Etyczne prowadzenie biznesu to powód do dumy

Popularna dziś koncepcja społecznej odpowiedzialność biznesu (z ang. CSR- Corporate Social Responsibility) nie jest wyłącznie domeną wielkich przedsiębiorstw. W ramach CSR firmy często realizują własne projekty społeczne.

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL

Najbardziej rozpowszechniona formą wsparcia jest nawiązywanie współpracy z organizacji pozarządowymi, które dzięki pomocy firm stają się pomysłodawcami i współwykonawcami projektów. Powszechne stało się przenikanie sektora biznesowego z trzecim sektorem. Doskonałym tego przykładem jest Konkurs o tytuł "Dobroczyńca Roku".

Konkurs o tytuł "Dobroczyńca Roku" jest inicjatywą promującą koncepcję CSR w Polsce, ale także skupiającą wokół jednej idei różnorodne środowiska: biznesu, organizacji pozarządowych i mediów. Stale nagłaśniane poprzez Konkurs wymierne efekty współpracy firm z organizacjami pozarządowymi nie tylko przyczyniają się do wzrostu zainteresowania problemami społecznymi w przedsiębiorstwach, ale także czynią wiele dobrego dla coraz lepszej współpracy różnych instytucji na rzecz dobra wspólnego. Konkurs nagradza dobroczynne zachowania przedsiębiorców, a także w pewnym stopniu nakłania ich do aktywności społecznej i partnerskiej współpracy z trzecim sektorem. Z drugiej strony, daje możliwości prezentowania korzyści z tej aktywności, zarówno dla społeczności lokalnych jak i dla samej firmy.

Upowszechnianie projektów społecznego zaangażowania firm daje możliwość zaprezentowania nowych przykładów odpowiedzialnej przedsiębiorczości, a to z kolei przyczynia się do popularyzacji dobrych praktyk w zakresie CSR. Konkurs o tytuł "Dobroczyńca Roku" rozróżniając na małe, średnie i duże firmy, daje możliwość zaprezentowania swoich działań nie tylko wielkim korporacjom, ale małym przedsiębiorstwom, które z pomocą lokalnej organizacji poznają potrzeby lokalnej społeczności. Konkurs zgromadził przykłady wielu inicjatyw społecznego zaangażowania przedsiębiorców, spośród których zostały wyróżnione te najbardziej skuteczne, innowacyjne, przyczyniające do wprowadzania zmian społecznych

Obecnie trwa XIII edycja Konkursu o tytuł "Dobroczyńca Roku", która pozwoli przekonać się, jaki był wpływ kryzysu gospodarczego na działalność filantropijną firm. Po raz kolejny firmy i fundacje utworze przez firmy, które włączają się w działania o charakterze społecznym oraz współpracują przy ich realizacji z organizacjami pozarządowymi, zostaną nagrodzone tytułem "Dobroczyńcy Roku" podczas uroczystej Gali Finałowej.

Wnioski do Konkursu mogą być zgłaszane w 3 kategoriach: "Współpraca firmy z organizacją pozarządową", gdzie firmę zgłasza organizacja pozarządowa (fundacja lub stowarzyszenie). Firmy mają możliwość samodzielnego zgłaszania swoich kandydatur w kategorii "Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy". Natomiast w kategorii "Lokalny wymiar społecznego zaangażowania firmy", kandydatury zgłaszają organizacje należące do sieci Lokalnych Organizacji Grantowych oraz ich bezpośredni beneficjenci, będący organizacjami pozarządowymi.

Zgłoszenia do Konkursu można dokonać poprzez wypełnienie wniosku elektronicznego na stronie Konkursowej www.dobroczyncaroku.pl oraz przesłanie wersji papierowej na adres Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce, ul. Marszałkowska 6/6, 00-590 Warszawa, z dopiskiem "Dobroczyńca Roku", do 7 lutego 2010 roku.

Regulamin Konkursu i formularze wniosków elektronicznych dostępne są na stronie internetowej www.dobroczyncaroku.pl.

Głównym partnerem tegorocznej edycji konkursu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa firma Ernst & Young.
Patronat medialny nad Konkursem objęli: portal organizacji pozarządowych ngo.pl, portal Gazety Wyborczej wyborcza.biz miesięcznik Forbes, telewizja TVN CNBC Biznes oraz portal wp.pl. Konkurs wspiera Stowarzyszenie Prasy Lokalnej.
Strategię działań media relations konkursu opracowała i realizuje agencja Network PR. Partnerami trzynastej edycji Konkursu są Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych "Lewiatan", Business Centre Club oraz Polska Rada Biznesu.

Wybrane dla Ciebie
216 mln zł na warzywa. Takiego importu nie było od ponad 20 lat
216 mln zł na warzywa. Takiego importu nie było od ponad 20 lat
Służby przechwyciły 12 ton tuńczyka. Oto co wykryły w transporcie
Służby przechwyciły 12 ton tuńczyka. Oto co wykryły w transporcie
To będzie gigant. L'Oréal przejmuje rywala za miliardy dolarów
To będzie gigant. L'Oréal przejmuje rywala za miliardy dolarów
Powiesili w bloku kartkę o bonie ciepłowniczym. Mieszkańcy krytykują
Powiesili w bloku kartkę o bonie ciepłowniczym. Mieszkańcy krytykują
Zakaz niektórych kotłów na Podkarpaciu. Mieszkańców czeka wymiana
Zakaz niektórych kotłów na Podkarpaciu. Mieszkańców czeka wymiana
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów