Znana amerykańska marka wraca do Polski. Otwarcie już w weekend

Amerykańska marka odzieżowa GAP wraca do Polski po niemal 10-letniej przerwie. Nowy sklep zostanie otwarty w sobotę 7 września. Popularna firma powraca w zupełnie innej odsłonie.

GAP otwiera pierwszy sklep w Polsce po przerwie
GAP otwiera pierwszy sklep w Polsce po przerwie
Źródło zdjęć: © Wikimedia Commons | CC0

04.09.2024 | aktual.: 10.09.2024 12:26

Marka GAP była obecna w Polsce w latach 2011-2015. Wówczas spółka posiadała swoje sklepy stacjonarne w Warszawie, Wrocławiu i Katowicach. Decyzja o zamknięciu placówek była związana z wycofaniem się firmy Empik Media & Fashion z dystrybucji marek modowych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

GAP wraca do Polski. Oto lokalizacja pierwszego sklepu

Portal dlahandlu.pl podaje, że po niemal dekadzie nieobecności w Polsce GAP otworzy swój pierwszy sklep w Designer Outlet Warszawa. Otwarcie zaplanowano na sobotę 7 września 2024 r.

Pierwsi klienci mogli odwiedzić sklep na przełomie sierpnia i września. Był to tzw. pre-opening, w ramach którego firma testowała procesy operacyjne.

Placówka ma 300 mkw. i jest zlokalizowana tuż obok strefy food court. Weekendowa wizyta w sklepie pozwoli klientom na zapoznanie się asortymentem marki i skorzystanie z pierwszych promocji.

Tym samym Polska dołącza do państw Europy Środkowo-Wschodniej, w których GAP jest już obecny. Portal donosi, że marka posiada sklepy w Czechach, na Słowacji i Węgrzech.

GAP z nową strategią

GAP mocno odczuł czas pandemii COVID-19 i zmienił strategię. Marka zamknęła 120 sklepów na Zachodzie i zdecydowała się na rozwój w modelu franczyzy. Dzięki temu pozostała w świadomości klientów, a otwarcie sklepu w Polsce ma być kolejnym etapem realizacji nowego planu.

Marka GAP została założona w 1969 r. w San Francisco przez Donalda i Doris Fisherów. Nazwa firmy nawiązuje do socjologicznego określenia różnic pomiędzy dziećmi i dorosłymi, które pogłębiły się w trakcie ruchów hippisowskich.

Na początku GAP oferował dżinsy i podstawowe elementy ubioru, aby dotrzeć do młodszych klientów. Marka dość szybko skradła serca miłośników odzieży i rozszerzyła asortyment o akcesoria i inne denimowe ubrania.

Malezyjski gigant otwiera pierwsze sklepy w Polsce

Jednak nie tylko GAP próbuje swoich sił na polskim rynku. Zaledwie kilka dni temu informowaliśmy w WP Finanse, że do naszego kraju wchodzi Mr. DIY, czyli malezyjska sieć sklepów z narzędziami i akcesoriami.

Azjatycki gigant jeszcze w tym roku otworzy pierwsze sklepy nad Wisłą. Na początku sklepy tej sieci będą otwierane w galeriach handlowych - będą to Galeria Bronowice w Krakowie, centrum handlowe Platan w Zabrzu oraz Focul Mall w Piotrkowie Trybunalskim.

Mr. DIY oferuje około 20 tys. produktów w dziesięciu kategoriach: sprzęt, artykuły gospodarstwa domowego, sprzęt elektryczny, wyposażenie wnętrz, akcesoria samochodowe, artykuły papiernicze i sportowe, zabawki, prezenty, akcesoria komputerowe i mobilne oraz biżuteria i kosmetyki. Sieć używa sloganu "Always low prices".

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (91)