Ernst & Young: Polacy zadowoleni z usług bankowych

W USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Hiszpanii zaufanie klientów do banków nadal spada, natomiast Polacy są zadowoleni z usług bankowych - wynika z badania Ernst & Young, dotyczącego zaufania do sektora bankowego.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Firma doradcza Ernst & Young pod koniec 2010 r. przeprowadziła badanie klientów banków detalicznych w 26 krajach świata. Wzięło w nim udział ponad 20 tys. klientów banków, w tym tysiąc z Polski.

- Wyniki badania potwierdzają, że zaufanie do instytucji finansowych w USA, Wielkiej Brytanii i Niemczech spada, a główne tego przyczyny są wciąż związane z kryzysem - powiedziała w poniedziałek na konferencji prasowej Iwona Kozera z Ernst & Young, prezentując wyniki badania.

W skali globalnej 44 proc. klientów banków detalicznych powiedziało, że ich poziom zaufania w stosunku do banków spadł w ciągu ostatnich 12 miesięcy; 13 proc. uznało, że wzrósł, a 43 proc. odpowiedziało, że jest bez zmian. Największe spadki zaufania odnotowano w Wielkiej Brytanii - 63 proc. klientów, Niemczech - 61 proc., USA - 55 proc., Hiszpanii - 58 proc.

Zdaniem Kozery, główne powody, dla których poziom zaufania spadł, to obawy klientów przed kryzysem, recesją, a także brak wiary, że banki dobrze chronią swoje aktywa.

Kozera powiedziała, że w Polsce klienci są zadowoleni z banków. - Wynika to głównie z tego, że były one mniej dotknięte kryzysem, niż ich spółki matki i inne globalne marki finansowe - wyjaśniła. Dodała, że oczekiwania Polaków wobec instytucji finansowych są też zdecydowanie niższe niż w krajach zamożniejszych. - To kolejna przyczyna naszego zadowolenia z banków - zaznaczyła.

Z badania wynika, że w naszym kraju 59 proc. klientów ufa bankom tak samo jak przed rokiem, 15 proc. bardziej, a 26 proc. mniej niż przed 12 miesiącami.

- Duża grupa Polaków mówi, że nie jest zadowolona z tego, jak kształtują się produkty i usługi banków - powiedziała.

Badanie wykazało, że 47 proc. Polaków korzysta z usług jednego banku, 38 proc. z dwóch, 12 proc. z trzech, a 4 proc. z więcej niż trzech. Najbardziej zadowoleni jesteśmy z bankowości elektronicznej, dostępności oddziałów bankowych oraz bankomatów.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Wyjątkowe grzyby na aukcji. Sprzedano je za pół miliona złotych
Wyjątkowe grzyby na aukcji. Sprzedano je za pół miliona złotych
Wraca Burger Drwala. McDonald's potwierdził datę. Debiut w Poznaniu
Wraca Burger Drwala. McDonald's potwierdził datę. Debiut w Poznaniu
PKP goni czeskiego rywala. Ruszyła promocja, bilety od 19 zł
PKP goni czeskiego rywala. Ruszyła promocja, bilety od 19 zł
Gigant fast food ma problem. Zamknie kilkaset lokali w USA
Gigant fast food ma problem. Zamknie kilkaset lokali w USA
Pokazał rachunek za prąd. "Granica prawie przekroczona"
Pokazał rachunek za prąd. "Granica prawie przekroczona"
Potrącił nastolatkę i uciekł. Sąd chce od księdza 60 tys. zł
Potrącił nastolatkę i uciekł. Sąd chce od księdza 60 tys. zł
Kultowa sieć kawiarni zamyka lokale. Przegrywa walkę z Żabką?
Kultowa sieć kawiarni zamyka lokale. Przegrywa walkę z Żabką?
Ukraiński gigant przejmie sklepy Carrefoura w Polsce? Bada rynek
Ukraiński gigant przejmie sklepy Carrefoura w Polsce? Bada rynek
Palenie liśćmi na działce. Oto co mówi prawo
Palenie liśćmi na działce. Oto co mówi prawo
Sprawdzili 900 schronów. Żaden nie spełnia wymogów
Sprawdzili 900 schronów. Żaden nie spełnia wymogów
Spędziła kilka godzin na SOR-ze w USA. Oto rachunek
Spędziła kilka godzin na SOR-ze w USA. Oto rachunek
Alarmujące dane ZUS. Coraz więcej zwolnień L4 z kodem "C"
Alarmujące dane ZUS. Coraz więcej zwolnień L4 z kodem "C"