Francuska firma zainteresowana kupnem terminalu masowego w Gdyni

Firma Atic Services, europejski lider w logistyce ładunków masowych, przedstawiła najkorzystniejszą ofertę nabycia 100 proc. udziałów Morskiego Terminalu Masowego Gdynia Sp. z o.o. Oferty złożyło 9 podmiotów.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Adam Schmidt z biura prasowego Morskiego Terminalu Masowego Gdynia (MTMG) poinformował w poniedziałek PAP, że Zarząd Morskiego Portu Gdynia udzielił francuskiej firmie wyłączności do przeprowadzenia due diligence (działań mających na celu zgromadzenie jak najwięcej informacji o inwestycji).

Prezes MTMG Bogdan Buczko nie ukrywa, że prywatyzacja jest kluczem do dalszego rozwoju firmy. - Jesteśmy nowoczesnym terminalem uniwersalnym, gotowym obsłużyć wszelakiego rodzaju ładunki wymagające wysokiej jakości usług i zachowania europejskich norm ekologicznych - powiedział.

Prywatyzacja powinna się zakończyć na początku 2011 roku. Terminal jest jedną ze spółek zależnych Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. Przekształcenia rozpoczęto na początku tego roku.

Schmidt zaznaczył, że na obecnym etapie prywatyzacji Atic Services przygotowuje się do negocjacji pakietu socjalnego ze związkami zawodowymi działającymi w MTMG.

Podstawową działalnością terminalu są usługi przeładunkowe i składowania ładunków masowych: węgla i koksu, zbóż i pasz, rud, innych ładunków masowych suchych i płynnych w tym chemikaliów, ropy i przetworów naftowych. W ub.r. przeładował 3,876 mln ton ładunków.

Atic Services jest europejskim liderem w logistyce ładunków masowych, głównie węgla. Firma występuje jako bezpośredni dostawca produktów lub jako agent, zajmuje się kompleksowym zarządzaniem transportem oraz przeładowuje i składuje ładunki w portach morskich. Jej głównymi udziałowcami są ArcelorMittal i EDF Trading.

Spółki w gdyńskim porcie prywatyzowane są od dziewięciu lat. Do tej pory sprywatyzowano Bałtycki Terminal Kontenerowy, Portowy Zakład Transportu, Bałtycki Terminal Zbożowy oraz Portowy Zakład Techniczny. Oprócz MTMG sprywatyzowane mają być jeszcze spółki: Przedsiębiorstwo Usług Żeglugowych i Portowych oraz Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rolnicy niszczą arbuzy. Nie mają gdzie ich sprzedać
Rolnicy niszczą arbuzy. Nie mają gdzie ich sprzedać
ZUS radzi, jak zwiększyć emeryturę. Świadczenia większe nawet 20 proc.
ZUS radzi, jak zwiększyć emeryturę. Świadczenia większe nawet 20 proc.
Zakopane ma dość takich kierowców. Blokują zatoki dla autobusów
Zakopane ma dość takich kierowców. Blokują zatoki dla autobusów
Nocna prohibicja. Wrocław pokazał liczby. Miasto idzie krok dalej
Nocna prohibicja. Wrocław pokazał liczby. Miasto idzie krok dalej
Będą limity na konkretne produkty w sklepach? Resort bada temat
Będą limity na konkretne produkty w sklepach? Resort bada temat
Zamykają lotnisko na miesiąc. Remont dotknie setek tysięcy Polaków
Zamykają lotnisko na miesiąc. Remont dotknie setek tysięcy Polaków
Ceny korepetycji biją rekordy. Nawet 1000 zł za 45 minut zajęć
Ceny korepetycji biją rekordy. Nawet 1000 zł za 45 minut zajęć
Wykorzystywał uczniów do sprzątania. Były dyrektor chce wrócić
Wykorzystywał uczniów do sprzątania. Były dyrektor chce wrócić
Znana sieć budowlana zapowiada ekspansję. 400 placówek
Znana sieć budowlana zapowiada ekspansję. 400 placówek
Zarabiają ponad 17 tys. zł. Oto najlepiej płatne zawody w Polsce
Zarabiają ponad 17 tys. zł. Oto najlepiej płatne zawody w Polsce
Musiała zamknąć lokal. Remont drogi odciął ją od klientów
Musiała zamknąć lokal. Remont drogi odciął ją od klientów
Zwrot ws. pobytu Ukraińców w Polsce. Urząd wydał ważną opinię
Zwrot ws. pobytu Ukraińców w Polsce. Urząd wydał ważną opinię