GDDKiA podpisała umowę na dokończenie odcinka A2 

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na dokończenie przez konsorcjum firm Boegl & Krysl i Dolnośląskich Surowców Skalnych odcinka C autostrady A2 Stryków-Konotopa, po chińskim konsorcjum Covec - poinformował Artur Mrugasiewicz z Biura Prasowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

GDDKiA podpisała umowę na dokończenie odcinka A2
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na dokończenie przez konsorcjum firm Boegl & Krysl i Dolnośląskich Surowców Skalnych odcinka C autostrady A2 Stryków-Konotopa, po chińskim konsorcjum Covec - poinformował Artur Mrugasiewicz z Biura Prasowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Konsorcjum firm Boegl & Krysl i Dolnośląskich Surowców Skalnych wybuduje odcinek C o długości 20 km za 756,05 mln zł. Umowa z Covec na ten sam odcinek opiewała na 534,5 mln zł. Przekazanie placu budowy nastąpi we wtorek.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad 28 lipca podpisała umowę z konsorcjum firm Eurovia i Warbud na dokończenie odcinka A. Wykonawca wybuduje odcinek A o długości 29 km za 989 mln zł. Umowa z Covec na ten sam odcinek opiewała na 754,5 mln zł.

Zgodnie z planami GDDKiA, roboty na obu odcinkach zakończą się w październiku 2012 r., czyli już po Euro 2012. Jednak jak informuje GDDKiA, wykonawcy zobowiązani są zapewnić przejezdność trasy do końca maja 2012 r., czyli przed mistrzostwami.

GDDKiA zerwała umowy z Chińczykami po tym, jak Covec przestał płacić podwykonawcom, a później zażądał renegocjacji kontraktów i zmiany ich zakresu finansowego i rzeczowego. Jak poinformowała w ubiegłym tygodniu Dyrekcja, kwoty wynegocjowane z nowymi wykonawcami inwestycji są w sumie o blisko pół miliarda zł niższe od sum żądanych za dokończenie budowy przez chińskie konsorcjum oraz "zbliżone do drugich w kolejności ofert z przetargu z 2009 r.". Chodzi o przetarg, który wówczas wygrali Chińczycy.

Nowi wykonawcy zostali wyłonieni w trybie negocjacji - jak informuje Dyrekcja, ceny proponowane przez wykonawców na etapie konsultacji technicznych wahały się od 989 mln zł do ponad 2 mld zł za odcinek A i od 756 mln zł do 1,25 mld zł za odcinek C.

Agata Hernik

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Auchan w tarapatach finansowych. Lidl przejmie 19 sklepów sieci
Auchan w tarapatach finansowych. Lidl przejmie 19 sklepów sieci
Dino rusza na podbój Warszawy. Oto lokalizacje nowych sklepów
Dino rusza na podbój Warszawy. Oto lokalizacje nowych sklepów
Była godz. 9 rano. Pokazała, co się dzieje w hotelach na Krecie
Była godz. 9 rano. Pokazała, co się dzieje w hotelach na Krecie
Ten fotoradar jest bezlitosny. Złapał ponad 5,6 tys. kierowców
Ten fotoradar jest bezlitosny. Złapał ponad 5,6 tys. kierowców
Niemcy mają dość wyspy. Coraz więcej osób migruje do Polski
Niemcy mają dość wyspy. Coraz więcej osób migruje do Polski
Sprawdzili lody na Warmii i Mazurach. Oto czego nie powinno w nich być
Sprawdzili lody na Warmii i Mazurach. Oto czego nie powinno w nich być
Kolejni turyści odkryli Zakopane. Zjeżdżają autokarami, płacą fortunę
Kolejni turyści odkryli Zakopane. Zjeżdżają autokarami, płacą fortunę
Tarcza Wschód. Oto skąd mają pochodzić grunty
Tarcza Wschód. Oto skąd mają pochodzić grunty
Wolą pracować w Niemczech. Wyjazd to będzie "natychmiastowy wstrząs"
Wolą pracować w Niemczech. Wyjazd to będzie "natychmiastowy wstrząs"
Ten kraj zalewa nas ogórkami. Polska płaci mu miliony
Ten kraj zalewa nas ogórkami. Polska płaci mu miliony
Kwiaty z Afryki zalewają polski rynek. Producenci ostrzegają
Kwiaty z Afryki zalewają polski rynek. Producenci ostrzegają
Żyją w mieszkaniach, nie płacą, długi rosną. Coraz więcej eksmisji
Żyją w mieszkaniach, nie płacą, długi rosną. Coraz więcej eksmisji