GPW liczy na debiuty i promuje swoje 'rising stars' u inwestorów zagranicznych
Warszawa, 01.04.2015 (ISBnews) - Celem strategicznym Giełdy Papierów Wartościowych (GPW) jest aktywnie pozyskiwanie nowych emitentów, jak również promowanie wśród inwestorów międzynarodowych "rising stars" warszawskiej giełdy, czyli średnich spółek, które charakteryzują się ponadprzeciętną dynamiką, poinformował agencję ISBnews wiceprezes GPW ds. strategii Grzegorz Zawada.
01.04.2015 | aktual.: 01.04.2015 14:08
"Może pierwszy kwartał nie przyniósł wielu ofert pierwotnych, ale mamy ciekawe firmy w pipeline ofert i rozmawiamy z firmami z regionu w celu przyciągnięcia ich na GPW. W przypadku spółek już notowanych zorganizowaliśmy investor day polskich spółek w Londynie, mamy zaplanowany kolejny w Nowym Jorku w maju. Rośnie zainteresowanie naszymi 'rising stars', czyli firmami jeszcze z segmentu średnich spółek, które wyrastają ponad inne dynamiką" - powiedział ISBnews Zawada.
W ostatnim czasie pierwsze oferty publiczne na GPW rozpoczęły chociażby Private Equity Managers czy Idea Bank. W kolejce do debiutu czekają m.in. Uniwheels, Atal, czy WP.pl. Według informacji ISBnews, w II kw. z ofertą publiczną mogą wyjść na rynek chociażby jeden z operatorów sieci detalicznej, czy spółka life-science. Jednocześnie do przeprowadzki na rynek główny czeka spore grono firm z NewConnect.
Wiceprezes GPW dodał ponadto, że w przypadku rynku obligacji działania giełdy będą zmierzać w kierunku "upraszczania architektury" tego rynku.
Giełda Papierów Wartościowych od 9 listopada 2010 r. jest spółką notowaną na organizowanym przez siebie regulowanym rynku akcji.
Sebastian Gawłowski
(ISBnews)