Fundusz zarządzany przez MCI Management zainwestował w sklep internetowy Frisco.pl
26.01. Warszawa (PAP) - Helix Ventures Partners, fundusz venture capital zarządzany przez MCI Management zainwestował w sklep internetowy Frisco.pl. Fundusz docelowo chce mieć...
26.01.2012 | aktual.: 26.01.2012 15:08
26.01. Warszawa (PAP) - Helix Ventures Partners, fundusz venture capital zarządzany przez MCI Management zainwestował w sklep internetowy Frisco.pl. Fundusz docelowo chce mieć większościowe udziały w spółce - poinformowali przedstawiciele spółek na czwartkowej konferencji.
"We Frisco.pl zainwestowaliśmy obecnie kilka milionów złotych i posiadamy mniejszościowy pakiet udziałów. Jednak docelowo chcemy posiadać pakiet większościowy, całkowity koszt inwestycji wyniesie prawdopodobnie kilkanaście milionów złotych" - powiedział na konferencji Michał Nowis z MCI.
"Spółka Frisco.net wpisuje się w naszą strategię, która zakłada inwestycje w sektor e-commerce. Obecnie przychody wszystkich spółek e-commerce w których mamy udziały znacznie przekroczyły w sumie poziom 300 mln euro" - dodał.
Prezes MCI Management Tomasz Czechowicz dodał, że transakcja ma charakter dokapitalizowania spółki.
"Jest to kontynuacja procesu zapoczątkowanego przez naszą inwestycję w Morele.net. Celem inwestycji we Frisco.pl jest wsparcie ekspansji tej spółki tak, aby dynamicznie rosła rok do roku. Liczymy, że w momencie naszego wyjścia z tej inwestycji uda nam się osiągnąć znaczną stopę zwrotu" - powiedział Czechowicz.
Frisco.pl zamierza w kolejnych latach notować dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów ze sprzedaży.
"Rynek e-commerce w Polsce jest w trakcie dynamicznego wzrostu. Strategia Frisco.pl zakłada dalszy wzrost sprzedaży na rynku warszawskim, a w dalszej perspektywie również ekspansję na kolejne polskie aglomeracje. Liczę, że w kolejnych latach będziemy notować dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów" - powiedział Witold Ferenc, prezes Frisco.pl.
W 2011 roku przychody spółki sięgnęły poziomu 13 mln zł.
Frisco.pl zajmuje się sprzedażą i dostawą do domu produktów spożywczych oraz domowego użytku na terenie aglomeracji warszawskiej.(PAP)
kam/ asa/