EBITDA spółki Multimedia Polska może wzrosnąć w 09 o 12‑14 proc. (opis)
14.5.Warszawa (PAP) - Prezes spółki Multimedia Polska Andrzej
Rogowski spodziewa się, że wynik EBITDA spółki w tym roku może
wzrosnąć o 12-14 proc. Multimedia kontynuują...
14.05.2009 | aktual.: 14.05.2009 12:26
14.5.Warszawa (PAP) - Prezes spółki Multimedia Polska Andrzej Rogowski spodziewa się, że wynik EBITDA spółki w tym roku może wzrosnąć o 12-14 proc. Multimedia kontynuują ekspansję na terenie Warszawy, na zwiększenie zasięgu wydadzą 85 mln zł.
"Po wyciągnięciu pewnych wniosków i zrealizowaniu pewnych działań myślę, że na poziomie EBITDA dynamika 12-14 proc. jest możliwa" - powiedział Rogowski podczas czwartkowej konferencji prasowej.
Dodał, że zysk netto spółki może okazać się w tym roku gorszy niż jej wewnętrzne założenia z powodu kursów walut i kosztów finansowych.
Przychody spółki w I kwartale 2009 r. wzrosły o 10 proc. do 126,6 mln zł w porównaniu do tego samego okresu 2008 roku. Skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 8 proc. i wyniósł 61,3 mln zł.
"To nie jest nasze normalne tempo wzrostu, gdyby nie wpływ kursów walut w wysokości ponad 3 mln zł wtedy byłoby 14 proc. EBITDY" - powiedział Rogowski.
W pierwszym kwartale 2009 roku zysk netto Multimediów Polska spadł rok do roku o 21 proc., do 12,5 mln zł. Spadek zysku spółka tłumaczy przede wszystkim wyższą amortyzacją wynikającą z inwestycji poczynionych w 2008 roku. Ankietowani przez PAP analitycy spodziewali się, że spółka pokaże za pierwszy kwartał 14,1 mln zł zysku netto.
Prezes Rogowski poinformował, że Multimedia Polska chcą najpóźniej we wrześniu tego roku zakończyć drugi etap projektu warszawskiego, zakładający objęcie siecią 80 tysięcy gospodarstw domowych.
Najpóźniej na początku 2010 roku spółka chce zakończyć trzeci etap dochodząc do 120 tysięcy gospodarstw. Spółka wyda na to 85 mln zł.
W czwartym etapie dołączonych zostanie kolejnych 40 tys. gospodarstw domowych.
Na koniec I kwartału 2009 roku Multimedia Polska miały ponad 292,7 tys. internautów, czyli 27,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Wartość przychodów w tym segmencie wyniosła 31,3 mln zł, tj. 16,3 proc. więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.
Na koniec I kwartału Multimedia Polska sprzedawały łącznie 670 tys. usług telewizji (cyfrowa i analogowa telewizja kablowa, programy Premium), czyli o ponad 13 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody z tego segmentu rosły w podobnym tempie (ponad 12,8 proc.) i wyniosły w I kwartale niemal 63 mln zł.
Przychody w segmencie telefonii w I kwartale 2009 roku wyniosły 28,8 mln zł i były na zbliżonym poziomie do analogicznego okresu 2008 r.
Liczba abonentów korzystających z co najmniej dwóch usług (Double Play) wyniosła w I kwartale 2009 r. ponad 271,2 tys., co oznacza wzrost o niemal 20 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Z pakietu Triple Play korzystało 74,4 tys. abonentów - blisko 44,7 proc. więcej niż przed rokiem. (PAP)
bas/ pr/ jtt/