EBIT segmentu reklamy zewnętrznej w Agorze wzrósł w II kw. do 10 mln zł z 4,9 mln

12.08. Warszawa (PAP) - Wynik operacyjny segmentu reklamy zewnętrznej Agory wzrósł w II kwartale tego roku do 10 mln zł z 4,9 mln zł w analogicznym okresie minionego roku, a...

12.08. Warszawa (PAP) - Wynik operacyjny segmentu reklamy zewnętrznej Agory wzrósł w II kwartale tego roku do 10 mln zł z 4,9 mln zł w analogicznym okresie minionego roku, a segmentu prasa codzienna spadł do 29 mln zł z 42,8 mln zł przed rokiem - podała spółka w komentarzu do raportu kwartalnego.

Zysk operacyjny segmentu czasopisma nieznacznie wzrósł, do blisko 5 mln zł z 4,5 mln zł rok wcześniej. Poprawa nastąpiła również w segmencie radio, który osiągnął 3,2 mln zł zysku operacyjnego wobec 406 tys. zł straty operacyjnej w II kw. 2010 roku. EBIT obszaru internetowego spadł do 120 tys. zł z 1,5 mln zł przed rokiem.

Spółka kupiła większościowy pakiet akcji w spółce Helios, w związku z czym zaczęła wykazywać wyniki segmentu kino. W II kwartale strata operacyjna w tym obszarze wyniosła 724 tys. zł.

Zysk netto grupy Agory, przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej, wzrósł w drugim kwartale tego roku do 21,7 mln zł z 20,3 mln zł przed rokiem i był dużo wyższy od średniej prognoz analityków na poziomie 12 mln zł. Zysk operacyjny wzrósł do 26,4 mln zł z 24,1 mln zł, podczas gdy konsensus zakładał EBIT na poziomie 16,1 mln zł. Przychody wzrosły do 319,3 mln zł z 281,3 mln zł. Konsensus rynkowy mówił o 309,1 mln zł sprzedaży.

Agora podała, że wzrost przychodów w drugim kwartale o 13,5 proc. zawdzięcza głównie segmentowi kino, którego sprzedaż wyniosła 39,5 mln zł, a który jest ujmowany w wynikach grupy września zeszłego roku. Pozytywnie do wzrostu przychodów grupy przyczyniły się segmenty: reklama zewnętrzna, internet i radio.

W drugim kwartale 2011 r. wpływy ze sprzedaży usług reklamowych w grupie spadły o 0,7 proc. rok do roku i wyniosły 194,3 mln zł. Uwzględniają one przychody reklamowe segmentu kino w wysokości 2,4 mln zł.

W drugim kwartale przychody Agory ze sprzedaży reklam w segmencie internet wzrosły o 18,9 proc. Wzrosty zanotowały też segmenty: radio (wzrost o 12,1 proc.) oraz segment reklamy zewnętrznej (wzrost o 10,4 proc.).

Segment prasy codziennej oraz segment czasopisma odnotowały spadek wartości przychodów reklamowych.

W całym segmencie prasy codziennej wartość przychodów reklamowych w okresie kwiecień-czerwiec 2011 r. skurczyła się o 14,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Duży spadek wpływów reklamowych, o 17,9 proc., został odnotowany w Gazecie Wyborczej, głównie za sprawą niższych nakładów reklamowych branż: motoryzacja (spadek o ponad 30 proc.) oraz praca (spadek o ponad 25 proc.). Bezpłatne Metro poradziło sobie lepiej niż większość dzienników i odnotowało niewielki, 4,6-proc. spadek przychodów reklamowych.

Dynamika spadku przychodów reklamowych w segmencie czasopisma zmniejszyła się do 5,2 proc. w drugim kwartale 2011 r., przynosząc 12,8 mln zł przychodów ze sprzedaży reklam.

Przychody ze sprzedaży biletów do kin wyniosły w II kwartale 28,1 mln zł, a w pierwszym półroczu 69,5 mln zł.

RYNEK

Agora podała, że w drugim kwartale wartość wydatków reklamowych na rynku ogółem wyniosła około 2,2 mld zł, czyli o prawie 6,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Dodatnią dynamikę odnotowały wszystkie segmenty rynku poza prasą i reklamą zewnętrzną.

Wydatki na reklamę w internecie wzrosły o ponad 25 proc., głównie dzięki rosnącym wydatkom na reklamę w wyszukiwarkach (wzrost o 35 proc.). Natomiast wzrost wydatków na reklamę w radio wyniósł 17 proc. Wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 6 proc., głównie dzięki większym wydatkom zrealizowanym w kanałach tematycznych. Wydatki na reklamę kinową zwiększyły się o 18,5 proc. W tym okresie reklamodawcy wydali na reklamę zewnętrzną o prawie 1,5 proc. mniej niż w drugim kwartale 2010 r.

Wydatki reklamowe w prasie skurczyły się w drugim kwartale 2011 r. o prawie 5,5 proc. W dziennikach reklamodawcy ograniczyli budżety reklamowe o prawie 9 proc., a w magazynach skurczyły się one o ponad 2,5 proc. W dziennikach najsilniejsze spadki dotyczyły branż: motoryzacja (o prawie 30 proc.), praca (o prawie 25 proc.) oraz turystyka, w której redukcja wydatków wyniosła około 20 proc.

W pierwszym półroczu 2011 r. wartość wydatków reklamowych wzrosła o ponad 4,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, do kwoty około 3,9 mld zł. (PAP)

morb/ asa/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

LOT startuje z nową promocją. Jedenasty bilet za darmo, jest haczyk
LOT startuje z nową promocją. Jedenasty bilet za darmo, jest haczyk
Masz zużytą elektronikę? Dziś rusza specjalna akcja w Castoramie
Masz zużytą elektronikę? Dziś rusza specjalna akcja w Castoramie
Grójec wprowadza nocną prohibicję. Są kontrowersje
Grójec wprowadza nocną prohibicję. Są kontrowersje
Ujawnili setki nielegalnych kasyn. Kary są ogromne
Ujawnili setki nielegalnych kasyn. Kary są ogromne
Ksiądz wydał pieniądze wiernych na bitcoiny. Sąd zdecydował
Ksiądz wydał pieniądze wiernych na bitcoiny. Sąd zdecydował
Chiński czosnek z zakazem wjazdu do Polski. Wykryli nagminny błąd
Chiński czosnek z zakazem wjazdu do Polski. Wykryli nagminny błąd
Carrefour sprzeda sklepy w Polsce? Niepewne losy ponad 700 placówek
Carrefour sprzeda sklepy w Polsce? Niepewne losy ponad 700 placówek
Gnijąca papryka na polach. Dramatyczna sytuacja w gospodarstwach
Gnijąca papryka na polach. Dramatyczna sytuacja w gospodarstwach
Wydaliśmy ćwierć miliarda złotych na ziemniaki. Skąd pochodzą?
Wydaliśmy ćwierć miliarda złotych na ziemniaki. Skąd pochodzą?
Kiedy losowanie Eurojackpot? Gigantyczna kumulacja dalej rośnie
Kiedy losowanie Eurojackpot? Gigantyczna kumulacja dalej rośnie
Nowe połączenia Ryanaira. Mamy listę tras na sezon zimowy
Nowe połączenia Ryanaira. Mamy listę tras na sezon zimowy
Wpłata do banku. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Wpłata do banku. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę