GoodMills zainwestuje 50 mln zł w rozbudowę swoich zakładów w Polsce
Warszawa, 27.07.2015 (ISBnews) - GoodMills Group - lider na europejskim rynku przemiału zbóż - zainwestuje w Polsce 50 mln zł do końca 2016 roku, podał koncern.
27.07.2015 | aktual.: 27.07.2015 13:23
"Dzięki nowej inwestycji w rozbudowę zakładu w Straduni k/Opola firma zwiększy swoje możliwości technologiczne i produkcyjne oraz wzmocni pozycję Mąki Basia" - czytamy w komunikacie.
Firma GoodMills Group, której roczny obrót wynosi 1 mld euro, znajduje się w czołówce najważniejszych producentów mąk na świecie oraz zajmuje pozycję lidera na rynku europejskim. Inwestor posiadający 25 młynów w 7 krajach, których łączny roczny przemiał wynosi blisko 3 mln ton, planuje jeszcze bardziej wzmocnić GoodMills Polska.
"Cele zostały jasno określone już na początku naszej działalności w Polsce - 1 mln ton przemiału zbóż rocznie. W ostatnich latach nasza firma zwiększyła produkcję kilkukrotnie osiągając poziom blisko 600 tys. ton przemiału i pozycję lidera na rynku. Stabilne wyniki finansowe tylko przyspieszyły decyzje dotyczące kolejnych inwestycji" - powiedział prezes GoodMills Polska Piotr Piąstka, cytowany w komunikacie.
Rosnące wymagania rynkowe oraz zmieniające się potrzeby klientów koncernu GoodMills Polska przyczyniły się do podjęcia decyzji o rozbudowie istniejącego zakładu w Straduni k/Opola o nową linię produkcyjną, której zdolność przemiałowa to 300 ton na dobę, zaznaczono w informacji.
"Dzięki tej inwestycji całkowita wydajność fabryki wzrośnie do 750 ton na dobę, co czyni ją jednym z największych zakładów produkcyjnych w Polsce. Inwestycja warta 50 mln zł, która ma zakończyć się w IV kwartale 2016 roku, zakłada również rozbudowę istniejącego elewatora zbożowego o kolejne 12 tys. ton" - czytamy dalej.
Znaczące środki zostaną także przeznaczone na szkolenia dla pracowników, aby podnosić ich kwalifikacje i rozwijać nowe kompetencje, wskazano również.
W lipcu 2014 roku zakończyła się rozbudowa jednego z czterech zakładów - Młyna Kamionka w Dużej Cerkwicy w województwie kujawsko-pomorskim, która kosztowała 25 mln zł. Dzięki niej ponad dwukrotnie zwiększono wydajność zakładu i asortyment produkowanych mąk, a także pojemność dotychczas użytkowanych silosów.
"Konsolidacja rynku detalicznego oraz dynamiczna koncentracja produkcji pieczywa i wyrobów cukierniczych mobilizują nas do dalszej optymalizacji oraz rozwoju. Obecnie posiadamy dominującą pozycję na polskim rynku B2B. Mając szerszą niż dotychczas dystrybucję, dodatkowe wsparcie w postaci know-how oraz jeszcze większe możliwości technologiczne stoimy przed szansą zdobycia pozycji lidera również na rynku B2C. Dlatego będziemy dalej inwestować w rozwój marki Mąka Basia, która jest sztandarowym produktem firmy. To jeden z naszych celów strategicznych na najbliższe lata" - podkreślił Piąstka.
Strategia firmy w zakresie segmentu B2B, czyli rozwój wraz klientami i zmieniającym się dynamicznie rynkiem oraz wykorzystanie efektu synergii w zakresie obsługi klientów międzynarodowych pozostanie bez zmian. W dalszym ciągu podstawą działalności będzie lokalny rynek zbożowy i produkcja mąk.
GoodMills Polska jest kluczowym producentem w segmencie produktów pochodzących z przemiału zbóż.
(ISBnews)