Emmerson chce pozyskać z prywatnej oferty kilkaset tysięcy; debiut na NC w II kw.
06.01. Warszawa (PAP) - Emmerson, spółka zajmująca się doradztwem i pośrednictwem w obrocie nieruchomościami, planuje pozyskać z prywatnej emisji kilkaset tysięcy złotych. Spółka...
06.01.2010 | aktual.: 06.01.2010 12:30
06.01. Warszawa (PAP) - Emmerson, spółka zajmująca się doradztwem i pośrednictwem w obrocie nieruchomościami, planuje pozyskać z prywatnej emisji kilkaset tysięcy złotych. Spółka planuje debiut na rynku NewConnect w II kwartale 2010 roku. Pozyskane od inwestorów środki zostaną przeznaczone na rozwój sieci sprzedaży - poinformował Wrocławski Dom Maklerski, oferujący akcje Emmersona.
"Środki pozyskane z emisji akcji Emmerson chce przeznaczyć przede wszystkim na uruchomienie biur w ramach systemu franczyzowego oraz rozbudowę działu handlowego poprzez zatrudnienie większej ilości doświadczonych pośredników" - napisano w komunikacie.
Oprócz działalności na rynku wtórnym spółka planuje też rozwój na rynku pierwotnym, w zakresie nieruchomości komercyjnych oraz usług komplementarnych.
"Chcemy zwiększać ilość umów pośrednictwa na zasadach wyłączności, w tym dla nowych dużych inwestycji wiodących deweloperów" - powiedział cytowany w komunikacie Marek Krajewski, prezes Emmersona.
Spółka ma też do zagospodarowania obszerny bank ziemi zakupionej w poprzednich latach. Obejmuje on nieruchomości w atrakcyjnych lokalizacjach największych polskich miast.
Emisja akcji zostanie przeprowadzona na przełomie I i II kwartału 2010 roku.
Emmerson planował wejście na giełdę na początku 2008 roku, jednak ze względu na sytuację rynkową zmienił plany.
"Inwestorów będziemy chcieli przekonać wysokimi stabilnymi przychodami i mocną pozycją rynkową. Wynika ona zarówno z piętnastoletniego doświadczenia jak i pokrycia geograficznego naszych oddziałów zlokalizowanych w największych miastach Polski: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Trójmieście" - powiedział Krajewski.
"Oprócz pośrednictwa w obrocie nieruchomościami koncentrujemy się też na doradztwie i marketingu inwestycji budowlanych. Dzięki temu nasze wyniki są relatywnie stabilne nawet w trudniejszych dla budownictwa okresach" - dodał.
Emmerson szacuje, że przychody w 2009 roku wyniosły 16,7 mln zł wobec 16,2 mln zł rok wcześniej.
"Przy lepszej koniunkturze jesteśmy w stanie rozwijać się w tempie ok. 20 proc. rocznie" - stwierdził Krajewski. (PAP)
jru/ pam/