Exatel skoncentruje się na dużych klientach biznesowych
7.11.Warszawa (PAP) - Operator telekomunikacyjny Exatel, należący
m.in. do PGE i Enei, w nowej strategii zamierza skoncentrować się
na dużych klientach biznesowych, a obsługę...
7.11.Warszawa (PAP) - Operator telekomunikacyjny Exatel, należący m.in. do PGE i Enei, w nowej strategii zamierza skoncentrować się na dużych klientach biznesowych, a obsługę rynku masowego pozostawi swojej spółce zależnej, NOM - poinformował w komunikacie prasowym Exatel.
"Exatel planuje skoncentrować się na obsłudze dużych klientów biznesowych, w tym także operatorów polskich iázagranicznych oraz administracji" - napisano w komunikacie.
Spółkaáświadczyć będzie usługi dzierżawy łączy, transmisji danych, usług głosowych oraz kolokacji i hostingu. Podstawowym obszarem kompetencji będzie zapewnienie transmisji danych, w tym szczególnie usług VPN (Virtual Private Network) naáplatformie nowoczesnej sieci IP MPLS oraz Ethernet.
"Exatel planuje zacieśniać współpracę z operatorami międzynarodowymi, dzięki której już od kilku lat oferuje realizację łączy międzynarodowych. Spółka jest gotowa do budowania z innymi operatorami partnerstw handlowych, pozwalających na efektywniejsze połączenie posiadanych zasobów w celu realizacji rozległych projektów telekomunikacyjnych" - napisano w komunikacie spółki.
"Obsługa rynku masowego w obszarze klientów detalicznych i małych firm zostanie skoncentrowana w spółce zależnej NOM" - dodano.
Exatel koncentruje się na usługach telekomunikacyjnych dla biznesu. Zarządza światłowodową siecią transmisji danych o długości ponad 19 tys. km. Do grona klientów Exatel należy ponad 1500 dużych i średnich firm w Polsce reprezentujących różne sektory gospodarki m.in. administrację publiczną, finanse iábankowość, energetykę, przemysł, a także krajowych i zagranicznych operatorów telekomunikacyjnych.
Głównym akcjonariuszem Exatela jest PGE (94,9 proc.), a niewielkie pakiety akcji tej spółki mają m.in. Enea, Energa- Operator, TP SA, RWE Stoen i Kredyt Bank. (PAP)
pr/ ana/