Trwa ładowanie...
d4fnsrn

GPW: zmiana Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu

...

d4fnsrn
d4fnsrn

28.05. Warszawa (PAP/GPW) - Zmiana Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu

Uchwała Nr 497/2012 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 28 maja 2012 r. w sprawie zmiany Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu

Na podstawie § 20 ust. 5 Statutu Giełdy oraz § 27 Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu, Zarząd Giełdy postanawia, co następuje: § 1 W Regulaminie Alternatywnego Systemu Obrotu, uchwalonym Uchwałą Nr 147/2007 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 1 marca 2007 r. (z późn. zm.), wprowadza się następujące zmiany: 1) w § 2 w ust. 1: a) pkt 1) otrzymuje brzmienie: "1) Ustawie o obrocie - rozumie się przez to ustawę z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi (Dz. U. z 2010 r. Nr 211 poz. 1384, z późn. zm.);"; b) pkt 2) otrzymuje brzmienie: "2) Ustawie o ofercie - rozumie się przez to ustawę z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 185 poz. 1439, z późn. zm.);";

2) po § 32 dodaje się § 33, w brzmieniu: "§ 33 1. Obowiązku sporządzenia dokumentu informacyjnego nie stosuje się w przypadku, gdy akcje emitenta objęte wnioskiem o wprowadzenie stanowią mniej niż 5% wszystkich tego samego rodzaju akcji emitenta wprowadzonych do alternatywnego systemu obrotu, oraz praw do tych akcji i praw poboru tych akcji, z zastrzeżeniem ust. 2. 2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do akcji, które po ich wprowadzeniu do alternatywnego systemu obrotu stanowić będą lub przekroczą, łącznie z akcjami wprowadzonymi do tego obrotu zgodnie z ust. 1 w okresie poprzednich 12 miesięcy, 5% wszystkich tego samego rodzaju akcji emitenta wprowadzonych do alternatywnego systemu obrotu. Przepis ten stosuje się odpowiednio do praw do tych akcji i praw poboru tych akcji."; 3) w § 4: a) w ust. 2 pkt 1) otrzymuje brzmienie: "1) aktualny statut lub umowę spółki oraz inne dokumenty, lub ich odpisy, określające status prawny emitenta, o ile ich treść nie została zamieszczona w dokumencie informacyjnym,"; b) w
ust. 2 pkt 2) otrzymuje brzmienie: "2) aktualny odpis z właściwego dla emitenta rejestru, o ile nie został on zamieszczony w dokumencie informacyjnym,"; c) po ust. 4 dodaje się ust. 5, w brzmieniu: "5. Przepisy ust. 4 stosuje się odpowiednio do innych dokumentów lub informacji związanych z wprowadzaniem instrumentów finansowych do alternatywnego systemu obrotu, składanych lub przekazywanych przez emitenta tych instrumentów lub jego Autoryzowanego Doradcę."; 4) w § 7 w ust. 4 pkt 2) otrzymuje brzmienie: "2) oświadczenie Animatora Rynku, z zastrzeżeniem postanowień § 9 ust. 2a, o posiadaniu instrumentów finansowych oraz środków pieniężnych umożliwiających prawidłowe wykonywanie w stosunku do instrumentów objętych wnioskiem, począwszy od dnia ich pierwszego notowania, obowiązków wynikających z umowy, o której mowa w § 20 ust. 1 - w przypadku, gdy emitent ubiega się po raz pierwszy o notowanie w alternatywnym systemie obrotu akcji lub praw do akcji (w zależności od tego, który z tych instrumentów będzie notowany
jako pierwszy)."; 5) w § 9: a) ust. 2 i 2a otrzymują brzmienie: "2. Z zastrzeżeniem postanowień niniejszego Regulaminu, warunkiem notowania instrumentów finansowych na rynku kierowanym zleceniami jest istnienie ważnego zobowiązania Animatora Rynku do wykonywania w stosunku do tych instrumentów zadań Animatora Rynku na zasadach określonych przez Organizatora Alternatywnego Systemu. 2a. Organizator Alternatywnego Systemu może postanowić o notowaniu instrumentów finansowych na rynku kierowanym zleceniami bez konieczności spełnienia warunku, o którym mowa w ust. 2, w szczególności z uwagi na charakter tych instrumentów finansowych, ich notowanie na rynku regulowanym albo na rynku lub w alternatywnym systemie obrotu innym niż prowadzony przez Organizatora Alternatywnego Systemu."; b) w ust. 4 wyrazy "5 dni roboczych" zastępuje się wyrazami "3 dni robocze"; c) ust. 5 otrzymuje brzmienie: "5. Z zastrzeżeniem ust. 6 i 7, decyzję w sprawie zmiany systemu notowań podejmuje Organizator Alternatywnego Systemu. Decyzja w
tej sprawie powinna zostać opublikowana na jego stronie internetowej co najmniej na 3 dni robocze przed dniem jej wejścia w życie."; d) po ust. 5 dodaje się ust. 6 i 7, w brzmieniu: "6. Akcje zakwalifikowane do segmentu NewConnect Super High Liquidity Risk, z wyłączeniem akcji zakwalifikowanych do tego segmentu ze względu na ogłoszenie upadłości emitenta z możliwością zawarcia układu, notowane są w systemie notowań jednolitych, począwszy od trzeciego dnia obrotu po dniu podania do wiadomości uczestników obrotu informacji o dokonanej kwalifikacji. 7. Akcje, które przestały być kwalifikowane do segmentu NewConnect Super High Liquidity Risk są notowane w systemie notowań ciągłych począwszy od trzeciego dnia obrotu po dniu podania do wiadomości uczestników obrotu informacji o zaprzestaniu ich kwalifikowania do tego segmentu, o ile Organizator Alternatywnego Systemu nie postanowi inaczej."; 6) w § 11 w ust. 1 zdanie wstępne otrzymuje brzmienie: "1. Organizator Alternatywnego Systemu może zawiesić obrót
instrumentami finansowymi na okres nie dłuższy niż 3 miesiące, z zastrzeżeniem § 12 ust. 3 i § 17c ust. 2:"; 7) w Rozdziale V skreśla się oznaczenia i tytuły oddziałów; 8) po § 15a dodaje się § 15b, w brzmieniu: "15b 1. W przypadku, gdy w ocenie Organizatora Alternatywnego Systemu zachodzą uzasadnione wątpliwości, że zakres, sposób lub okoliczności prowadzenia przez emitenta działalności mogą mieć negatywny wpływ na bezpieczeństwo obrotu jego instrumentami finansowymi w alternatywnym systemie lub na interes uczestników tego obrotu, w szczególności w przypadku: a) niepodjęcia przez emitenta prowadzenia działalności operacyjnej w zakresie lub w terminie wskazanym w dokumencie informacyjnym lub w innym dokumencie przekazanym przez emitenta do publicznej wiadomości, b) zaniechania prowadzenia przez emitenta podstawowej działalności operacyjnej, c) istotnej zmiany przedmiotu lub zakresu działalności prowadzonej przez emitenta, d) istotnego pogorszenia sytuacji finansowej lub gospodarczej emitenta - Organizator
Alternatywnego Systemu może zobowiązać emitenta do: 1) zlecenia firmie inwestycyjnej lub innemu podmiotowi będącemu spółką prawa handlowego świadczącemu usługi związane z obrotem gospodarczym, w tym usługi doradztwa finansowego, doradztwa prawnego lub audytu finansowego, dokonania analizy sytuacji finansowej i gospodarczej emitenta oraz jej perspektyw na przyszłość, a także sporządzenia dokumentu zawierającego wyniki dokonanej analizy oraz opinię co do możliwości podjęcia lub kontynuowania przez emitenta działalności operacyjnej oraz perspektyw jej prowadzenia w przyszłości, 2) opublikowania dokumentu, o którym mowa w pkt 1). 2. Wykonania czynności, o których mowa w ust. 1 pkt 1), emitent nie może zlecić podmiotowi dominującemu wobec tego emitenta, podmiotowi zależnemu od tego emitenta lub podmiotowi zależnemu od podmiotu dominującego wobec tego emitenta. Emitent nie może zlecić wykonania tych czynności również podmiotowi, który wykonuje lub wykonywał obowiązki Autoryzowanego Doradcy dla instrumentów
finansowych tego emitenta, jak również podmiotowi dominującemu lub zależnemu w stosunku do tego Autoryzowanego Doradcy. 3. Dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt 2), powinien zostać opublikowany przez emitenta, w formie raportu bieżącego, nie później niż w ciągu 45 dni od opublikowania decyzji Organizatora Alternatywnego Systemu nakładającej na emitenta obowiązek, o którym mowa w ust. 1, w trybie i na warunkach określonych w Załączniku Nr 3. 4. W przypadku powzięcia przez Organizatora Alternatywnego Systemu uzasadnionych wątpliwości co do zakresu dokonanej analizy lub uznania, że dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt 2), zawiera istotne braki, Organizator Alternatywnego Systemu może zobowiązać emitenta do: 1) uzupełnienia tego dokumentu o dodatkowe informacje lub wyjaśnienia, 2) zlecenia podmiotowi, o którym mowa w ust. 1 pkt 1), dokonania dodatkowej analizy lub sporządzenia dodatkowego dokumentu zgodnie z przepisami ust. 1 pkt 1), 3) zlecenia innemu podmiotowi, spełniającemu wymogi określone w ust. 1 pkt 1)
oraz w ust. 2, dokonania dodatkowej analizy lub sporządzenia dodatkowego dokumentu zgodnie z przepisami ust. 1 pkt 1) - w zakresie i w terminie wskazanym w decyzji Organizatora Alternatywnego Systemu, przy czym termin ten nie może być krótszy niż 30 dni od dnia opublikowania tej decyzji. 5. Dokumenty, informacje lub wyjaśnienia, o których mowa w ust. 4, powinny zostać opublikowane przez emitenta, w formie raportu bieżącego, w trybie i na warunkach określonych w Załączniku Nr 3."; 9) § 16 uchyla się; 10) w § 17: a) ust. 3a otrzymuje brzmienie: "3a. Emitenci instrumentów finansowych z siedzibą poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, których instrumenty finansowe wprowadzone do obrotu w alternatywnym systemie są równocześnie notowane na innym rynku niż rynek regulowany lub w alternatywnym systemie obrotu innym niż alternatywny system obrotu prowadzony przez Organizatora Alternatywnego Systemu lub BondSpot S.A., zobowiązani są do przekazywania Organizatorowi Alternatywnego Systemu informacji bieżących i
okresowych w zakresie i w terminach, w jakich informacje te przekazywane są zgodnie z właściwymi przepisami na danym rynku lub w danym alternatywnym systemie obrotu. W przypadku gdy Organizator Alternatywnego Systemu tak postanowi, emitenci tych instrumentów zobowiązani są dodatkowo do przekazywania informacji, o których mowa w Załącznikach Nr 3 i 4 do niniejszego Regulaminu - w zakresie wskazanym przez Organizatora Alternatywnego Systemu."; b) ust. 6 otrzymuje brzmienie: "6. Informacje bieżące i okresowe, o których mowa w ust. 3, są publikowane na stronie internetowej Organizatora Alternatywnego Systemu niezwłocznie po ich przekazaniu do publicznej wiadomości zgodnie z przepisami obowiązującymi na danym rynku regulowanym."; 11) po § 17 dodaje się §§ 17a-17d, w brzmieniu: "§ 17a 1. Przed opublikowaniem informacji, o których mowa w § 17 ust. 1, emitent nie może udostępniać tych informacji ani publikować ich w żaden inny sposób. 2. Zakazu, o którym mowa w ust. 1, nie narusza przekazywanie informacji innym
osobom, o ile jest to niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania emitenta, a jednocześnie zostało zapewnione, że osoby, którym taka informacja została przekazana, zachowają jej poufność. W przypadku gdy informacja stanowi informację poufną, o której mowa w art. 154 ust. 1 Ustawy o obrocie, jej udostępnianie odbywa się na zasadach określonych w art. 156 ust. 6 tej ustawy. 3. Przepisy ust. 2 stosuje się odpowiednio do wykonywania obowiązków informacyjnych przez emitentów, o których mowa w § 17 ust. 3a. 4. W przypadku stwierdzenia, że emitent nie opublikował informacji wymaganej zgodnie z przepisami niniejszego rozdziału Organizator Alternatywnego Systemu może zobowiązać emitenta do niezwłocznego opublikowania danej informacji wraz z podaniem przyczyn braku wcześniejszego jej opublikowania.

