Trwa ładowanie...
d1g5f6s
26-06-2014 18:05

Gdynia/OT Logistics właścicielem terminalu drobnicowego w porcie

Właścicielem Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia sp. z o.o. jest firma logistyczna OT Logistics SA. Terminal jest ostatnią sprywatyzowaną spółką, w której 100 proc. udziałów miał Zarząd Morskiego Portu Gdynia. Udziały zostały sprzedane za prawie 58 mln zł.

d1g5f6s
d1g5f6s

W czwartek w Gdyni przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdynia i grupy kapitałowej OT Logistics podpisali umowę ws. zbycia 100 proc. udziałów. Proces prywatyzacji spółki rozpoczął się w 2012 roku. Pieniądze za udziały mają wpłynąć na konto portu 1 lipca.

Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia świadczy usługi przeładunku i składowania ładunków drobnicowych, skonteneryzowanych, ponadgabarytowych oraz ładunków masowych.

Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia (ZMPG), Janusz Jarosiński zwrócił uwagę, że pozyskanie OT Logistics jako inwestora w porcie "z pewnością przyczyni się do zwiększenia konkurencyjności gdyńskiego terminala na rynku usług portowych". 390 pracownikom Bałtyckiego Terminala Drobnicowego Gdynia inwestor w pakiecie socjalnym zagwarantował zatrudnienie na okres od 3 do 5 lat, w zależności od stanowiska.

Prezes OT Logistics, Piotr Pawłowski przyznał, że terminal drobnicowy "jest kluczowym aktywem dla firmy i uzupełnia portfel świadczonych usług". Wyjaśnił, że dzięki terminalowi firma zdobywa dostęp do nowego portfela kontrahentów. "Zamierzamy nadal to przedsiębiorstwo dynamicznie rozwijać" - zadeklarował. Przyznał, że nabycie udziałów "istotnie wzmocni ofertę grupy OT Logistics".

d1g5f6s

Prezes Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia Jacek Dubicki poinformował, że w 2013 r. terminal przeładował 2 mln 360 tys. ton ładunków drobnicowych i masowych (węgiel, koks, zboża, pasze).

Procesy prywatyzacyjne w porcie w Gdyni rozpoczęły się w 2001 r. ZMPG sprywatyzował wszystkie spółki, w których miał 100 proc. udziałów, m.in. Bałtycki Terminal Kontenerowy, Morski Terminal Masowy, Bałtycki Terminal Zbożowy, Przedsiębiorstwo Usług Żeglugowych i Portowych oraz Portowe Zakłady, Techniczny i Transportowy.

Jarosiński poinformował, że w sumie z tytułu prywatyzacji wpłynęło (oprócz kwoty za terminal drobnicowy) ok. 300 mln zł. Pieniądze zostały przeznaczone na rozbudowę i modernizację infrastruktury portowej. Dodał, że od 2001 r. port zainwestował ok. 1 mld zł w infrastrukturę.

W 2013 roku w porcie w Gdyni przeładowano 17,7 mln ton, czyli rekordową w historii ilość towarów. W porównaniu z rokiem 2012 był to wzrost o ponad 11 procent. W tym roku zanotowano już 10 proc. wzrost przeładunków w porównaniu z ub. rokiem. ZMPG zarządza terenami i infrastrukturą portu w Gdyni na powierzchni ponad 500 ha.

d1g5f6s

Grupę Kapitałową OT Logistics tworzy kilkadziesiąt spółek; jest największym polskim i jednym z większych środkowoeuropejskich przedsiębiorstw oferujących usługi z zakresu transportu wodnego śródlądowego, spedycji i logistyki. Spółka jest największym podmiotem na polskim rynku żeglugi śródlądowej (ma ponad 80-proc. udział w rynku) i jednym z większych w Unii Europejskiej (ma ponad 6-proc. udział w rynku). W ub. roku Grupa wypracowała prawie 500 mln zł przychodów. Jest właścicielem ponad 95 proc. udziałów Portu Handlowego Świnoujście. W ub. roku spółka zadebiutowała na giełdzie, jako 444. notowana na rynku głównym.

d1g5f6s
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1g5f6s