Eobuwie.pl: E‑commerce będzie się rozwijać, podatek może wpłynąć negatywnie
Warszawa, 17.03.2016 (ISBnews) - Polski rynek e-commerce będzie się rozwijał, starając się dorównać rynkom zachodnim, uważa prezes eobuwie.pl Marcin Grzymkowski. Jednak wprowadzenie podatku obrotowego może mieć negatywne konsekwencje dla niektórych uczestników rynku, jeśli nie obejmie w równym stopniu spółek zagranicznych.
17.03.2016 15:50
"Perspektywa wzrostu rynku online polskiego czy europejskiego na najbliższe lata jest bardzo dobra, ponieważ będziemy starali się dorównać rynkom zachodnim - Niemcom czy Anglii - gdzie ten udział sprzedaży online w stosunku do PKB jest dużo wyższy. Na pewno będzie to nam sprzyjać" - powiedział Grzymkowski w wywiadzie dla inwestorzy.tv.
Jego zdaniem, wpływ na to będzie miał m.in. rozwój m-commerce, czyli handlu z uwzględnieniem urządzeń mobilnych. Bardzo często teraz rozpoczęcie zakupu odbywa się w sklepie stacjonarnym a finalizuje się online, jak również odwrotnie, dodał.
"To są nowe możliwości, które też w ramach integracji w sieci CCC będziemy starali się wykorzystywać" - powiedział prezes.
Jego zdaniem, wyzwaniem dla spółki jest obecnie przede wszystkim realizacja planu, aby w ciągu trzech lat osiągnąć sprzedaż na poziomie 500 mln zł. Eobuwie.pl liczy, że uda się dużo szybciej zrealizować ten plan. Spółka chce także stać się liderem sprzedaży markowego obuwia w Europie Środkowo-Wschodniej.
Zdaniem Grzymkowskiego, planowany podatek obrotowy od handlu będzie miał istotny wpływ na wyniki wielu spółek, w szczególności w branży RTV-AGD, gdzie marże są bardzo niskie.
"Natomiast dla nas najważniejsze jest, jak ten podatek będzie skonstruowany. Chcielibyśmy, żeby równo objął on wszystkie podmioty działające na rynku polskim - nie tylko spółki polskie, ale również zagraniczne, które sprzedają zza granicy produkty na terenie Polski - tak, aby wszyscy mieli wyrównane szanse. W sytuacji, gdy będą pozostawione luki, obawiam się, że wiele spółek może przenieść swoją siedzibę za granicę i wystawiać faktury zza granicy" - powiedział.
Wprowadzenie podatku obrotowego na pewno będzie dla eobuwie.pl zauważalne, natomiast nie wpłynie negatywnie na dalszy rozwój. "Natomiast obawiam się, że w przypadku innych firm może powodować znaczące obniżenie inwestycji i wpłynąć negatywnie na dalszy rozwój polskich firm na terenie Polski, jak również Europy" - wskazał prezes.
Prezes eobuwie.pl był uczestnikiem debaty zorganizowanej m.in. przez agencję ISBnews i telewizję inwestorzy.tv, poświęconej perspektywom branży e-commerce. Jej uczestnicy stwierdzili, że najważniejsze wyzwania, jakie stoją przed branżą związane są przede wszystkim z automatyzacją procesów oraz szybkim i skutecznym dostosowywaniem się do potrzeb rynku, co wiąże się z wprowadzaniem nowych strategii biznesowych. Warunkiem koniecznym dalszego rozwoju branży, utrzymania konkurencyjności i zwiększania rentowności przedsiębiorstw jest stałe wprowadzanie innowacji m.in. poprzez spersonalizowaną ofertę, czy też unowocześnianie wyszukiwarek.
(ISBnews)