Ferro chce utrzymać roczną dynamikę sprzedaży baterii na poziomie ok. 30 proc. (popr.)
...
12.05.2011 | aktual.: 12.05.2011 17:53
W depeszy korygujemy, że prognozowana dynamika sprzedaży 30 proc. dotyczy tylko segmentu baterii a nie całości przychodów Ferro. #
12.05. Warszawa (PAP) - Grupa Ferro chce utrzymać roczną dynamikę sprzedaży baterii na poziomie ok. 30 proc. i zrealizować efekty synergii wynikające z nabycia Novaservis - poinformowali na czwartkowej konferencji przedstawiciele grupy.
Grupa sprzedała w I kwartale 247,6 tys. baterii. To wzrost wolumenu o 29,4 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2010 roku.
"Chcemy utrzymać taką dynamikę sprzedaży baterii, jaka jest obecnie. Wynosi ona nieco powyżej 30 procent i utrzymuje się na tym poziomie od 2007 roku" - powiedział wiceprezes Ferro, Artur Depta.
"Będziemy też umacniać pozycję na rynkach. Głównie na rynkach polskim i czeskim, ale nie zapomnimy również o Ukrainie, Bułgarii, Francji, gdzie również będziemy zwiększać sprzedaż. Będziemy się też rozwijać na rynku rumuńskim, ze względu na to, iż Novaservis posiada rumuńską spółkę zależną" - dodał.
"Rozszerzymy też asortyment, m.in. o zlewozmywaki i zrealizujemy efekty synergii z Novaservis. Pierwsze efekty powinny być widoczne w trzecim kwartale. Na efekty finansowe przyjdzie nam poczekać do czwartego kwartału" - powiedziała prezes spółki, Aneta Raczek.
Grupa Ferro uzyskała w I kwartale 38,2 mln zł przychodów i 2,8 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost odpowiednio o 13 proc. i 10 proc. w stosunku do I kwartału 2010 roku.
Zysk operacyjny grupy wyniósł w I kwartale 2011 roku 4,8 mln zł, czyli o 2 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy osiągnął 4,9 mln zł.
"Pierwszy kwartał to dla nas jeden z najlepszych okresów. Osiągnięcie takiego wyniku jak w pierwszym kwartale 2010 roku było dla nas dużym wyzwaniem, szczególnie ze względu na trudne warunki rynkowe" - powiedziała prezes spółki.
Udział eksportu grupy w sprzedaży wyniósł 17 proc. w porównaniu z 15,1 proc. rok wcześniej.
Wzrosła też marża brutto ze sprzedaży.
"Już drugi kwartał z rzędu nasza marża ze sprzedaży rośnie. W pierwszym kwartale wyniosła 27,1 procent. Trudno przewidzieć, czy będzie rosła w kolejnych okresach, ale chcielibyśmy zwiększyć lub przynajmniej utrzymać jej poziom" - powiedziała prezes.
Spółka przedstawiła też swoje wyniki pro-forma, z uwzględnieniem wpływu przejętej spółki Novaservis.
"Jeśli uwzględnimy Novaservis, to przychody za pierwszy kwartał wyniosły 66,6 mln zł, a zysk netto 6,3 mln zł. Przychody i zyski grupy wzrosły więc ponad dwukrotnie" - powiedział wiceprezes. (PAP)
mto/ ana/