d4fnsrn

§ 17b W przypadku gdy w ocenie Organizatora Alternatywnego Systemu zachodzi konieczność dalszego współdziałania emitenta przy wykonywaniu obowiązków informacyjnych z podmiotem uprawnionym do wykonywania zadań Autoryzowanego Doradcy, Organizator Alternatywnego Systemu może zobowiązać emitenta do zawarcia umowy w zakresie określonym w § 18 ust. 2 pkt 3) i 4). Umowa ta powinna zostać zawarta w terminie 30 dni od dnia podjęcia przez Organizatora Alternatywnego Systemu decyzji w tym zakresie i obowiązywać przez okres co najmniej jednego roku od dnia jej zawarcia. § 17c 1. Jeżeli emitent nie przestrzega zasad lub przepisów obowiązujących w alternatywnym systemie obrotu lub nie wykonuje lub nienależycie wykonuje obowiązki określone w niniejszym rozdziale, w szczególności obowiązki określone w § 15a, § 15b, § 17 - 17b, Organizator Alternatywnego Systemu może, w zależności od stopnia i zakresu powstałego naruszenia lub uchybienia: 1) upomnieć emitenta, 2) nałożyć na emitenta karę pieniężną w wysokości do 20.000 zł,
3) zawiesić obrót instrumentami finansowymi emitenta w alternatywnym systemie, 4) wykluczyć instrumenty finansowe emitenta z obrotu w alternatywnym systemie. 2. Do terminu zawieszenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 3), nie stosuje się postanowienia § 11 ust. 1. 3. Organizator Alternatywnego Systemu podejmując decyzję o nałożeniu kary na emitenta obowiązany jest ją uzasadnić, a jej odpis wraz z uzasadnieniem przekazać niezwłocznie emitentowi i jego Autoryzowanemu Doradcy. 4. Organizator Alternatywnego Systemu może postanowić o nałożeniu kary pieniężnej łącznie z karą zawieszenia obrotu albo karą wykluczenia z obrotu. 5. W terminie 5 dni roboczych od daty przekazania emitentowi decyzji o nałożeniu kary pieniężnej, kary zawieszenia obrotu lub kary wykluczenia z obrotu emitent może złożyć wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy w tym zakresie. Do czasu upływu tego terminu, a w przypadku złożenia wniosku do czasu jego rozpatrzenia, decyzja o nałożeniu kary pieniężnej lub kary wykluczenia z obrotu nie podlega wykonaniu.
Decyzja o nałożeniu kary zawieszenia obrotu podlega natychmiastowemu wykonaniu. 6. Organizator Alternatywnego Systemu zobowiązany jest niezwłocznie rozpatrzyć wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy. Decyzja podjęta na tej podstawie nie może nakładać na emitenta kary pieniężnej w wysokości wyższej niż kwota określona w decyzji, której dotyczył wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy. 7. Emitent zobowiązany jest wpłacić pieniądze z tytułu nałożonej kary pieniężnej na konto wybranej przez siebie organizacji pożytku publicznego w terminie 14 dni od dnia, od którego decyzja o jej nałożeniu podlega wykonaniu. W przeciwnym razie wobec emitenta może zostać nałożona kara, o której mowa w ust. 1 pkt 3) lub 4). Kopię dowodu wpłaty kwoty, o której mowa w zdaniu pierwszym, emitent zobowiązany jest niezwłocznie przekazać Organizatorowi Alternatywnego Systemu. § 17d Organizator Alternatywnego Systemu może opublikować na swojej stronie internetowej informację o stwierdzeniu naruszenia przez emitenta zasad lub przepisów
obowiązujących w alternatywnym systemie obrotu, niewykonywania lub nienależytego wykonywania przez emitenta obowiązków, lub o nałożeniu kary na emitenta. W informacji tej Organizator Alternatywnego Systemu może wskazać nazwę podmiotu pełniącego w stosunku do tego emitenta obowiązki Autoryzowanego Doradcy.";

