EMF planuje kontynuację rozwoju sieci Smyk i zmian w sieci Empik

Warszawa, 01.09.2015 (ISBnews) - Empik Media & Fashion (EMF) planuje dalszy rozwój sieci sklepów Smyk, kontynuację zmian w sklepach Empik i realizację nowej strategii wydawniczej, podała spółka.

01.09.2015 | aktual.: 01.09.2015 09:53

Smyk jest obecnie największym segmentem w grupie i generuje 43% przychodów. Grupa EMF chce wykorzystanie efektu skali tego segmentu w celu zwiększenia marży oraz redukcji kosztów dzięki synergiom. W planach jest kontynuacja rozwoju sieci sklepów w Polsce, dalsze otwarcia sklepów w Niemczech, rozwój sprzedaży z operacji wielokanałowych (sklepy tradycyjne oraz kanał internetowy) oraz dalsza poprawa rentowności operacji na Wschodzie, głównie w Rosji.

W grupie Empik spółka kontynuuje rozpoczęte już zmiany strategiczne, m.in. poprzez dalszy rozwój w kategorii książka. "Celem operacyjnym spółki Empik jest także poprawa wizerunku sklepów poprzez poprawę dostępności produktów, wzbogacenie oferty handlowej, poprawę jakości obsługi klienta oraz ulepszenie nawigacji w obrębie sklepów (jeszcze lepszy komfort klientów w poruszaniu się po sklepach i znajdowaniu interesujących ich produktów)" - czytamy w komunikacie.

W segmencie publishing planowana jest realizacja nowej strategii wydawniczej, która zakłada m.in. optymalizację struktury wydawanych tytułów, polegającą na lepszej selekcji wydawanych tytułów oraz lepszym dostosowaniu wielkości nakładu do potencjału rynku, dalszym rozwoju literatury dziecięcej oraz poszerzaniu oferty gier planszowych wydawanych przez segment.

"Strategia dla segmentu e-commerce na rok 2015 zakłada w głównej mierze integrację i dalsze wsparcie rozwoju operacji wielokanałowych sklepów Empik oraz grupy Smyk. Planowany jest dynamiczny rozwój nowych kategorii, kontynuacja rozszerzania i wzbogacania oferty (m.in. poprzez nawiązywanie współpracy z nowymi dostawcami)" - czytamy dalej.

Wdrażane będą także nowe rozwiązania informatyczne, co pozwoli m.in. na skrócenie czasu dostawy do klienta.

Grupa Empik Media & Fashion jest dystrybutorem produktów z kategorii media, rozrywka, lifestyle, artykuły dziecięce, odzież, obuwie, kosmetyki oraz kursy językowe. Grupę tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz Empik Media & Fashion jako spółka holdingowa.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)