Niemiecka sieciówka rozpycha się w Polsce. Chce otworzyć 40 nowych sklepów

Niemiecka sieć sklepów Woolworth nabiera rozpędu, wkraczając coraz śmielej na polski rynek, planując otwarcie 40 nowych placówek. Na tę ekspansję firma przeznaczy około 65 milionów złotych.

Niemiecka sieć Woolworth o planach rozwoju na polskim rynku
Niemiecka sieć Woolworth o planach rozwoju na polskim rynku
Źródło zdjęć: © GETTY | Bildagentur-online

W chwili obecnej Woolworth prowadzi działalność w 50 sklepach w Polsce, przy czym najnowszy został otwarty w Mrągowie, na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. W nadchodzącym kwietniu sklep pojawi się również we Wrocławiu. Łącznie w sklepach oraz centrali sieci w Polsce pracuje 438 osób.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

WIDEO

Emerytka nie zostawiła na Tusku suchej nitki. Polacy mówią o drożyźnie

Woolworth otworzy kilkadziesiąt sklepów w Polsce

Szymon Dąbrowski, dyrektor zarządzający Woolworth w Polsce, ujawnił w rozmowie z dlahandlu.pl, że firma planuje dynamiczny rozwój w kolejnym roku.

Na rok obrotowy 2025/2026 planujemy uruchomienie w Polsce 40 placówek. Na ten cel przeznaczymy około 65 mln zł - zadeklarował.

Dąbrowski dodał, że Woolworth skupia się na parkach handlowych i centrach miejskich, a w przyszłości planuje również otwieranie sklepów w strefach pieszych.

Inna oferta w Niemczech

Mimo że oferta Woolworth w Polsce jest podobna do tej w Niemczech, sieć zauważa konieczność jej adaptacji. Jak podkreślił dyrektor, niemiecka oferta cieszy się uznaniem wśród polskich klientów, jednak dostosowanie jej w 80 proc. jest konieczne.

Kategorie takie jak tekstylia i wyposażenie wnętrz są popularne, ale sezonowy asortyment wymaga zmian, by lepiej odpowiadać lokalnym gustom.

- Okazuje się na przykład, że Polacy o wiele bardziej konserwatywnie podchodzą do świątecznej dekoracji domów, w Polsce jest też mniej właścicieli ogrodów, co w naturalny sposób wpływa na potrzebę zaopatrzenia w produkty ogrodnicze. W Niemczech więcej osób nadal pali tytoń, więc ten asortyment na tamtym rynku szybciej rotuje. Jesteśmy więc na etapie dokonywania zmian i pewnego przetasowania oferty - podkreślił Dąbrowski.

Woolworth w Polsce

Woolworth wkroczył na polski rynek w maju 2023 roku, otwierając swój pierwszy sklep w Krakowie. W ofercie sklepów tej sieci można znaleźć zabawki, kosmetyki, artykuły dekoracyjne, papiernicze oraz tekstylia do domu. Asortyment składa się zarówno z produktów mniejszych wytwórców, jak i rozpoznawalnych marek.

Na polskim rynku Woolworth mierzy się z silną konkurencją, działając obok takich sieci jak Aciton, Pepco, Tedi czy Dealz. Kolejnym graczem, który dołączył na rynek w listopadzie 2024 roku, jest malezyjska firma MR. DIY.

Podczas otwarcia pierwszego sklepu azjatyckiej sieci w centrum handlowym Platan w Zabrzu, pojawiły się tłumy klientów.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (10)