12) w § 18: a) ust. 5 i 6 otrzymują brzmienie: "5. Autoryzowany Doradca zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić Organizatora Alternatywnego Systemu o zmianie treści umowy o wykonywanie zadań Autoryzowanego Doradcy zawartej z emitentem instrumentów finansowych wprowadzonych do alternatywnego systemu obrotu (z wyjątkiem zmiany warunków wynagrodzenia), jej wypowiedzeniu, rozwiązaniu lub wygaśnięciu, a także o zawarciu nowej umowy. W przypadku zmiany umowy lub zawarcia nowej umowy, Autoryzowany Doradca zobowiązany jest do niezwłocznego przekazania jej treści (z wyjątkiem treści warunków wynagrodzenia) Organizatorowi Alternatywnego Systemu. Organizator Alternatywnego Systemu może żądać od emitenta lub Autoryzowanego Doradcy niezwłocznego przedstawienia dodatkowych informacji w powyższym zakresie. 6. Autoryzowany Doradca zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić Organizatora Alternatywnego Systemu o zawarciu, wypowiedzeniu lub rozwiązaniu umowy o wykonywanie zadań Autoryzowanego Doradcy zawartej z emitentem,
którego instrumenty finansowe, zgodnie z postanowieniami tej umowy, mają być w przyszłości przedmiotem ubiegania się o wprowadzenie do alternatywnego systemu obrotu."; b) ust. 8 otrzymuje brzmienie: "8. Wymogi jakie musi spełniać podmiot ubiegający się o wpis na listę Autoryzowanych Doradców oraz zasady dokonywania tego wpisu, a także zadania Autoryzowanego Doradcy oraz zasady jego współpracy z Organizatorem Alternatywnego Systemu określa Załącznik Nr 5 do niniejszego Regulaminu. Załącznik ten określa również przypadki, w których może nastąpić zawieszenie prawa do działania Autoryzowanego Doradcy w alternatywnym systemie, skreślenie go z listy Autoryzowanych Doradców lub nałożenie na Autoryzowanego Doradcę innej kary, jak również zasady i tryb podejmowania decyzji w tym zakresie."; c) ust. 10 uchyla się; d) ust. 11 otrzymuje brzmienie: "11. Organizator Alternatywnego Systemu powiadamia pisemnie wnioskodawcę o decyzji o wpisie albo odmowie wpisu niezwłocznie po rozpatrzeniu wniosku. W przypadku podjęcia
decyzji o wpisie Organizator Alternatywnego Systemu dokonuje niezwłocznie tego wpisu."; e) ust. 12-14 uchyla się; f) ust. 16 otrzymuje brzmienie: "16. Ponowny wniosek o wpis na listę Autoryzowanych Doradców może zostać złożony nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od daty doręczenia wnioskodawcy decyzji o odmowie wpisu."; 13) tytuł Rozdziału VIII otrzymuje brzmienie: "Indeksy, subindeksy oraz segmenty w alternatywnym systemie obrotu"; 14) po § 23 dodaje się §§ 23a-23c, w brzmieniu: "§23a 1. Instrumenty finansowe będące przedmiotem obrotu w alternatywnym systemie lub emitenci tych instrumentów mogą podlegać kwalifikacji do wyodrębnionego segmentu klasyfikacyjnego. 2. Decyzję o wyodrębnieniu segmentu klasyfikacyjnego podejmuje Organizator Alternatywnego Systemu, określając jednocześnie podstawę wyodrębnienia segmentu, zasady oraz procedury kwalifikowania instrumentów finansowych lub ich emitenta do tego segmentu, jak również środki stosowane w odniesieniu do takich instrumentów finansowych lub ich emitenta.
§ 23b Podstawę wyodrębnienia segmentu klasyfikacyjnego może stanowić, w szczególności: 1) ogłoszenie upadłości emitenta, 2) otwarcie likwidacji emitenta, 3) zmienność kursu instrumentów finansowych, 4) płynność instrumentów finansowych, 5) wartość rynkowa akcji emitenta. § 23c 1. W przypadku zakwalifikowania instrumentów finansowych lub ich emitenta do określonego segmentu klasyfikacyjnego Organizator Alternatywnego Systemu może: 1) oznaczyć w sposób szczególny nazwę instrumentów finansowych lub ich emitenta w swoich serwisach informacyjnych lub na swojej stronie internetowej, 2) usunąć instrumenty finansowe z portfela indeksów, 3) przenieść instrumenty finansowe do notowań w systemie kursu jednolitego, 4) zobowiązać emitenta do zawarcia umowy z animatorem, 5) zobowiązać emitenta do podjęcia działań mających na celu podniesienie poziomu relacji inwestorskich. 2. Organizator Alternatywnego Systemu może w danym przypadku postanowić o zastosowaniu niektórych lub wszystkich środków, o których mowa w ust. 1 oraz
innych środków przewidzianych w przepisach niniejszego Regulaminu.".

