GDDKiA podpisała umowę na dokończenie odcinka A2
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na dokończenie przez konsorcjum firm Boegl & Krysl i Dolnośląskich Surowców Skalnych odcinka C autostrady A2 Stryków-Konotopa, po chińskim konsorcjum Covec - poinformował Artur Mrugasiewicz z Biura Prasowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na dokończenie przez konsorcjum firm Boegl & Krysl i Dolnośląskich Surowców Skalnych odcinka C autostrady A2 Stryków-Konotopa, po chińskim konsorcjum Covec - poinformował Artur Mrugasiewicz z Biura Prasowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Konsorcjum firm Boegl & Krysl i Dolnośląskich Surowców Skalnych wybuduje odcinek C o długości 20 km za 756,05 mln zł. Umowa z Covec na ten sam odcinek opiewała na 534,5 mln zł. Przekazanie placu budowy nastąpi we wtorek.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad 28 lipca podpisała umowę z konsorcjum firm Eurovia i Warbud na dokończenie odcinka A. Wykonawca wybuduje odcinek A o długości 29 km za 989 mln zł. Umowa z Covec na ten sam odcinek opiewała na 754,5 mln zł.
Zgodnie z planami GDDKiA, roboty na obu odcinkach zakończą się w październiku 2012 r., czyli już po Euro 2012. Jednak jak informuje GDDKiA, wykonawcy zobowiązani są zapewnić przejezdność trasy do końca maja 2012 r., czyli przed mistrzostwami.
GDDKiA zerwała umowy z Chińczykami po tym, jak Covec przestał płacić podwykonawcom, a później zażądał renegocjacji kontraktów i zmiany ich zakresu finansowego i rzeczowego. Jak poinformowała w ubiegłym tygodniu Dyrekcja, kwoty wynegocjowane z nowymi wykonawcami inwestycji są w sumie o blisko pół miliarda zł niższe od sum żądanych za dokończenie budowy przez chińskie konsorcjum oraz "zbliżone do drugich w kolejności ofert z przetargu z 2009 r.". Chodzi o przetarg, który wówczas wygrali Chińczycy.
Nowi wykonawcy zostali wyłonieni w trybie negocjacji - jak informuje Dyrekcja, ceny proponowane przez wykonawców na etapie konsultacji technicznych wahały się od 989 mln zł do ponad 2 mld zł za odcinek A i od 756 mln zł do 1,25 mld zł za odcinek C.
Agata Hernik