skurczyła się o 14,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Duży spadek wpływów reklamowych, o 17,9 proc., został odnotowany w Gazecie Wyborczej, głównie za sprawą niższych nakładów reklamowych branż: motoryzacja (spadek o ponad 30 proc.) oraz praca (spadek o ponad 25 proc.). Bezpłatne Metro poradziło sobie lepiej niż większość dzienników i odnotowało niewielki, 4,6-proc. spadek przychodów reklamowych.

Dynamika spadku przychodów reklamowych w segmencie czasopisma zmniejszyła się do 5,2 proc. w drugim kwartale 2011 r., przynosząc 12,8 mln zł przychodów ze sprzedaży reklam.

Przychody ze sprzedaży biletów do kin wyniosły w II kwartale 28,1 mln zł, a w pierwszym półroczu 69,5 mln zł.

RYNEK

Agora podała, że w drugim kwartale wartość wydatków reklamowych na rynku ogółem wyniosła około 2,2 mld zł, czyli o prawie 6,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Dodatnią dynamikę odnotowały wszystkie segmenty rynku poza prasą i reklamą zewnętrzną.

Wydatki na reklamę w internecie wzrosły o ponad 25 proc., głównie dzięki rosnącym wydatkom na reklamę w wyszukiwarkach (wzrost o 35 proc.). Natomiast wzrost wydatków na reklamę w radio wyniósł 17 proc. Wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 6 proc., głównie dzięki większym wydatkom zrealizowanym w kanałach tematycznych. Wydatki na reklamę kinową zwiększyły się o 18,5 proc. W tym okresie reklamodawcy wydali na reklamę zewnętrzną o prawie 1,5 proc. mniej niż w drugim kwartale 2010 r.

Wydatki reklamowe w prasie skurczyły się w drugim kwartale 2011 r. o prawie 5,5 proc. W dziennikach reklamodawcy ograniczyli budżety reklamowe o prawie 9 proc., a w magazynach skurczyły się one o ponad 2,5 proc. W dziennikach najsilniejsze spadki dotyczyły branż: motoryzacja (o prawie 30 proc.), praca (o prawie 25 proc.) oraz turystyka, w której redukcja wydatków wyniosła około 20 proc.

W pierwszym półroczu 2011 r. wartość wydatków reklamowych wzrosła o ponad 4,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, do kwoty około 3,9 mld zł. (PAP)

morb/ asa/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
105 mln zł kary dla właściciela Biedronki. Poszło o promocje
105 mln zł kary dla właściciela Biedronki. Poszło o promocje
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
Polki skarżą się na niemiecki sklep. UOKiK bada sprawę
Polki skarżą się na niemiecki sklep. UOKiK bada sprawę
Chcą zmian w waloryzacji. Emerytury skoczą w górę
Chcą zmian w waloryzacji. Emerytury skoczą w górę
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Zmiany przed igrzyskami. Zimowy raj wprowadza obowiązkowe kaski
Zmiany przed igrzyskami. Zimowy raj wprowadza obowiązkowe kaski
Zmiany w PSZOK-u. Od 1 grudnia nie oddamy tych odpadów
Zmiany w PSZOK-u. Od 1 grudnia nie oddamy tych odpadów
Kiedyś główny nośnik. Teraz zalega w domach. Oto jak pozbyć się płyt
Kiedyś główny nośnik. Teraz zalega w domach. Oto jak pozbyć się płyt
Zabronione na balkonie. Kary za szkody sięgają tysięcy złotych
Zabronione na balkonie. Kary za szkody sięgają tysięcy złotych
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