§ 2 W Załączniku Nr 1 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu ("Dokument Informacyjny") wprowadza się następujące zmiany: 1) w § 4 uchyla się ust. 2; 2) w § 5: a) w ust. 1 w pkt 2) lit. b) otrzymuje brzmienie: "b) "Oświadczenia osób odpowiedzialnych za informacje zawarte w dokumencie informacyjnym","; b) ust. 2 otrzymuje brzmienie: "2. Na pierwszej stronie dokumentu informacyjnego w widocznym miejscu pogrubioną czcionką zamieszcza się informację następującej treści: "Niniejszy dokument informacyjny został sporządzony w związku z ubieganiem się o wprowadzenie instrumentów finansowych objętych tym dokumentem do obrotu w alternatywnym systemie obrotu prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Wprowadzenie instrumentów finansowych do obrotu w alternatywnym systemie obrotu nie stanowi dopuszczenia ani wprowadzenia tych instrumentów do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. (rynku podstawowym lub równoległym). Inwestorzy powinni być
świadomi ryzyka jakie niesie ze sobą inwestowanie w instrumenty finansowe notowane w alternatywnym systemie obrotu, a ich decyzje inwestycyjne powinny być poprzedzone właściwą analizą, a także, jeżeli wymaga tego sytuacja, konsultacją z doradcą inwestycyjnym. Treść niniejszego dokumentu informacyjnego nie była zatwierdzana przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. pod względem zgodności informacji w nim zawartych ze stanem faktycznym lub przepisami prawa."; 3) § 8 otrzymuje brzmienie: "§ 8 W rozdziale "Oświadczenia osób odpowiedzialnych za informacje zawarte w dokumencie informacyjnym" w widocznym miejscu pogrubioną czcionką zamieszcza się: 1) oświadczenie emitenta, że według jego najlepszej wiedzy i przy dołożeniu należytej staranności, by zapewnić taki stan, informacje zawarte w dokumencie informacyjnym są prawdziwe, rzetelne i zgodne ze stanem faktycznym oraz, że nie pominięto w nim żadnych faktów, które mogłyby wpływać na jego znaczenie i wycenę instrumentów finansowych wprowadzanych do
obrotu, a także że opisuje on rzetelnie czynniki ryzyka związane z udziałem w obrocie tymi instrumentami; 2) oświadczenie Autoryzowanego Doradcy, że dokument informacyjny został sporządzony zgodnie z wymogami określonymi w Załączniku Nr 1 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu uchwalonego Uchwałą Nr 147/2007 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 1 marca 2007 r. (z późn. zm.), oraz że według jego najlepszej wiedzy i zgodnie z dokumentami i informacjami przekazanymi mu przez emitenta, informacje zawarte w dokumencie informacyjnym są prawdziwe, rzetelne i zgodne ze stanem faktycznym oraz, że nie pominięto w nim żadnych faktów, które mogłyby wpływać na jego znaczenie i wycenę instrumentów finansowych wprowadzanych do obrotu, a także że opisuje on rzetelnie czynniki ryzyka związane z udziałem w obrocie tymi instrumentami."; 4) w § 9 po pkt 1) dodaje się pkt 1a), w brzmieniu: "1a) informacje o subskrypcji lub sprzedaży instrumentów finansowych będących przedmiotem wniosku o
wprowadzenie, mających miejsce w okresie ostatnich 6 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku o wprowadzenie - w zakresie określonym w § 4 ust. 1 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu;"; 5) w § 10: a) pkt 4) otrzymuje brzmienie: "4) wskazanie sądu, który wydał postanowienie o wpisie do właściwego rejestru, wraz z podaniem daty dokonania tego wpisu, a w przypadku gdy emitent jest podmiotem, którego utworzenie wymagało uzyskania zezwolenia - przedmiot i numer zezwolenia, ze wskazaniem organu, który je wydał;"; b) pkt 8) otrzymuje brzmienie: "8) informacje o przewidywanych zmianach kapitału zakładowego w wyniku realizacji przez obligatariuszy uprawnień z obligacji zamiennych lub z obligacji dających pierwszeństwo do objęcia w przyszłości nowych emisji akcji lub w wyniku realizacji uprawnień przez posiadaczy warrantów subskrypcyjnych, ze wskazaniem wartości przewidywanego warunkowego podwyższenia kapitału zakładowego oraz terminu wygaśnięcia praw podmiotów uprawnionych do nabycia tych
akcji;"; c) pkt 9) otrzymuje brzmienie: "9) wskazanie liczby akcji i wartości kapitału zakładowego, o które - na podstawie statutu przewidującego upoważnienie zarządu do podwyższenia kapitału zakładowego, w granicach kapitału docelowego - może być podwyższony kapitał zakładowy, jak również liczby akcji i wartości kapitału zakładowego, o które może być jeszcze podwyższony kapitał zakładowy w tym trybie;"; d) pkt 11) otrzymuje brzmienie: "11) podstawowe informacje na temat powiązań kapitałowych emitenta mających istotny wpływ na jego działalność, ze wskazaniem istotnych jednostek jego grupy kapitałowej, z podaniem w stosunku do każdej z nich co najmniej nazwy (firmy), formy prawnej, siedziby, przedmiotu działalności i udziału emitenta w kapitale zakładowym i ogólnej liczbie głosów;"; e) po pkt 11) dodaje się pkt 11a), w brzmieniu: "11a) wskazanie powiązań osobowych, majątkowych i organizacyjnych pomiędzy: a) emitentem a osobami wchodzącymi w skład organów zarządzających i nadzorczych emitenta, b) emitentem lub
osobami wchodzącymi w skład organów zarządzających i nadzorczych emitenta a znaczącymi akcjonariuszami emitenta, c) emitentem, osobami wchodzącymi w skład organów zarządzających i nadzorczych emitenta oraz znaczącymi akcjonariuszami emitenta a Autoryzowanym Doradcą (lub osobami wchodzącymi w skład jego organów zarządzających i nadzorczych);"; f) pkt 21) otrzymuje brzmienie: "21) w przypadku spółek akcyjnych - dane o strukturze akcjonariatu emitenta, ze wskazaniem akcjonariuszy posiadających co najmniej 5% głosów na walnym zgromadzeniu."; 6) w § 11: a) ust. 1 otrzymuje brzmienie: "1. W rozdziale "Sprawozdania finansowe" zamieszcza się co najmniej: 1) sprawozdanie finansowe emitenta za ostatni rok obrotowy, sporządzone zgodnie z przepisami obowiązującymi emitenta, a w przypadku emitenta z siedzibą poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - sporządzone zgodnie z przepisami obowiązującymi emitenta lub standardami uznawanymi w skali międzynarodowej, zbadane zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami
zawodowymi; 2) skonsolidowane sprawozdanie finansowe grupy kapitałowej emitenta za ostatni rok obrotowy, sporządzone zgodnie z przepisami obowiązującymi emitenta, zbadane zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami zawodowymi, przy czym obowiązek objęcia konsolidacją jednostki zależnej nie powstaje wyłącznie w przypadku, gdy emitent jest zwolniony z takiego obowiązku na podstawie art. 57 lub 58 ustawy o rachunkowości; emitent z siedzibą poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej może sporządzić oraz poddać badaniu skonsolidowane sprawozdanie finansowe zgodnie ze standardami uznawanymi w skali międzynarodowej; 3) w przypadku gdy emitent prowadzi działalność krócej niż przez okres, za który wymagane jest przedstawienie sprawozdania finansowego, o którym mowa w pkt 1) lub 2), a jego prawnym poprzednikiem była inna osoba prawna - sprawozdanie finansowe lub skonsolidowane sprawozdanie finansowe prawnych poprzedników emitenta, za okres nieobjęty sprawozdaniem finansowym emitenta, zbadane zgodnie z obowiązującymi
przepisami i normami zawodowymi, przy czym obowiązek objęcia konsolidacją jednostki zależnej nie powstaje wyłącznie w przypadku, gdy emitent jest zwolniony z takiego obowiązku na podstawie art. 57 lub 58 ustawy o rachunkowości; 4) opinię (opinie) podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych o badanych sprawozdaniach finansowych i skonsolidowanych sprawozdaniach finansowych, o których mowa w pkt 1) - 3), sporządzoną (sporządzone) zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami zawodowymi."; b) po ust. 2 dodaje się ust. 2a, w brzmieniu: "2a. W przypadku gdy wniosek o wprowadzenie do obrotu instrumentów finansowych emitenta zostanie złożony po upływie 45 dni od zakończenia poprzedzającego datę złożenia wniosku kwartału roku obrotowego emitenta, w dokumencie informacyjnym zamieszcza się dodatkowo dane finansowe lub skonsolidowane dane finansowe emitenta za ten kwartał - w zakresie określonym w § 5 ust. 4.1 pkt 1), pkt 1a) oraz ust. 4.2 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu;
obowiązek ten nie powstaje w przypadku, gdy dane finansowe za ten kwartał objęte są zakresem sprawozdania finansowego/skonsolidowanego sprawozdania finansowego, o których mowa w ust. 1 lub 2."; c) ust. 3 i 4 otrzymują brzmienie: "3. W przypadku gdy emitent prowadzi działalność krócej niż przez okres, za który przedstawia się sprawozdanie finansowe i skonsolidowane sprawozdanie finansowe, w dokumencie informacyjnym zamieszcza się sprawozdanie finansowe lub skonsolidowane sprawozdanie finansowe za okres od dnia rejestracji do ostatniego dnia drugiego miesiąca kalendarzowego poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku o wprowadzenie do obrotu instrumentów finansowych tego emitenta, sporządzone zgodnie z przepisami obowiązującymi emitenta, przy czym obowiązek objęcia konsolidacją jednostki zależnej nie powstaje wyłącznie w przypadku, gdy emitent jest zwolniony z takiego obowiązku na podstawie art. 57 lub 58 ustawy o rachunkowości; emitent z siedzibą poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej może sporządzić
sprawozdanie finansowe lub skonsolidowane sprawozdanie finansowe zgodnie ze standardami uznawanymi w skali międzynarodowej. 4. W przypadku instrumentów finansowych wprowadzanych do obrotu przez emitenta, który wypełnia obowiązki informacyjne zgodnie z przepisami Ustawy o ofercie, lub emitenta, którego instrumenty finansowe są dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w państwie, które jest stroną umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, w dokumencie informacyjnym można zamieścić sprawozdanie finansowe lub skonsolidowane sprawozdanie finansowe zawarte w ostatnim udostępnionym do publicznej wiadomości raporcie rocznym."; 7) w § 12 pkt 1) otrzymuje brzmienie: "1) aktualny odpis z rejestru właściwego dla emitenta;"; 8) dotychczasowych § 13 oznacza się jako § 13a, przed którym dodaje się § 13, w brzmieniu: "§ 13 1. Dokument informacyjny uproszczony sporządza się w przypadku ubiegania się o wprowadzenie do obrotu w alternatywnym systemie akcji emitenta, którego
akcje lub inne instrumenty finansowe są przedmiotem obrotu: a) na krajowym rynku regulowanym lub w alternatywnym systemie obrotu organizowanym przez Organizatora Alternatywnego Systemu lub BondSpot S.A., lub b) na zagranicznym rynku regulowanym, lub c) na innym rynku lub w alternatywnym systemie obrotu innym niż alternatywny system obrotu prowadzony przez Organizatora Alternatywnego Systemu lub BondSpot S.A. 2. W przypadku gdy Organizator Alternatywnego Systemu tak postanowi emitenci, o których mowa w ust. 1 lit c), zobowiązani są dodatkowo do zamieszczenia w dokumencie informacyjnym uproszczonym informacji, o których mowa w Rozdziale 2 - w zakresie wskazanym przez Organizatora Alternatywnego Systemu."; 9) § 13a otrzymuje brzmienie: § 13a 1. W dokumencie informacyjnym uproszczonym zamieszcza się informacje obejmujące co najmniej: 1) tytuł "Dokument informacyjny"; 2) nazwę (firmę), formę prawną, kraj siedziby, siedzibę i adres emitenta, wraz z numerami telekomunikacyjnymi, adresem głównej strony internetowej
