Trwa ładowanie...

Taylor Swift dała zarobić Warszawie. Oto gdzie skierowali się jej fani

O tym, że koncerty amerykańskiej gwiazdy muzyki pop nie są już wyłącznie zjawiskiem artystycznym, nikogo nie trzeba przekonywać. Fani podróżujący za Taylor Swift zostawiają w hotelach i restauracjach miliony dolarów. Nie inaczej było podczas koncertów w Warszawie.

Taylor SwiftTaylor SwiftŹródło: via Getty Images, fot: Thomas Niedermueller/TAS24
d39yyk2
d39yyk2

Taylor Swift przyjechała do Polski w ramach swojej trasy koncertowej. W Warszawie na Stadionie Narodowym dała łącznie trzy występy - 1,2 i 3 sierpnia. Część fanów piosenkarki, z którymi rozmawialiśmy, przyjechało z tego względu do stolicy na kilka dni. Mastercard Economics Institute szacował, że w wydarzeniach weźmie udział około 240 tys. polskich i zagranicznych fanów piosenkarki.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tak zarabiają na pasażerach linie lotnicze. Prezes ujawnia

Marek Traczyk z Warszawskiej Izby Gospodarczej zakładał pod koniec lipca, że przedsiębiorcy zarobią przy okazji koncertów dodatkowe 190 mln zł. Zwiększony ruch w sklepach i punktach gastronomicznych było widać gołym okiem.

d39yyk2

Nie inaczej było w przypadku punktów usługowych zlokalizowanych w okolicach Stadionu Narodowego. Ogromną popularnością cieszyły się np. wietnamskie salony manicure w podziemiach przy metrze Centrum. "Gazeta Wyborcza" ustaliła, że w tym tygodniu, w którym odbywały się koncerty, nie miały one żadnych wolnych terminów rezerwacji. Właściciel jednej z placówek zatrudnił dwóch dodatkowych pracowników.

Efekt Taylor Swift

Kilka dni po zakończeniu wydarzenia dataplace.ai sprawdziło ruch klientów w okolicach restauracji. Podliczono, że gości było o 18,4 proc. więcej niż w analogicznych dniach tygodnia w trakcie wakacji.

Kto zyskał najbardziej? Według danych dataplace.ai największy wzrost (o 69 proc.) zanotowano na ulicy Francuskiej - zagłębiu restauracyjno-kawiarnianym zlokalizowanym tuż obok stadionu. Dużym powodzeniem cieszyły się także centra handlowe. Elektrownia Powiśle zanotowała wzrost liczby odwiedzających o 22,7 proc., Fabryka Norblina - o niemal 18 proc.

Podobne efekty koncertów zaobserwowano także w innych krajach. W raporcie Mastercard Economics Institute podano, że w Londynie, Liverpoolu oraz Edynburgu odnotowano ponad 20-procentowy wzrost wydatków na hotele w dniach występów Taylor Swift. Z kolei wzrost obrotów w restauracjach w Londynie, Edynburgu, Liverpoolu i Cardiff wyniósł średnio 27 proc.

d39yyk2

Podczas trasy koncertowej piosenkarki w USA wydatki w restauracjach wzrosły natomiast średnio o 68 proc. dziennie w bezpośrednim sąsiedztwie stadionu oraz o 7 proc. w miejscach znajdujących się nieopodal obiektu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d39yyk2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d39yyk2

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj