eurobank chce otwierać ponad 100 tys. kont rocznie

Warszawa, 15.09.2014 (ISBnews) - eurobank, który po zmianach w strategii stał się bankiem detalicznym, stawia na dalszy wzrost liczby nowych klientów - w kolejnych latach o znacznie  ponad 100 tys. rocznie. Jeszcze w tym roku bank wprowadzi nową bankowość internetową i ruszy ze sprzedażą jednostek funduszy zarządzanych przez Amundi Polska TFI. Sprzedaż nowych kredytów hipotecznych sięgnie ok. 1,1 mld zł w tym roku, zaś sprzedaż kredytów gotówkowych wzrośnie jednocyfrowo, poinformowała agencję ISBnews dyrektor zarządzająca eurobanku Magdalena Suchanek.

15.09.2014 | aktual.: 13.05.2016 16:11

"Nadal ważnym celem strategicznym jest pozostanie jednym z liderów na rynku kredytów gotówkowych, ale zmieniliśmy się i teraz jesteśmy bankiem z szeroką ofertą produktową dla klientów detalicznych. W sierpniu ub. roku uruchomiliśmy aplikację mobilną, a następnie wersję mobilną bankowości internetowej. W ciągu roku od startu liczba mobilnych użytkowników eurobanku przekroczyła 63 tys. i stale się zwiększa. Do końca roku przedstawimy nową bankowość internetową" - powiedziała Suchanek w rozmowie z ISBnews.

Oprócz kanałów zdalnych, bank udostępnił klientom takie dodatkowe usługi, jak płatności zbliżeniowe telefonem w technologii NFC, przelewy ekspresowe BlueCash, czy bezpłatne ubezpieczenia assistance.

W przyszłym miesiącu w placówkach własnych eurobanku ruszy sprzedaż jednostek uczestnictwa funduszy zarządzanych przez Amundi Polska TFI, będącej częścią grupy Amundi, największej w Europie francuskiej firmy zarządzającej aktywami.

eurobank do 2010 roku obsługiwał głównie mniej zamożnych klientów, oferując im głównie pożyczki gotówkowe. W tymże roku uruchomił program transformacji, którego celem było wzbogacenie oferty produktowej dla klientów detalicznych, nowe podejście do sprzedaży oparte na budowaniu relacji z klientami oraz zerwanie z tradycją banku stricte consumer finance.

"Zmieniliśmy profil i chcemy zawalczyć o klientów z segmentu mass-affluent, o dochodach przekraczających średnią krajową lub z możliwościami oszczędzania. Prowadzimy 1,4 mln rachunków - część z nich co prawda stanowią rachunki techniczne do kredytu, nie wszystkie są aktywne, ale to jest dobra baza do cross-sellingu"- podkreśliła Suchanek.

eurobank od 2013 r. sprzedaje rocznie ponad 100 tys. kont w nowych pakietach. W tym roku tempo zostanie utrzymane, a może nawet będzie nieco wyższe. Bank liczy na dobre przyjęcie programu ?Rodzina i Przyjaciele", w którym każdy posiadacz konta Online i Prestige, może przekazać zalety swojego konta maksymalnie 4 bliskim. Osoby, które przystąpią do programu z jego polecenia, zostaną zwolnione z opłaty za prowadzenie swojego konta, będą mogły także korzystać ze standardowych benefitów oferty kont. Cała grupa będzie otrzymywała zwrot w wysokości 5% za bezgotówkowe transakcje kartą debetową na szeroko rozumianą rekreację, sport i rozrywkę.

Oprócz intensywnej sprzedaży kont, bank stawia także na sprzedaż kredytów gotówkowych, limitów w koncie, kart kredytowych oraz kredytów hipotecznych.

"Kredyty gotówkowe pozostaną jednym z driverów rozwoju banku. W tym roku zakładamy dalszy jednocyfrowy wzrost. W 2013 roku on sięgnął 8,5%. Sprzedamy też więcej kredytów hipotecznych - tu dynamika będzie wyższa, na pewno dwucyfrowa" - podkreśliła dyrektor.

Dodała, że plan eurobanku na ten rok zakłada nową sprzedaż kredytów hipotecznych na poziomie ponad 1,1 mld zł. W 2013 roku nowa sprzedaż wyniosła 817 mln zł.

Saldo kredytów wyniosło 8,6 mld zł na koniec 2013 roku.

Zmiany w strategii banku objęły także sieć placówek. eurobank z 299 placówek własnych ponad połowę przekształcił już zgodnie z nową filozofią działania oraz standardami obsługi, zapewniającymi komfort klientom. Proces zmian będzie kontynuowany w kolejnych latach.

"Nie planujemy znaczącej rozbudowy sieci własnej. Powstać może kilka oddziałów, kilka może zmienić lokalizację. Natomiast do końca tego roku sieć franczyzowa eurobanku, która obecnie liczy 189 placówek, wzrośnie do ok. 200" - powiedziała dyrektor zarządzająca.

Bank powstał ponad dekadę temu jako wizja młodego polskiego przedsiębiorcy - Mariusza Łukasiewicza. Ideą założyciela było stworzenie banku "po drodze", dostępnego w miejscach, w których klienci często przebywają i będącego do ich dyspozycji w dogodnym dla nich czasie. euro bank jest kontrolowany przez francuską grupę finansową Societe Generale.

Agnieszka Morawiecka

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)