i poczty elektronicznej, identyfikatorem według właściwej klasyfikacji statystycznej i numerem według właściwej identyfikacji podatkowej; 3) liczbę, rodzaj, jednostkową wartość nominalną i oznaczenie emisji instrumentów finansowych, które mają być przedmiotem wprowadzenia do obrotu w alternatywnym systemie; 4) informacje o subskrypcji lub sprzedaży instrumentów finansowych będących przedmiotem wniosku o wprowadzenie, mających miejsce w okresie ostatnich 6 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku o wprowadzenie - w zakresie określonym w § 4 ust. 1 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu; 5) określenie podstawy prawnej emisji instrumentów finansowych, ze wskazaniem: a) organu lub osób uprawnionych do podjęcia decyzji o emisji instrumentów finansowych, b) daty i formy podjęcia decyzji o emisji instrumentów finansowych, z przytoczeniem jej treści; 6) oznaczenie dat, od których akcje uczestniczą w dywidendzie; 7) streszczenie praw i obowiązków z instrumentów finansowych, przewidzianych
świadczeń dodatkowych na rzecz emitenta ciążących na nabywcy, a także przewidzianych w statucie lub przepisach prawa obowiązkach uzyskania przez nabywcę lub zbywcę odpowiednich zezwoleń lub obowiązku dokonania określonych zawiadomień; 8) wskazanie osób zarządzających emitentem, Autoryzowanego Doradcy oraz podmiotów dokonujących badania sprawozdań finansowych emitenta (wraz ze wskazaniem biegłych rewidentów dokonujących badania); 9) podstawowe informacje na temat powiązań kapitałowych emitenta, mających istotny wpływ na jego działalność, ze wskazaniem istotnych jednostek jego grupy kapitałowej, z podaniem w stosunku do każdej z nich co najmniej nazwy (firmy), formy prawnej, siedziby, przedmiotu działalności i udziału emitenta w kapitale zakładowym i ogólnej liczbie głosów; 10) wskazanie powiązań osobowych, majątkowych i organizacyjnych pomiędzy: a) emitentem a osobami wchodzącymi w skład organów zarządzających i nadzorczych emitenta, b) emitentem lub osobami wchodzącymi w skład organów zarządzających i
nadzorczych emitenta a znaczącymi akcjonariuszami emitenta, c) emitentem, osobami wchodzącymi w skład organów zarządzających i nadzorczych emitenta oraz znaczącymi akcjonariuszami emitenta a Autoryzowanym Doradcą (lub osobami wchodzącymi w skład jego organów zarządzających i nadzorczych); 11) wskazanie głównych czynników ryzyka związanych z emitentem i wprowadzanymi instrumentami finansowymi; 12) zwięzłe przedstawienie: a) historii emitenta, b) działalności prowadzonej przez emitenta, c) akcjonariuszy emitenta posiadających co najmniej 5% głosów na walnym zgromadzeniu; 13) informacje dodatkowe, w tym wysokość kapitału zakładowego, oraz wskazanie dokumentów korporacyjnych emitenta udostępnionych do wglądu; 14) wskazanie miejsca udostępnienia: a) ostatniego udostępnionego do publicznej wiadomości publicznego dokumentu informacyjnego lub dokumentu informacyjnego dla tych instrumentów finansowych lub instrumentów finansowych tego samego rodzaju co te instrumenty finansowe, b) okresowych raportów finansowych
emitenta, opublikowanych zgodnie z obowiązującymi emitenta przepisami. 2. W dokumencie informacyjnym uproszczonym zamieszcza się dodatkowo dokumenty i informacje, o których mowa w § 12. 3. Na pierwszej stronie dokumentu informacyjnego uproszczonego w widocznym miejscu pogrubioną czcionką zamieszcza się informację, o której mowa w § 5 ust. 2. 4. Na drugiej stronie dokumentu informacyjnego uproszczonego w widocznym miejscu pogrubioną czcionką zamieszcza się oświadczenia emitenta oraz Autoryzowanego Doradcy, o których mowa w § 8. 5. Postanowienia ust. 1 - 4 stosuje się odpowiednio do dokumentu informacyjnego sporządzanego w związku z ubieganiem się o wprowadzenie do obrotu w alternatywnym systemie: 1) praw poboru z akcji notowanych na rynku lub w alternatywnym systemie obrotu, o którym mowa w ust. 1 lit. a) - c), lub z akcji tego samego rodzaju co te akcje, 2) praw do akcji (PDA) notowanych na rynku lub w alternatywnym systemie obrotu, o którym mowa w ust. 1 lit. a) - c), lub do akcji tego samego rodzaju co te
akcje."; 10) w § 14: a) w ust. 1 w pkt 2) lit. b) otrzymuje brzmienie: "b) "Oświadczenia osób odpowiedzialnych za informacje zawarte w dokumencie informacyjnym","; b) po ust. 2 dodaje się ust. 3, w brzmieniu: "3. Jeżeli dokument informacyjny został sporządzony także w związku z ubieganiem się o wprowadzenie dłużnych instrumentów finansowych objętych tym dokumentem do obrotu w alternatywnym systemie obrotu prowadzonym przez BondSpot S.A. fakt ten powinien zostać uwzględniony w treści informacji, o której mowa w ust. 2."; 11) § 17 otrzymuje brzmienie: "§ 17 W rozdziale "Oświadczenia osób odpowiedzialnych za informacje zawarte w dokumencie informacyjnym" zamieszcza się oświadczenie emitenta oraz oświadczenie Autoryzowanego Doradcy, o ile został on ustanowiony, o których mowa w § 8."; 12) w § 19 w ust. 1: a) pkt 11) otrzymuje brzmienie: "11) podstawowe informacje na temat powiązań kapitałowych emitenta, mających istotny wpływ na jego działalność, ze wskazaniem istotnych jednostek jego grupy kapitałowej, z
podaniem w stosunku do każdej z nich co najmniej nazwy (firmy), formy prawnej, siedziby, przedmiotu działalności i udziału emitenta w kapitale zakładowym i ogólnej liczbie głosów;"; b) po pkt 11) dodaje się pkt 11a), w brzmieniu: "11a) wskazanie powiązań osobowych, majątkowych i organizacyjnych pomiędzy: a) emitentem a osobami wchodzącymi w skład organów zarządzających i nadzorczych emitenta, b) emitentem lub osobami wchodzącymi w skład organów zarządzających i nadzorczych emitenta a znaczącymi akcjonariuszami lub udziałowcami emitenta, c) emitentem, osobami wchodzącymi w skład organów zarządzających i nadzorczych emitenta oraz znaczącymi akcjonariuszami lub udziałowcami emitenta a Autoryzowanym Doradcą (lub osobami wchodzącymi w skład jego organów zarządzających i nadzorczych);"; c) pkt 22) otrzymuje brzmienie: "22) w przypadku spółek - dane o strukturze akcjonariatu bądź udziałów emitenta, ze wskazaniem akcjonariuszy lub wspólników posiadających co najmniej 5% głosów na walnym zgromadzeniu lub zgromadzeniu
wspólników."; 13) w § 20: a) ust. 1 otrzymuje brzmienie: "1. W rozdziale "Sprawozdania finansowe" zamieszcza się co najmniej: 1) sprawozdanie finansowe emitenta za ostatni rok obrotowy, sporządzone zgodnie z przepisami obowiązującymi emitenta, a w przypadku emitenta z siedzibą poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - sporządzone zgodnie z przepisami obowiązującymi emitenta lub standardami uznawanymi w skali międzynarodowej, zbadane zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami zawodowymi; 2) skonsolidowane sprawozdanie finansowe grupy kapitałowej emitenta za ostatni rok obrotowy, sporządzone zgodnie z przepisami obowiązującymi emitenta, zbadane zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami zawodowymi, przy czym obowiązek objęcia konsolidacją jednostki zależnej nie powstaje wyłącznie w przypadku, gdy emitent jest zwolniony z takiego obowiązku na podstawie art. 57 lub 58 ustawy o rachunkowości; emitent z siedzibą poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej może sporządzić oraz poddać badaniu skonsolidowane
sprawozdanie finansowe zgodnie ze standardami uznawanymi w skali międzynarodowej; 3) w przypadku gdy emitent prowadzi działalność krócej niż przez okres, za który wymagane jest przedstawienie sprawozdania finansowego, o którym mowa w pkt 1) lub 2), a jego prawnym poprzednikiem była inna osoba prawna - sprawozdanie finansowe lub skonsolidowane sprawozdanie finansowe prawnych poprzedników emitenta, za okres nieobjęty sprawozdaniem finansowym emitenta, zbadane zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami zawodowymi, przy czym obowiązek objęcia konsolidacją jednostki zależnej nie powstaje wyłącznie w przypadku, gdy emitent jest zwolniony z takiego obowiązku na podstawie art. 57 lub 58 ustawy o rachunkowości; 4) opinię (opinie) podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych o badanych sprawozdaniach finansowych i skonsolidowanych sprawozdaniach finansowych, o których mowa w pkt 1) - 3), sporządzoną (sporządzone) zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami zawodowymi."; b) po ust. 2 dodaje się ust. 2a,
w brzmieniu: "2a. W przypadku gdy wniosek o wprowadzenie do obrotu instrumentów finansowych emitenta zostanie złożony po upływie 3 miesięcy od zakończenia półrocza roku obrotowego emitenta, w dokumencie informacyjnym zamieszcza się dodatkowo dane finansowe lub skonsolidowane dane finansowe emitenta za to półrocze - w zakresie określonym odpowiednio w § 12 ust. 1 pkt 1) i ust. 2 lub § 13 ust. 1 pkt 1) i ust. 2 Załącznika Nr 4 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu; obowiązek ten nie powstaje w przypadku, gdy dane finansowe za to półrocze objęte są zakresem sprawozdania finansowego/skonsolidowanego sprawozdania finansowego, o którym mowa w ust. 1 lub 2."; c) ust. 3 otrzymuje brzmienie: "3. W przypadku gdy emitent prowadzi działalność krócej niż przez okres, za który przedstawia się sprawozdanie finansowe i skonsolidowane sprawozdanie finansowe, w dokumencie informacyjnym zamieszcza się sprawozdanie finansowe lub skonsolidowane sprawozdanie finansowe za okres od dnia rejestracji do ostatniego dnia drugiego
miesiąca kalendarzowego poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku o wprowadzenie do obrotu instrumentów finansowych tego emitenta, sporządzone zgodnie z przepisami obowiązującymi emitenta, przy czym obowiązek objęcia konsolidacją jednostki zależnej nie powstaje wyłącznie w przypadku, gdy emitent jest zwolniony z takiego obowiązku na podstawie art. 57 lub 58 ustawy o rachunkowości; emitent z siedzibą poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej może sporządzić sprawozdanie finansowe lub skonsolidowane sprawozdanie finansowe zgodnie ze standardami uznawanymi w skali międzynarodowej."; 14) w § 22: a) pkt 1) otrzymuje brzmienie: "1) aktualny odpis z rejestru właściwego dla emitenta;"; b) pkt 2) otrzymuje brzmienie: "2) ujednolicony aktualny tekst statutu emitenta lub umowy spółki oraz treść podjętych uchwał walnego zgromadzenia lub zgromadzenia wspólników w sprawie zmian statutu spółki lub umowy nie zarejestrowanych przez sąd;"; 15) § 27 otrzymuje brzmienie: "§ 27 1. Na pierwszej stronie uproszczonego dokumentu
informacyjnego dla dłużnych instrumentów finansowych w widocznym miejscu pogrubioną czcionką zamieszcza się informację, o której mowa w § 14 ust. 2. Przepis § 14 ust. 3 stosuje się odpowiednio. 2. Na drugiej stronie uproszczonego dokumentu informacyjnego pogrubioną czcionką zamieszcza się oświadczenie emitenta oraz oświadczenie Autoryzowanego Doradcy, o ile został on ustanowiony, o których mowa w § 8."; 16) dotychczasową treść § 28 oznacza się jako ust. 1 oraz dodaje się ust. 2, w brzmieniu: "2. W uproszczonym dokumencie informacyjnym zamieszcza się dodatkowo dokumenty i informacje, o których mowa w § 22.";

17) w Rozdziale IV Oddział 3 otrzymuje brzmienie: "Oddział 3 Nota informacyjna dla dłużnych instrumentów finansowych § 29 1. Notę informacyjną dla dłużnych instrumentów finansowych sporządza się w przypadku ubiegania się o wprowadzenie do alternatywnego systemu obrotu dłużnych instrumentów finansowych emitenta, którego dłużne lub inne instrumenty finansowe są przedmiotem obrotu: a) na krajowym rynku regulowanym lub w alternatywnym systemie obrotu organizowanym przez Organizatora Alternatywnego Systemu lub BondSpot S.A., lub b) na zagranicznym rynku regulowanym, lub c) na innym rynku lub w alternatywnym systemie obrotu innym niż alternatywny system obrotu prowadzony przez Organizatora Alternatywnego Systemu lub BondSpot S.A. 2. W przypadku gdy Organizator Alternatywnego Systemu tak postanowi emitenci, o których mowa w ust. 1 lit c), zobowiązani są dodatkowo do zamieszczenia w nocie informacyjnej informacji, o których mowa w Oddziale 1 lub 2 - w zakresie wskazanym przez Organizatora Alternatywnego Systemu. §
30 1. Na pierwszej stronie noty informacyjnej w widocznym miejscu pogrubioną czcionką zamieszcza się informację następującej treści: "Niniejsza nota informacyjna została sporządzona w związku z ubieganiem się o wprowadzenie instrumentów finansowych objętych tą notą do obrotu w alternatywnym systemie obrotu prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Wprowadzenie instrumentów finansowych do obrotu w alternatywnym systemie obrotu nie stanowi dopuszczenia ani wprowadzenia tych instrumentów do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. (rynku podstawowym lub równoległym). Inwestorzy powinni być świadomi ryzyka, jakie niesie ze sobą inwestowanie w instrumenty finansowe notowane w alternatywnym systemie obrotu, a ich decyzje inwestycyjne powinny być poprzedzone właściwą analizą, a także, jeżeli wymaga tego sytuacja, konsultacją z doradcą inwestycyjnym. Treść niniejszej noty informacyjnej nie była zatwierdzana przez Giełdę Papierów Wartościowych
w Warszawie S.A. pod względem zgodności informacji w nim zawartych ze stanem faktycznym lub przepisami prawa.". 2. Jeżeli nota informacyjna została sporządzona także w związku z ubieganiem się o wprowadzenie dłużnych instrumentów finansowych objętych tą notą do obrotu w alternatywnym systemie obrotu prowadzonym przez BondSpot S.A. fakt ten powinien zostać uwzględniony w treści informacji, o której mowa w ust. 1. 3. Na drugiej stronie noty informacyjnej pogrubioną czcionką zamieszcza się oświadczenie emitenta oraz oświadczenie Autoryzowanego Doradcy, o ile został ustanowiony, o których mowa w § 8. § 31 1. W nocie informacyjnej zamieszcza się co najmniej następujące informacje: 1) cel emisji dłużnych instrumentów finansowych, jeżeli został określony; 2) określenie rodzaju emitowanych dłużnych instrumentów finansowych; 3) wielkość emisji; 4) wartość nominalną i cenę emisyjną dłużnych instrumentów finansowych lub sposób jej ustalenia; 5) warunki wykupu i warunki wypłaty oprocentowania dłużnych instrumentów
finansowych; 6) wysokość i formy ewentualnego zabezpieczenia i oznaczenie podmiotu udzielającego zabezpieczenia; 7) wartość zaciągniętych zobowiązań na ostatni dzień kwartału poprzedzającego udostępnienie propozycji nabycia oraz perspektywy kształtowania zobowiązań emitenta do czasu całkowitego wykupu dłużnych instrumentów finansowych proponowanych do nabycia; 8) dane umożliwiające potencjalnym nabywcom dłużnych instrumentów finansowych orientację w efektach przedsięwzięcia, które ma być sfinansowane z emisji dłużnych instrumentów finansowych, oraz zdolność emitenta do wywiązywania się z zobowiązań wynikających z dłużnych instrumentów finansowych, jeżeli przedsięwzięcie jest określone; 9) zasady przeliczania wartości świadczenia niepieniężnego na świadczenie pieniężne; 10) w przypadku ustanowienia jakiejkolwiek formy zastawu lub hipoteki jako zabezpieczenia wierzytelności wynikających z dłużnych instrumentów finansowych - wycenę przedmiotu zastawu lub hipoteki dokonaną przez uprawnionego biegłego; 11) w
przypadku emisji obligacji zamiennych na akcje - dodatkowo: a) liczbę głosów na walnym zgromadzeniu emitenta, która przysługiwałaby z objętych akcji - w przypadku gdyby została dokonana zamiana wszystkich wyemitowanych obligacji, b) ogólną liczbę głosów na walnym zgromadzeniu emitenta - w przypadku gdyby została dokonana zamiana wszystkich wyemitowanych obligacji; 12) w przypadku emisji obligacji z prawem pierwszeństwa - dodatkowo: a) liczbę akcji przypadających na jedną obligację, b) cenę emisyjną akcji lub sposób jej ustalenia, c) terminy, od których przysługują i wygasają prawa obligatariuszy do nabycia tych akcji. 2. W nocie informacyjnej zamieszcza się dodatkowo dokumenty i informacje, o których mowa w § 22.".

