Gdynia/ Stocznia Nauta podpisała umowy na budowę dwóch trawlerów

Stocznia Nauta z Gdyni podpisała kontrakty na budowę dwóch częściowo wyposażonych trawlerów rybackich. Obie jednostki zamówił stały klient Nauty - duńska stocznia Karstensens Skibsvaerft A/S. Statki mają być przekazane w 2017 roku.

07.04.2016 14:05

Jak poinformowała stocznia Nauta w czwartek w komunikacie, pierwszy kontrakt dotyczy budowy jednostki o długości 69,9 m i szerokości 14,2 m. Stocznia dla tego samego klienta wcześniej zbudowała już dwa podobnej wielkości statki. Przekazanie jednostki duńskiej stoczni planowane jest na marzec 2017 roku. Drugi z zakontraktowanych trawlerów będzie nieco mniejszy, bo o długości 63 m i szerokości 12,8 m. Jednostka ma zostać przekazana w lipcu 2017 r. Podano, że stocznia ma pełen portfel zamówień do połowy przyszłego roku.

Nauta podała, że budowa statków rybackich należy do specjalności Zakładu Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta znajdującego się na terenie dawnej Stoczni Gdańsk. Od uruchomienia kilka lat temu Zakładu w Gdańsku stocznia zakontraktowała łącznie 14 statków tego typu, z czego 11 zamówień pochodzi od Karstensens Skibsvaerft AS. Stocznia buduje też jednostki do obsługi sektora offshore oraz statki naukowo-badawcze.

Stocznia Nauta należy do grupy MARS Shipyards & Offshore; znana jest głównie z remontów statków. Oprócz standardowych remontów wykonuje także skomplikowane konwersje i przebudowy, a także wyposaża statki obsługujące sektor offshore. Stocznia wspólnie z uczelniami wyższymi oraz ośrodkami naukowymi uczestniczy w kilku projektach o charakterze badawczo-rozwojowym, których celem jest opracowanie i wdrożenie do produkcji nowatorskich produktów mogących znaleźć zastosowanie m.in. w ochronie środowiska, energetyce, oraz różnych gałęziach przemysłu - w tym również w przemyśle wojskowym.

W lutym Stocznia Remontowa Nauta S.A. podpisała z PKO BP, Agencją Rozwoju Przemysłu i z ING BSK umowy kredytowe o łącznej wartości 160 mln zł. Agencja Rozwoju Przemysłu podała wówczas, że umowy i uruchomienie finansowania zapewni stoczni stabilizację finansową na najbliższe lata i da szansę rozwoju.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)