Firmy dają prezenty na Boże Narodzenie
Tradycja wręczania podarunków na stałe wpisała się w przedświąteczny okres w wielu przedsiębiorstwach. Coraz więcej pracodawców z okazji Bożego narodzenia daje pracownikom prezenty.
10.12.2012 13:10
Według badań ARC Rynek i Opinia, aż dla 68,3 proc. pracodawców Święta Bożego Narodzenia są okazją do wręczenia pracownikom prezentów. To ponad 10 punktów procentowych wzrostu w porównaniu z poprzednim badaniem, w którym Boże Narodzenie jako powód przyznania zatrudnionym upominków zadeklarowało 56,9 proc. firm. Ta świąteczna tradycja kultywowana jest zarówno przez firmy polskie, jak i zagraniczne, a badania pokazują, że zyskuje coraz większe grono zwolenników.
Z roku na rok firmy mają też coraz większy wybór prezentów dla swoich pracowników.
"Na rynku jest dostępnych wiele form świątecznych prezentów dla pracowników. Gwiazdkowe upominki od szefa motywują, budują lojalność zespołu, ale przede wszystkim powinny budzić pozytywne skojarzenia i emocje, które pozostaną w pamięci zatrudnionych na dłużej" - czytamy w informacji firmy Sodexo.
Alternatywą dla świątecznych premii wypłacanych pracownikom w gotówce lub przelewem na konto mogą być kupony i karty podarunkowe. Dają one dodatkowe korzyści tak pracodawcom, jak i pracownikom.
Co zyskuje pracodawca?
Kupony podarunkowe finansowane z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych nie zwiększają podstawy wymiaru składek ZUS. Ich zakup nie powoduje obowiązku podatkowego w rozumieniu przepisów Ustawy o podatku VAT, a ich wartość to dla zakładu pracy koszt uzyskania przychodu.
Z kolei karty przedpłacone finansowane z ZFŚS są zwolnione z podatku dochodowego do kwoty 380 zł rocznie.
Co zyskuje pracownik?
Dodatkiem do kuponów i kart podarunkowych są różnego rodzaju promocje i oferty specjalne. Dzięki nim na zakupy wydać można więcej niż nominalna wartość podarunku. Dodatkowo w przypadku kart możliwe jest wypłacenie gotówki z bankomatów oraz dokonywanie płatności internetowych.