d4fnsrn

§ 3 W Załączniku Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu ("Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect") wprowadza się następujące zmiany: 1) w § 1 ust. 2 otrzymuje brzmienie: "2. Przekazywanie informacji bieżących i okresowych, o których mowa w ust. 1, odbywa się za pośrednictwem Elektronicznej Bazy Informacji (EBI), zgodnie z zasadami określonymi w Uchwale Nr 646/2011 Zarządu Giełdy z dnia 20 maja 2011 r."; 2) w § 2: a) w ust. 1 po pkt 2) dodaje się pkt 2a) i 2b), w brzmieniu: "2a) aktywach o istotnej wartości - rozumie się przez to aktywa stanowiące co najmniej 20%: - wartości kapitałów własnych emitenta; wykazanej w ostatnim opublikowanym sprawozdaniu finansowym emitenta, lub - w przypadku gdy w ocenie emitenta wartość jego kapitałów własnych nie stanowi kryterium pozwalającego na właściwą ocenę znaczenia aktywów, za aktywa o istotnej wartości uznaje się 20% wartości przychodów netto ze sprzedaży emitenta za okres ostatnich czterech kwartałów
obrotowych, a przypadku gdy emitent sporządza skonsolidowane sprawozdania finansowe - wartość przychodów netto ze sprzedaży jego grupy kapitałowej za okres ostatnich czterech kwartałów obrotowych; 2b) istotnej umowie - rozumie się przez to: a) każdą umowę, której stroną jest emitent lub jednostka od niego zależna i której wartość, określona lub szacunkowa, wynosi co najmniej 20%: - wartości kapitałów własnych emitenta, wykazanej w ostatnim opublikowanym sprawozdaniu finansowym emitenta, lub - w przypadku gdy w ocenie emitenta wartość jego kapitałów własnych nie stanowi kryterium pozwalającego na właściwą ocenę znaczenia umowy, za istotną umowę uznaje się umowę, której wartość, określona lub szacunkowa, wynosi co najmniej 20% wartości przychodów netto ze sprzedaży emitenta za okres ostatnich czterech kwartałów obrotowych, a przypadku gdy emitent sporządza skonsolidowane sprawozdania finansowe - wartości przychodów netto ze sprzedaży jego grupy kapitałowej za okres ostatnich czterech kwartałów obrotowych; W
przypadku gdy umowa ma charakter umowy wieloletniej, przez jej wartość rozumie się łączną wartość świadczeń, określonych lub szacunkowych, wynikających z umowy na okres 5 lat; b) dwie lub więcej umów zawieranych przez emitenta lub jednostkę od niego zależną z jednym podmiotem, jego jednostką dominującą lub jego jednostkami zależnymi, jeżeli łączna wartość tych umów w okresie krótszym niż 12 miesięcy osiągnęła co najmniej wartość, o której mowa w lit. a); c) każdą umowę, której stroną jest emitent lub jednostka od niego zależna, która nie spełnia kryteriów określonych w lit. a) lub b), a którą emitent uznał za istotną z uwagi na jej wpływ na sytuację gospodarczą, majątkową i finansową emitenta lub jego perspektywy rozwoju;"; b) po ust. 2 dodaje się ust. 3, w brzmieniu: "3. Informacje bieżące i okresowe powinny: 1) zawierać informacje odzwierciedlające specyfikę opisywanej sytuacji w sposób prawdziwy, rzetelny i kompletny, 2) być sporządzone w sposób umożliwiający inwestorom ocenę wpływu przekazywanych
informacji na sytuację gospodarczą, majątkową i finansową emitenta lub na cenę lub wartość notowanych instrumentów finansowych."; 3) w § 3 w ust. 2: a) pkt 2) otrzymuje brzmienie: "2) zawarciu przez emitenta lub jednostkę od niego zależną istotnej umowy, a także o wypowiedzeniu lub rozwiązaniu tej umowy;"; b) po pkt 2) dodaje się pkt 2a), w brzmieniu: "2a) wypowiedzeniu lub rozwiązaniu umowy będącej istotną umową w momencie jej wypowiadania lub rozwiązywania, zawartej przez emitenta lub jednostkę od niego zależną;"; c) po pkt 5) dodaje się pkt 5a) i 5b), w brzmieniu: "5a) objęciu akcji w ramach zarejestrowanego kapitału warunkowego; 5b) podjęciu przez zarząd emitenta decyzji o podwyższeniu kapitału zakładowego emitenta w granicach kapitału docelowego;"; d) po pkt 10) dodaje się pkt 10a), w brzmieniu: "10a) podjęciu decyzji o istotnej zmianie przedmiotu lub zakresu działalności prowadzonej przez emitenta lub jego jednostkę zależną;"; e) po pkt 15) kropkę zastępuje się średnikiem oraz dodaje się pkt 16)-19), w
brzmieniu: "16) emisji obligacji, w przypadku gdy wartość emitowanych obligacji przekracza 10 % kapitałów własnych emitenta, oraz emisji obligacji zamiennych na akcje, obligacji z prawem pierwszeństwa, obligacji przychodowych oraz warrantów subskrypcyjnych; 17) nabyciu lub zbyciu przez emitenta lub jednostkę od niego zależną papierów wartościowych wyemitowanych przez emitenta; 18) zawarciu umowy o wykonywanie zadań Autoryzowanego Doradcy, a także o zmianie treści tej umowy (z wyjątkiem zmiany warunków wynagrodzenia), jej wypowiedzeniu, rozwiązaniu lub wygaśnięciu; 19) wypowiedzeniu przez emitenta lub przez podmiot uprawniony do badania sprawozdań finansowych umowy o badanie, przegląd lub inne usługi dotyczące sprawozdań finansowych lub skonsolidowanych sprawozdań finansowych emitenta, zawartej przez emitenta z podmiotem uprawnionym do badania sprawozdań finansowych, dokonującym badania lub przeglądu sprawozdań finansowych lub skonsolidowanych sprawozdań finansowych emitenta."; 4) w § 4: a) w ust. 2 zdanie
wstępne otrzymuje brzmienie: "2. Przekazaniu, w formie raportu bieżącego, podlegają dodatkowo:"; b) w ust. 2 po pkt 6) dodaje się pkt 6a), w brzmieniu: "6a) informacje o odwołaniu albo o nieodbyciu walnego zgromadzenia, wraz ze wskazaniem przyczyn;"; c) po ust. 4 dodaje się ust. 5-7, w brzmieniu: "5. Emitent ma obowiązek przekazywania, w formie raportów bieżących: a) informacji o nałożeniu na niego obowiązku, o którym mowa w § 15b ust. 1 lub 4 Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu, b) dokumentów oraz dodatkowych informacji lub wyjaśnień, o których mowa w § 15b ust. 1 lub 4 Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu. W przypadkach, o których mowa w lit. b), raport bieżący powinien zawierać dodatkowo oświadczenie emitenta, że treść publikowanego dokumentu, informacji lub wyjaśnienia nie była przedmiotem badania przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. pod względem jej zgodności ze stanem faktycznym lub przepisami prawa. 6. W przypadku podjęcia uchwały o wypłacie dywidendy emitent jest obowiązany
do przekazania, w formie raportu bieżącego, informacji na temat wysokości dywidendy, wartości dywidendy przypadającej na jedną akcję, liczby akcji objętych dywidendą, dnia dywidendy oraz terminu wypłaty dywidendy. Postanowienia zdania pierwszego stosuje się odpowiednio do zaliczki na poczet przewidywanej dywidendy. 7. W przypadku podjęcia uchwały o podwyższeniu kapitału zakładowego z zachowaniem prawa poboru emitent jest obowiązany do przekazania, w formie raportu bieżącego, informacji ogłoszonych zgodnie z przepisami art. 434 § 2 Kodeksu spółek handlowych."; 5) w § 5: a) ust. 2 otrzymuje brzmienie: "2. Emitent będący jednostką dominującą jest obowiązany dodatkowo do przekazywania raportów okresowych w formie skonsolidowanego raportu kwartalnego i skonsolidowanego raportu rocznego. Obowiązek ten nie dotyczy wyłącznie przypadków, w których emitent jest zwolniony z obowiązku objęcia konsolidacją jednostki zależnej na podstawie art. 57 lub 58 ustawy o rachunkowości."; b) po ust. 2 dodaje się ust. 2a, w
brzmieniu: "2a. Emitent będący jednostką dominującą nie jest obowiązany do przekazywania odrębnego raportu kwartalnego, pod warunkiem zamieszczenia w skonsolidowanym raporcie kwartalnym informacji określonych w ust. 4.1 pkt 1) oraz ust. 4.2, dotyczących emitenta."; c) ust. 3 otrzymuje brzmienie: "3. Emitent sporządza sprawozdania finansowe i dane porównywalne zgodnie z przepisami obowiązującymi emitenta. Emitent z siedzibą poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej może sporządzać sprawozdania finansowe i dane porównywalne zgodnie ze standardami uznawanymi w skali międzynarodowej."; d) w ust. 4.1 po pkt 1) dodaje się pkt 1a), w brzmieniu: "1a) dodatkowe dane, jeżeli ich uwzględnienie w raporcie kwartalnym jest konieczne dla przedstawienia aktualnej sytuacji majątkowej i finansowej emitenta w sposób rzetelny i kompletny;"; e) w ust. 4.1 po pkt 4) dodaje się pkt 5)- 7), w brzmieniu: "5) wskazanie jednostek wchodzących w skład grupy kapitałowej emitenta na ostatni dzień okresu objętego raportem kwartalnym; 6) w
przypadku gdy emitent tworzy grupę kapitałową i nie sporządza skonsolidowanych sprawozdań finansowych - wskazanie przyczyn niesporządzania takich sprawozdań; 7) informację o strukturze akcjonariatu emitenta, ze wskazaniem akcjonariuszy posiadających, na dzień sporządzenia raportu, co najmniej 5% głosów na walnym zgromadzeniu."; f) ust. 5.1 otrzymuje brzmienie: "5.1 Skonsolidowany raport kwartalny zawiera co najmniej informacje, o których mowa w ust. 4.1, dotyczące grupy kapitałowej emitenta, z zastrzeżeniem ust. 2a."; 6) w § 6 ust. 11 i 12 otrzymują brzmienie: "11. Raport roczny przekazuje się niezwłocznie po wydaniu opinii przez podmiot uprawniony do badania sprawozdań finansowych, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania przez emitenta oraz nie później niż sześć miesięcy od dnia bilansowego, na który zostało sporządzone roczne sprawozdanie finansowe. 12. Skonsolidowany raport roczny grupy kapitałowej emitenta przekazuje się niezwłocznie po wydaniu opinii przez podmiot uprawniony do
badania sprawozdań finansowych, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania przez emitenta oraz nie później niż sześć miesięcy od dnia bilansowego, na który zostało sporządzone roczne skonsolidowane sprawozdanie finansowe.".

