Fortuna spodziewa się w II kw. wzrostu wolumenu zakładów, ale marże mogą spaść
10.05. Warszawa (PAP) - Fortuna Entertainment Group oczekuje wzrostu wolumenu zakładów w II kw., głównie z powodu zbliżającego się Euro 2012. Spółce może jednak nie udać się...
10.05. Warszawa (PAP) - Fortuna Entertainment Group oczekuje wzrostu wolumenu zakładów w II kw., głównie z powodu zbliżającego się Euro 2012. Spółce może jednak nie udać się powtórzyć w II kw. marż z pierwszych trzech miesięcy tego roku - poinformowali na konferencji przedstawiciele spółki. Dodali, że w przypadku ewentualnych przejęć, spółka będzie brała pod uwagę emisję akcji.
"W II kw. z powodu nadchodzącego Euro 2012 spodziewamy się wzrostu wolumenu zakładów. Pod kątem marż II kw. może nie być tak dobry jak I kw., w którym uzyskaliśmy znaczący wzrost marży wygranych brutto" - powiedział na konferencji Wilf Walsh, wiceprezes zarządu i tymczasowy prezes spółki.
W I kw. 2011 r. suma wpłaconych stawek Fortuny wyniosła 113,83 mln euro i była niższa o 0,3 proc. rdr. Wygrane brutto osiągnęły 30,7 mln euro, co oznacza wzrost o 15,9 proc. rdr. EBITDA spółki wyniosła w I kw. 8,4 mln euro(spadek o 0,3 proc. rdr). Wynik EBITDA obniżyła o 1,2 mln euro działalność loteryjna w Czechach, która jest na początkowym etapie.
"Zakładamy, że w całym 2012 r. ten segment przyniesie na poziomie EBITDA stratę 3,2 mln euro" - powiedział Walsh.
W Polsce spółka uzyskała w I kw. 14,9 mln euro wpłaconych stawek, a wygrane brutto wyniosły 6,1 mln euro.
"Liczba użytkowników w uruchomionym w tym roku serwisie internetowych zakładów w Polsce wyniosła na koniec I kw. 9 tys." - powiedział Walsh.
W I kw. spółka wypracowała zysk na poziomie netto.
"W I kw. uzyskaliśmy zysk netto, ale nie publikujemy tego wyniku" - powiedział Michał Veprek, dyrektor finansowy spółki.
Walsh poinformował ponadto, że w przypadku pojawienia się okazji do przejęcia spółka może podnieść kapitał zakładowy.
"Możemy łatwo podnieść kapitał, jeżeli pojawiłaby się ku temu okazja" - ocenił.
Dodał, że Fortuna nie planuje w tym roku organicznego zwiększania sieci placówek i nie zamierza wchodzić na nowe rynki zagraniczne. (PAP)
kuc/ jtt/