We Wroclavię zainwestowała spółka Unibail-Rodamco, który liczy na odwiedziny 13 mln klientów rocznie. Co ciekawe, nowa galeria, która oficjalnie otwarta zostanie już w środę 18 października, powstała w bezpośredniej bliskości trzech innych znajdujących się w ścisłym centrum miasta.
Wroclavia będzie miała jednak pewną dość znaczącą przewagę nad konkurencją, szczególnie w przypadku klientów spoza Wrocławia. Nie wychodząc z galerii przejść można na podziemny dworzec PKS, a do głównego dworca PKP też jest zaledwie kilka kroków.
Dlatego, jak już pisaliśmy w WP, budowanie kolejnych centrów handlowych może się opłacać mimo bliskiego sąsiedztwa konkurencji. W tym biznesie wygrywa się ofertą i drobnymi różnicami jak nowe kino, restauracje czy właśnie dworzec.
Wraz z pojawianiem się nowych, ładniejszych, bardziej atrakcyjnych - najbardziej tracić będą operatorzy starych obiektów. Stare galerie mogą się oczywiście przed tym bronić. Tam, gdzie jest potencjał, będą się rozbudowywać. Jednak te z końca lat 90. bez takich możliwości będą tylko tracić klientów i ostatecznie mogą być nawet wyburzane.