EMF liczy na transfer sklepów z segmentu moda w III i IV kw. 2014 r.

Warszawa, 01.09.2014 (ISBnews) - Grupa Empik Media & Fashion zakończyła negocjacje warunków sprzedaży sklepów kluczowych sieci z segmentu moda prowadzonych w Polsce i jest w trakcie ostatecznych ustaleń dotyczących ceny sprzedaży. Transfer sklepów planowany jest na III i IV kwartał 2014 r., podała spółka.

01.09.2014 11:06

"Na koniec okresu grupa EM&F prowadziła zaawansowane negocjacje w celu zakończenia działalności operacyjnej segmentu moda. W zakresie sklepów prowadzonych w Polsce grupa zakończyła negocjacje dot. warunków przejęcia sklepów kluczowych sieci z portfolio i jest w trakcie ostatecznych ustaleń dot. ceny sprzedaży. Transfer sklepów planowany jest na III i IV kwartał 2014 r." - czytamy w komunikacie.

W trakcie II kwartału 2014 r. zostało zamkniętych 6 sklepów w segmencie moda - na koniec półrocza segment ten operował łącznie 90 sklepami (w tym 38 sklepów prowadzonych przez spółki joint venture River Island i Oviesse).

"W zakresie operacji w Rosji rozpoczęto proces zamknięcia sklepów - z planowaną datą zamknięcia ostatnich sklepów w IV kwartale b.r. Z kolei na Ukrainie - na koniec II kwartału 2014 r. funkcjonowały 2 sklepy, z planową datą ich zamknięcia w III kwartale b.r." - czytamy dalej.

Spółka podała też, że zakresie spółek joint venture negocjowana jest sprzedaż spółki River Island. Z kolei w spółce Oviesse - właściciel marki rozpoczął proces jej likwidacji, który powinien zakończyć się w III kwartale 2014 r.

"W I połowie 2013 r. zostały rozpoznane wyceny udziałów w spółkach joint venture River Island i Oviesse w kwocie 42 mln zł (w II kwartale 2013 r. - w kwocie 14 mln zł), w związku z czym efekt tych operacji powinien być uwzględniony przy porównaniu zysku netto grupy EM&F pomiędzy I połową i II kwartałem 2014 r. i 2013 r." - wskazała też spółka.

EMF podał też w komunikacie, że przychody ze sprzedaży w ujęciu LFL (na bazie porównywalnych sklepów) w II kwartale 2014 r. wzrosły o 3,6% r/r, głównie w związku z dynamicznym rozwojem segmentu e-commerce (+18,4% r/r) i Grupy Smyk (+7,4% r/r - efekt Świąt Wielkanocnych). Ze względu na celowe ograniczenie sprzedaży kategorii z malejącą rentownością kategorii "film", "muzyka" i "multimedia" (w zgodzie z trendem rynkowym) - grupa Empik odnotowała spadek przychodów LFL o -3,6% r/r.

"W skali półrocza przychody ze sprzedaży LFL zmniejszyły się o 2,6% r/r. Należy wskazać, że w grupie Empik nastąpiła znaczna poprawa przychodów LFL w porównaniu do I kwartału 2014 r. - z poziomu -12,3% r/r na koniec I kwartału 2014 r. wzrost do poziomu -8% r/r na koniec I połowy 2014 r." - czytamy w materiale.

Jednocześnie - w kolejnym okresie z rzędu - bardzo wysoką dynamikę (+16,3% r/r) wypracował segment e-commerce, dzięki wzrostom w kategoriach "ubranka dziecięce", "akcesoria dziecięce", "zabawki", "kosmetyki" oraz "elektronika". Z kolei przychody LFL w Grupie Smyk ukształtowały się na porównywalnym poziomie, jak w I poł. 2013 r., ze znaczącym wzrostem marżowości produktowej, podała także spółka.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1.269,99 mln zł w I poł. 2014 r. wobec 1.330,35 mln zł rok wcześniej.

Grupa Empik Media & Fashion jest wiodącym wielokanałowym dystrybutorem dóbr konsumenckich. Grupę tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz Empik Media & Fashion S.A. jako spółka holdingowa.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)