Ernst & Young: Polacy zadowoleni z usług bankowych

W USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Hiszpanii zaufanie klientów do banków nadal spada, natomiast Polacy są zadowoleni z usług bankowych - wynika z badania Ernst & Young, dotyczącego zaufania do sektora bankowego.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Firma doradcza Ernst & Young pod koniec 2010 r. przeprowadziła badanie klientów banków detalicznych w 26 krajach świata. Wzięło w nim udział ponad 20 tys. klientów banków, w tym tysiąc z Polski.

- Wyniki badania potwierdzają, że zaufanie do instytucji finansowych w USA, Wielkiej Brytanii i Niemczech spada, a główne tego przyczyny są wciąż związane z kryzysem - powiedziała w poniedziałek na konferencji prasowej Iwona Kozera z Ernst & Young, prezentując wyniki badania.

W skali globalnej 44 proc. klientów banków detalicznych powiedziało, że ich poziom zaufania w stosunku do banków spadł w ciągu ostatnich 12 miesięcy; 13 proc. uznało, że wzrósł, a 43 proc. odpowiedziało, że jest bez zmian. Największe spadki zaufania odnotowano w Wielkiej Brytanii - 63 proc. klientów, Niemczech - 61 proc., USA - 55 proc., Hiszpanii - 58 proc.

Zdaniem Kozery, główne powody, dla których poziom zaufania spadł, to obawy klientów przed kryzysem, recesją, a także brak wiary, że banki dobrze chronią swoje aktywa.

Kozera powiedziała, że w Polsce klienci są zadowoleni z banków. - Wynika to głównie z tego, że były one mniej dotknięte kryzysem, niż ich spółki matki i inne globalne marki finansowe - wyjaśniła. Dodała, że oczekiwania Polaków wobec instytucji finansowych są też zdecydowanie niższe niż w krajach zamożniejszych. - To kolejna przyczyna naszego zadowolenia z banków - zaznaczyła.

Z badania wynika, że w naszym kraju 59 proc. klientów ufa bankom tak samo jak przed rokiem, 15 proc. bardziej, a 26 proc. mniej niż przed 12 miesiącami.

- Duża grupa Polaków mówi, że nie jest zadowolona z tego, jak kształtują się produkty i usługi banków - powiedziała.

Badanie wykazało, że 47 proc. Polaków korzysta z usług jednego banku, 38 proc. z dwóch, 12 proc. z trzech, a 4 proc. z więcej niż trzech. Najbardziej zadowoleni jesteśmy z bankowości elektronicznej, dostępności oddziałów bankowych oraz bankomatów.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Babcia zajęła jej mieszkanie. Walczyła o nie w sądzie przez lata
Babcia zajęła jej mieszkanie. Walczyła o nie w sądzie przez lata
Coraz mniej dzieci, coraz większe wydatki. Polacy nie oszczędzają
Coraz mniej dzieci, coraz większe wydatki. Polacy nie oszczędzają
Rewolucja zacznie się za dwa tygodnie. Oto co musisz wiedzieć
Rewolucja zacznie się za dwa tygodnie. Oto co musisz wiedzieć
Nawet 1500 zł kary. Tak może się skończyć jazda ciągnikiem po ulicy
Nawet 1500 zł kary. Tak może się skończyć jazda ciągnikiem po ulicy
Ranking ciągników. Oto najpopularniejsze marki w Polsce
Ranking ciągników. Oto najpopularniejsze marki w Polsce
Polacy donoszą na siebie coraz chętniej. Najczęściej niesłusznie
Polacy donoszą na siebie coraz chętniej. Najczęściej niesłusznie
Szukają miejsca na gigafabrykę za 600 mln euro. Na stole Polska
Szukają miejsca na gigafabrykę za 600 mln euro. Na stole Polska
Ceny opału przed przymrozkami. Tyle kosztuje metr drewna
Ceny opału przed przymrozkami. Tyle kosztuje metr drewna
Ceny papryki w połowie września. W hurcie i detalu
Ceny papryki w połowie września. W hurcie i detalu
Wciąż nowa funkcja mObywatela. Oto jak dodać dokument
Wciąż nowa funkcja mObywatela. Oto jak dodać dokument
Upadek historycznej mleczarni. Cała załoga zwolniona
Upadek historycznej mleczarni. Cała załoga zwolniona
Ruszają testy polskich wojskowych dronów. Na styku Mazur i Podlasia
Ruszają testy polskich wojskowych dronów. Na styku Mazur i Podlasia