Falstart biletów na Pendolino. Klienci wściekli na PKP Intercity
W PKP Intercity odwołano Pawła Hordyńskiego, członka zarządu PKP Intercity ds. finansowych, jak również podległych mu dyrektorów, odpowiedzialnych za systemy informatyczne - Piotra Butkiewicza, dyrektora wykonawczego ds. finansowych i wsparcia oraz Michała Rudka, dyrektora biura informatyki. Wszystko przez aferę z biletami na Pendolino, która wybuchła w miniony weekend.
17.11.2014 | aktual.: 17.11.2014 13:55
Zgodnie z zapowiedziami PKP Intercity bilety miały być dostępne w niedzielę: w kasach między 3 a 5 rano, a w internecie i biletomatach od godz. 5. Rano okazało się, że można je nabyć tylko na dworcach, bo system internetowy nie działa.
Rano internetowy system sprzedaży biletów nadal był niedostępny, podobnie jak biletomaty. O kupnie biletów na szeroko reklamowane pociągi Pendolino (czyli Express Intercity Premium) można tylko pomarzyć, podobnie jak o skorzystaniu z popularnej promocji "Weekendowa Biletomania". Nie dziwi więc fakt, że klienci są wściekli i dają upust emocjom na facebookowym profilu PKP Intercity.
- Chyba sobie jaja robicie z tą sprzedażą internetową! Wiadomo było przecież, że większość ludzi będzie chciała kupić przez internet! Nie wszyscy mają możliwość zakupu w kasach czy biletomatach.Totalny burdel i brak Szacunku - napisał jeden z klientów (pisownia oryginalna).
- Halo PKP Intercity. Pociąg do podróży ! Czy te wspaniałe kulejowe "pseudo" informatyki już do pracy po weekendzie przyszły? Sprzedaż internetowa biletów leży od ponad 24h, a tu ani be, me, czy też kukuryku! Skoro już wypili poranną kawę i poopowiadali ploty to może napiszą, kiedy ja i inni kupimy swoje promocyjne bilety? - drwi inny klient (pisownia oryginalna).
Klientów PKP Intercity interesują również kwestie związane z promocjami mniej spektakularnymi niż bilety na Pendolino.
- Proszę o przedłużenie oferty weekendowa biletomania na pociągi w weekend 21 - 24 listopada. Musicie podróżnym i swoim klientom wynagrodzić te wielkie przerwy w systemie internetowym. - domaga się jeden z klientów PKP IC.
Chcesz bilet - idź do kasy
Tymczasem kupno biletów przez internet nadal nie jest możliwe. Co więcej, klienci sygnalizowali przez facebookowy profil PKP IC, że są również problemy z dostaniem biletów w kasach, np. w Opolu.
Spółka podjęła już działania związane z przedłużającymi się problemami. Rzeczniczka prasowa PKP Intercity Zuzanna Szopowska powiedziała nam, że nad usunięciem awarii pracuje sztab specjalistów. Obiecała sprawdzić również sygnały o awariach w kasach. Dla klientów przewidziano również swoistą rekompensatę za kłopot.
- Przepraszamy naszych klientów za utrudnienia w zakupie biletu. Sztab ekspertów pracuje całą dobę nad jak najszybszym przywróceniem działania systemu internetowego - mówi Marcin Celejewski, prezes zarządu PKP Intercity. - Postanowiliśmy potroić pulę biletów za 49 zł na przejazdy po 14 grudnia oraz wprowadziliśmy dodatkowe rozwiązania, które mają usprawnić obsługę podróżnych, mających trudności w korzystaniu z serwisu e-IC.
Dodatkowo kolejarze obiecują, że klienci mający kłopoty z wydrukowaniem biletów z e-IC czy dostępem do wersji on-line biletu zostaną odprawieni na podstawie dokumentu ze zdjęciem i nie muszą się przejmować tym, że w tej chwili nie mają dostępu do swoich biletów.
Rekompensaty nie przewidziano jednak dla klientów, którzy z powodu awarii nie skorzystali z promocji "Wcześniej" czy "Weekendowa biletomania". Musi im wystarczyć zwiększenie liczby tanich biletów na pociągi EIP.