Eko Holding chce otwierać rocznie 20‑30 sklepów własnych i 100 franczyzowych

11.02. Warszawa (PAP) - Eko Holding, sieć supermarketów i dystrybutor drogeryjny, który w połowie marca zamierza zadebiutować na GPW, chce otwierać rocznie 20-30 sklepów własnych i...

11.02.2010 | aktual.: 11.02.2010 14:08

11.02. Warszawa (PAP) - Eko Holding, sieć supermarketów i dystrybutor drogeryjny, który w połowie marca zamierza zadebiutować na GPW, chce otwierać rocznie 20-30 sklepów własnych i 100 franczyzowych. Spółka może rozpocząć akwizycje w drugiej połowie roku. Nie planuje wypłaty dywidendy w ciągu trzech lat - powiedzieli w czwartek przedstawiciele spółki.

"Chcemy się rozwijać w tempie 20-30 sklepów własnych rocznie. Jeśli chodzi o franczyzę, to chcemy utrzymać dotychczasowe tempo, czyli około 100 sklepów rocznie" - powiedział Krzysztof Gradecki, prezes Eko Holding.

Poinformował, że celem grupy jest też stworzenie jedynego w Polsce operatora hurtu drogeryjnego w skali całego kraju.

"Chcemy w krótkim czasie stać się firmą ogólnopolską, spójną kapitałowo, utrzymać pozycję lidera na rynku dystrybucji artykułów drogeryjnych" - powiedział prezes.

Strategia spółki zakłada rozwój poprzez przejęcia.

"W 2010 roku zamierzamy rozpocząć proces przejmowania spółek w segmencie detalicznym i drogeryjnym. Ile tych przejęć będzie i kiedy nastąpią trudno powiedzieć. Proces due diligence trwa długo, potem trzeba jeszcze czekać na decyzję UOKiK-u" - powiedział prezes Gradecki.

Dodał, że do ewentualnych przejęć może dojść najwcześniej w drugiej połowie roku, a grupę interesują firmy o przychodach minimum 20-30 mln zł.

Przejęcia są głównym celem emisyjnym oferty publicznej. Eko Holding zakłada, że wpływy z emisji akcji wyniosą ok. 84 mln zł brutto, z czego ok. 51,6 mln zł zostanie przeznaczone na akwizycje. Reszta środków ma być przeznaczona na modernizację sklepów (ok. 3,5 mln zł), na zasilenie kapitału obrotowego (do 14 mln zł), na częściową spłatę kredytów (9 mln zł) i na zakup nieruchomości pod nowe obiekty handlowe (ok. 3,1 mln zł).

Prezes Gradecki poinformował, że spółka nie planuje na razie kolejnej emisji, chyba że na rynku będzie ciekawy podmiot do przejęcia.

"Uważamy, że środki, które pozyskamy wystarczą nam na bardzo długo. Nie wykluczamy, że jeśli pojawią się jakieś ciekawe okazje, to zapytamy inwestorów" - powiedział.

Poinformował, że spółka nie planuje w najbliższych latach wypłacać dywidendy.

"Intencją jest, by w ciągu trzech lat dywidenda pozostała w firmie i była przeznaczona na inwestycje. Chyba że wyniki okażą się lepsze i będą przewyższać inwestycje, to się zastanowimy" - powiedział prezes.

Grupę EKO Holding tworzy blisko 220 sklepów własnych EKO, tworzących jedną z większych sieci supermarketów w Polsce , ponad 500 sklepów franszyzowych Rabat oraz dystrybutor artykułów drogeryjnych (Polska Grupa Drogeryjna).

W 2008 roku Eko Holding miał 1,04 mld zł przychodów, 18 mln zł EBIT i 6,6 mln zł zysku netto. Po I półroczu 2009 roku spółka miała 597 mln zł przychodów, 18 mln zł EBIT i 11,1 mln zł zysku netto.

Według wstępnych szacunków grupa wypracowała w 2009 roku 20,1 mln zł zysku netto przy przychodach w wysokości 1,21 mld zł.

Prognoza na ten rok zakłada osiągnięcie 29 mln zł zysku netto i 1,25 mld zł przychodów.

Przedstawiciele spółki poinformowali, że prognoza dotycząca przychodów nie uwzględnia ewentualnych akwizycji, a na poziomie zysku netto przejęcia są uwzględnione w minimalnym stopniu.

Oferta publiczna Eko Holding obejmuje do 12.245.000 nowych akcji serii D i 1.000.000 akcji serii A sprzedawanych przez jednego z obecnych akcjonariuszy. W transzy instytucjonalnej oferowanych jest 9.933.750 akcji, a w transzy indywidualnej 3.311.250 akcji.

Obecnie prawie 74 proc. akcji i głosów na WZA spółki należy do Krzysztofa i Marzeny Gradeckich.

Przy założeniu, że wszystkie oferowane akcje zostaną objęte, założyciele spółki, rodzina Gradeckich, zachowają pakiet kontrolny i będą w posiadaniu 55,2 proc. kapitału spółki. Do nowych akcjonariuszy należeć będzie 27,3 proc. akcji.

Gradeccy nie planują sprzedaży akcji w ramach oferty publicznej. Ich akcje objęte są lock-upem na 12 miesięcy.

Do 22 lutego opublikowany zostanie przedział cenowy, a od 23 do 25 lutego potrwa budowa księgi popytu. 26 lutego opublikowana zostanie cena emisyjna oraz liczba akcji w poszczególnych transzach. Zapisy odbędą się w dniach 26 luty - 2 marca.

"Planujemy, że debiut na GPW nastąpi w pierwszej połowie marca" - powiedział Michał Wrzesiński, przewodniczący rady nadzorczej Eko Holding.

Oferującym jest DM BZ WBK.(PAP)

pel/ ana/

Źródło artykułu:PAP
hurtemisjahandel
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)