Trwa ładowanie...
d2rldpl
26-11-2009 16:39

Efektywne zarządzanie informacją przestrzenną - czyli jak trzymać rękę na pulsie

Gwarancją sukcesu w biznesie jest spojrzenie na swoją działalność oraz funkcjonowanie całej branży z szerszej perspektywy. Takie wielopłaszczyznowe, kompleksowe zarządzanie, oparte na wnikliwych analizach i strategicznym planowaniu jest bardzo proste dzięki aplikacji Emapa GeoMarketing.

d2rldpl
d2rldpl

W dobie powszechnie panującego kryzysu, wszystkie podmioty racjonalnie działające na rynku poszukują oszczędności i walczą o przetrwanie. Powodzenie poszczególnych sieci czy punktów sprzedażowych jest wypadkową wielu czynników, takich jak: położenie geograficzne, wiedza i efektywność zatrudnionych pracowników czy sytuacja społeczno-ekonomiczna danego regionu. Gwarancją sukcesu jest jednak spojrzenie zarówno na swoją działalność, jak i na funkcjonowanie całej branży z szerszej perspektywy. Takie wielopłaszczyznowe, kompleksowe zarządzanie biznesem, oparte na wnikliwych analizach i strategicznym planowaniu jest bardzo proste dzięki aplikacji Emapa GeoMarketing, której producentem jest łódzka Spółka Emapa.

Po pierwsze dobre mapy

Podstawę funkcjonowania oprogramowania Emapa GeoMarketing stanowi skrupulatnie tworzona i na bieżąco uaktualniana mapa Polski, ze 100% pokryciem, planami prawie 5 500 miast miejscowości oraz kompletną siecią drogową wraz z kierunkowością. Korzystanie z mapy ułatwiają precyzyjnie wyznaczone granice powiatów i gmin oraz pełna baza kodów pocztowych. Łatwiejsza interpretacja oraz wizualizacja danych możliwa jest dzięki naniesionym warstwom lasów, parków, sieci rzek i jezior. Aplikacja Emapa GeoMarketing zawiera również przejazdową mapę Europy z ponad 63 000 miejscowości od Lizbony po Moskwę oraz siecią dróg o łącznej długości wynoszącej prawie 1,5 mln km!

2 w 1

Emapa GeoMarketing to umiejętne połączenie mapy cyfrowej oraz funkcji bazodanowych. Dzięki temu możliwe jest przedstawienie na mapie dowolnych obiektów z adresowej bazy danych firmy, a później ich obróbka - np. wyodrębnienie rejonów o największej/najmniejszej sprzedaży. Wizualizacje informacji zawartych w bazie dostarczają unikalną jakość i wartość dla użytkownika. Są dodatkowym źródłem wiedzy, dzięki której możliwe jest szersze spojrzenie na problem, analiza sytuacji z innej perspektywy. Zestawienie mapy cyfrowej i funkcji bazodanowych ułatwia dostrzeżenie wielu aspektów, które wcześniej umknęły naszej uwadze. Rozwiązanie takie gwarantuje zarówno oszczędność czasu pracy, jak i angażowanych środków.

d2rldpl

Jak na dłoni

Zaawansowane funkcje, jakie oferuje aplikacja GeoMarketing, pozwalają kompleksowo projektować sieci dystrybucji, optymalnie rozmieszczając poszczególne oddziały firmy. Przejrzyste wizualizacje i analiza porównawcza danych ułatwiają właściwą interpretację zarówno wyników sprzedaży jak i kosztów prowadzonej działalności. Bogata baza danych demograficznych, pochodzących z GUS informuje m.in. o zaludnieniu czy stopie bezrobocia w poszczególnych regionach, co gwarantuje jeszcze trafniejsze rozmieszczenie punktów sprzedaży. Obserwowane trendy i tendencje pozwalają na efektywne planowanie działań długookresowych, dzięki czemu unikniemy niepotrzebnych stresów i niepowodzeń w przyszłości.

Emapa GeoMarketing gwarantuje również racjonalne zachowanie w otoczeniu konkurencyjnym. Dzięki aplikacji możemy porównać rozmieszczenie punktów handlowych naszych z oddziałami innych firm z branży i w zależności od przyjętej strategii zdecydować się na otwarcie nowych ośrodków na obszarach, do których konkurenci jeszcze nie dotarli lub wręcz przeciwnie: rozwijać skrzydła w sprawdzonych lokalizacjach.

Jak to działa?

Emapa GeoMarketing to skrupulatnie zaprojektowana, a jednocześnie prosta w użyciu aplikacja, mająca na celu ułatwienie zarządzania informacją przestrzenną. Mimo wielu funkcji, obsługa oprogramowania jest wręcz intuicyjna. Instalacja aplikacji zapisanej na CD zajmuje zaledwie kilka minut, po upływie których program jest gotowy do działania!

Po uruchomieniu oczom użytkownika ukazują się przejrzyście rozmieszczone okna aplikacji-jedno główne z mapą oraz poboczne odpowiadające za poszczególne funkcje. Korzystanie z oprogramowania GeoMarketing jest przyjemne i proste nawet dla osób obsługujących jedynie podstawowe programy komputerowe.

d2rldpl

Ponad 80% decyzji podejmowanych w przedsiębiorstwie zawiera aspekt przestrzenny, szczególnie dotyczy to działalności prowadzonej w wielu różnych lokalizacjach. System GIS (Geographic Information System), w oparciu o który funkcjonuje GeoMarketing, zdecydowanie ułatwia optymalizację działań biznesowych.

Dzięki modułowi importu danych możliwe jest automatyczne pobranie danych z dowolnie obszernego zbioru, bez konieczności ich przepisywania czy kopiowania. Wartości wizualizowane na mapie zmieniają się automatycznie po wprowadzeniu ich do przypisanej bazy danych, co daje znaczną oszczędność czasu pracy i alokowanych środków. Za pomocą kolorowych wykresów słupkowych czy kołowych można tworzyć mapy tematyczne - niezastąpione narządzie do analiz porównawczych. W celu jeszcze bardziej przejrzystej interpretacji danych warto skorzystać z opcji dodawania obiektów, takich jak choćby logotypy naszych kontrahentów.

Możliwość nakreślania wielokątów i linii łamanych to dodatkowe pole do popisu dla kreatywnych menadżerów sprzedaży. Funkcja ta umożliwia nanoszenie na mapy własnych warstw informacji, takich jak regiony działania firmy czy obszary aktywności naszych konkurentów. Swobodna manipulacja kolorem i grubością obramowania dodatkowo uatrakcyjniają nasze mapy.

Specjalistyczna aplikacja Emapa GeoMarketing to niezbędne narzędzie w każdej nowoczesnej firmie, dające kompleksową wiedzę na temat efektywności wdrożonej strategii oraz pozwalające umiejętnie zaplanować przyszłe działania.

Aby dowiedzieć się więcej na temat aplikacji, zachęcamy do odwiedzenia strony internetowej Spółki: WWW.emapa.pl

d2rldpl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2rldpl