Trwa ładowanie...
d28lkhh
18-02-2015 13:27

eurobank liczy na wzrost sprzedaży kont i kredytów detalicznych o 10% r/r w 2015

Warszawa, 18.02.2015 (ISBnews) - eurobank chce zwiększyć sprzedaż kredytów hipotecznych i gotówkowych o 10% r/r oraz pozyskać ok. 10% więcej klientów detalicznych niż w ub. roku, poinformował agencję ISBnews prezes Arnaud Denis.

d28lkhh
d28lkhh

"Na bardzo konkurencyjnym rynku chcielibyśmy zwiększyć sprzedaż kont o około 10% w stosunku do 2014 r., czego siłą napędową będą zróżnicowane kanały kontaktu z klientem (m.in. sieć oddziałów, sieć partnerów, bankowość elektroniczna) oraz wartościowa, szeroka oferta produktów detalicznych. Bardzo liczymy na nową odsłonę programu Rodzina i Przyjaciele, którego premiera już wkrótce i który powinien spotkać się z zainteresowaniem naszych klientów. Dodatkowo oczywiście będziemy rozwijać naszą bankowość internetową i mobilną" - powiedział Denis w rozmowie z ISBnews.

Na koniec ub. roku bank miał ponad 1 mln klientów z obowiązującymi umowami i, jak podkreślił prezes, upatruje w tych klientach potencjał do poszerzenia współpracy poprzez zwiększenie palety wykorzystywanych usług.

Liczba klientów eurobanku wzrosła o prawie 100 tys. w 2014 roku. Bank zwiększył o 13% w stosunku do poprzedniego roku liczbę kont w pakietach (prestige, online, classic i junior).

Liczba użytkowników bankowości internetowej sięgnęła prawie 290 tys., zaś liczba klientów korzystających z bankowości mobilnej wzrosła w stosunku do 2013 r. o prawie o 80 tys.

d28lkhh

Sprzedaż kredytów hipotecznych przekroczyła poziom 1 mld zł, tj. o 25% wyższy niż w 2013 r. Silna pozycja utrzymana została także w segmencie kredytów gotówkowych, w którym bank posiada ok. 4-procentowy udział rynkowy.

"Rynek jest bardzo konkurencyjny, ale wierzymy, że jesteśmy dobrze przygotowani do tego, by sprzedaż kredytów gotówkowych i hipotecznych zwiększyła się do poziomu powyżej 10% w stosunku do 2014 r." - powiedział Denis.

Saldo kredytów wzrosło o 10% w skali roku do 9 396 mln zł, zaś saldo depozytów wyniosło 5 535 mln zł i nie zmieniło się w porównaniu z poprzednim rokiem.

Suma bilansowa eurobanku zwiększyła się o 3% licząc rok do roku do 11 606 mln zł na koniec 2014 r.

d28lkhh

W ub. roku eurobank wypracował 235 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost o 35% r/r.

"Jest to efekt transformacji eurobanku w bank detaliczny, dokonanej w ostatnich 3 latach. Kluczowymi czynnikami były: zarządzanie ryzykiem, które miało odzwierciedlenie w bardzo wyraźnym spadku kosztów ryzyka oraz dyscyplina zarządzania finansami w zakresie kontroli marży i bazy kosztowej. Ponadto dobre wyniki sprzedaży i zwiększenie liczby usług przypadających średnio na klienta przełożyły się m.in. na wzrost salda kredytów o 10%. Wzrost zysku netto jest rezultatem kombinacji wszystkich tych elementów" - wyjaśnił Denis. Ponad to bank sprzedał w ub. roku część niepracującego portfela kredytów.

Dodał, że biorąc pod uwagę wymagające otoczenie rynkowe, zarząd spogląda na 2015 r. w sposób optymistyczny, ale i ostrożny.

d28lkhh

"Będziemy kontynuowali prace nad poszerzeniem palety produktów i jakości usług dostarczanych naszym klientom - w ten sposób jesteśmy w stanie utrzymać pozytywną dynamikę wzrostu banku. Znaczący wpływ, obok innych czynników, mogą mieć spadające stopy procentowe" - podkreślił Denis.

Bank utrzymuje wysoką efektywność operacyjną. W 2014 roku wskaźnik koszty do dochodów (C/I) wyniósł 51,8% wobec 50% rok wcześniej. Przychody wzrosły o 1% r/r do 808 mln zł, zaś koszty zwiększyły się o 5% r/r do 418 mln zł w ub. roku.

Dzięki kontynuacji dobrych praktyk w zakresie zarządzania ryzykiem kredytowym bank obniżył koszt ryzyka do poziomu -97 mln zł, (z -178 mln zł w 2013 r.), co stanowi 1,08% salda kredytów. Udział kredytów niepracujących (NPL) w portfelu obniżył się na koniec 2014 r. do poziomu poniżej 10%.

d28lkhh

Wskaźnik ROE netto osiągnął poziom 24,5% (wobec 22% w 2013 r.), a ROA - 2,0% (wobec 1,5% w 2013 r.).

Współczynnik wypłacalności wzrósł do 14,2%, a wskaźnik Tier 1 - 10,9%.

eurobank powstał ponad dekadę temu jako wizja młodego polskiego przedsiębiorcy - Mariusza Łukasiewicza. Ideą założyciela było stworzenie banku "po drodze", dostępnego w miejscach, w których klienci często przebywają i będącego do ich dyspozycji w dogodnym dla nich czasie. euro bank jest kontrolowany przez francuską grupę finansową Societe Generale.

Agnieszka Morawiecka

(ISBnews)

d28lkhh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28lkhh