§ 4 W Załączniku Nr 4 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu ("Informacje bieżące i okresowe przekazywane przez emitentów dłużnych instrumentów finansowych w alternatywnym systemie obrotu na Catalyst") wprowadza się następujące zmiany: 1) w § 1 ust. 2 otrzymuje brzmienie: "2. Przekazywanie informacji bieżących i okresowych, o których mowa w ust. 1, odbywa się za pośrednictwem Elektronicznej Bazy Informacji (EBI), zgodnie z zasadami określonymi w Uchwale Nr 646/2011 Zarządu Giełdy z dnia 20 maja 2011 r."; 2) w § 3 po ust. 3 dodaje się ust. 3a, w brzmieniu: "3a. Emitenci dłużnych instrumentów finansowych, z siedzibą poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, których instrumenty finansowe wprowadzone do obrotu w alternatywnym systemie są równocześnie notowane na innym rynku niż rynek regulowany lub w alternatywnym systemie obrotu innym niż alternatywny system obrotu prowadzony przez Organizatora Alternatywnego Systemu lub BondSpot S.A., zobowiązani są do przekazywania Organizatorowi Alternatywnego Systemu
informacji bieżących i okresowych w zakresie i w terminach, w jakich informacje te przekazywane są zgodnie z właściwymi przepisami na danym rynku lub w danym alternatywnym systemie obrotu. W przypadku, gdy Organizator Alternatywnego Systemu tak postanowi, emitenci tych instrumentów zobowiązani są dodatkowo do przekazywania informacji, o których mowa w niniejszym Załączniku, w zakresie wskazanym przez Organizatora Alternatywnego Systemu."; 3) § 11 otrzymuje brzmienie: "§ 11 1. Z zastrzeżeniem § 16 i 17, emitent dłużnych instrumentów finansowych jest obowiązany do przekazywania informacji okresowych wyłącznie w formie: 1) raportów półrocznych obejmujących okres pierwszych 6 miesięcy roku obrotowego, 2) raportów rocznych. 2. Emitent, o którym mowa w ust. 1, będący jednostką dominującą, jest obowiązany dodatkowo do przekazywania raportów okresowych w formie skonsolidowanego raportu półrocznego i skonsolidowanego raportu rocznego. Obowiązek ten nie dotyczy wyłącznie przypadków, w których emitent jest zwolniony z
obowiązku objęcia konsolidacją jednostki zależnej wyłącznie na podstawie art. 57 lub 58 ustawy o rachunkowości. 3. Emitent, o którym mowa w ust. 1, będący jednostką dominującą, nie jest obowiązany do przekazywania odrębnego raportu półrocznego, pod warunkiem zamieszczenia w skonsolidowanym raporcie półrocznym informacji określonych w § 12 ust. 1 pkt 1) i 2), dotyczących emitenta."; 4) w § 12: a) w ust. 1 w pkt 2 lit. a) otrzymuje brzmienie: "a) w przypadku stosowania polskich zasad rachunkowości półroczne skrócone sprawozdanie finansowe zawierać powinno co najmniej: bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w kapitale własnym oraz rachunek przepływów pieniężnych w zakresie ustalonym, w zależności od prowadzonej działalności, w załączniku nr 1, 2 lub 3 do ustawy o rachunkowości literami i cyframi rzymskimi;"; b) po pkt 2) dodaje się pkt 2a) i 2b), w brzmieniu: "2a) wskazanie jednostek wchodzących w skład grupy kapitałowej emitenta na ostatni dzień okresu objętego raportem półrocznym; 2b) w przypadku
gdy emitent tworzy grupę kapitałową i nie sporządza skonsolidowanych sprawozdań finansowych - wskazanie przyczyn niesporządzania takich sprawozdań;"; 5) w § 16 uchyla się ust. 2; 6) w § 18: a) ust. 6 i 7 otrzymują brzmienie: "6. Raport roczny przekazuje się niezwłocznie po wydaniu opinii przez podmiot uprawniony do badania sprawozdań finansowych, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania przez emitenta oraz nie później niż sześć miesięcy od dnia bilansowego, na który zostało sporządzone roczne sprawozdanie finansowe. 7. Skonsolidowany raport roczny grupy kapitałowej emitenta przekazuje się niezwłocznie po wydaniu opinii przez podmiot uprawniony do badania sprawozdań finansowych, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania przez emitenta oraz nie później niż sześć miesięcy od dnia bilansowego, na który zostało sporządzone roczne skonsolidowane sprawozdanie finansowe."; b) po ust. 7 dodaje się ust. 7a, w brzmieniu: "7a. Sprawozdania i opinie, o których mowa w § 16,
przekazuje się nie później niż w terminie sześciu miesięcy od zakończenia roku, którego dotyczą."; 7) w § 19 ust. 1 otrzymuje brzmienie: "1. Emitent niebędący jednostką samorządu terytorialnego w rozumieniu § 2 pkt 20 lit. a) Rozporządzenia o obowiązkach informacyjnych jest obowiązany określić i przekazać do końca pierwszego miesiąca danego roku obrotowego, w formie raportu bieżącego, stałe daty przekazywania w danym roku obrotowym raportów okresowych, z uwzględnieniem dni uznanych na podstawie odrębnych przepisów za dni wolne od pracy. Emitent, który obowiązkom informacyjnym zaczął podlegać po zakończeniu pierwszego miesiąca danego roku obrotowego, przekazuje raport bieżący w powyższej sprawie co najmniej na dwa dni przed przekazaniem pierwszego raportu okresowego.".

§ 5 W Załączniku Nr 5 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu ("Autoryzowany Doradca w alternatywnym systemie obrotu") wprowadza się następujące zmiany: 1) pkt 4c otrzymuje brzmienie: "4c. Wymogu posiadania Certyfikatu określonego w pkt 4a nie spełnia osoba, która po uzyskaniu Certyfikatu nie wykonywała obowiązków w zakresie zadań Autoryzowanego Doradcy przez okres dłuższy niż 12 kolejnych miesięcy."; 2) pkt 28 otrzymuje brzmienie: "28. W celu weryfikacji czy działalność Autoryzowanego Doradcy prowadzona jest zgodnie z regulacjami alternatywnego systemu, zobowiązany on jest na żądanie Organizatora Alternatywnego Systemu, przekazać mu we wskazanym czasie i formie wszelkie wymagane dokumenty z zapewnieniem, że materiały te sporządzone zostały z jego najlepszą wiedzą, są rzetelne i nie wprowadzają w błąd, jak również udzielić pisemnych lub ustnych wyjaśnień."; 3) śródtytuł przed pkt 32 otrzymuje brzmienie: "POZBAWIENIE STATUSU AUTORYZOWANEGO DORADCY I INNE KARY STOSOWANE WOBEC AUTORYZOWANYCH DORADCÓW"; 4) w
pkt 32 zdanie wstępne otrzymuje brzmienie: "32. Z zastrzeżeniem postanowień pkt 25, pkt 33 - 34 oraz pkt 37, Organizator Alternatywnego Systemu może podjąć decyzję o skreśleniu Autoryzowanego Doradcy z Listy w przypadku gdy:"; 5) pkt 33 otrzymuje brzmienie: "33. Z zastrzeżeniem postanowień pkt 25, pkt 33a - 34 oraz pkt 37, w przypadku gdy: a) Autoryzowany Doradca narusza zasady lub przepisy obowiązujące w alternatywnym systemie lub nie wywiązuje się z zobowiązań złożonych wraz z wnioskiem lub emitent, na rzecz którego Autoryzowany Doradca świadczy swoje usługi, narusza przepisy obowiązujące w alternatywnym systemie, b) Autoryzowany Doradca podejmuje działania mogące naruszyć bezpieczeństwo obrotu lub interes uczestników tego obrotu, c) Autoryzowany Doradca podejmuje działania mogące naruszyć dobre imię lub wizerunek Organizatora Alternatywnego Systemu, d) Autoryzowany Doradca narusza obowiązek, o którym mowa w pkt 11a - Organizator Alternatywnego Systemu może, w zależności od oceny stopnia i zakresu
powstałego naruszenia lub uchybienia obowiązkom przez Autoryzowanego Doradcę: 1) upomnieć Autoryzowanego Doradcę, 2) nałożyć na Autoryzowanego Doradcę karę pieniężną w wysokości do 20.000 zł, 3) zawiesić prawo do działania Autoryzowanego Doradcy w alternatywnym systemie, 4) skreślić Autoryzowanego Doradcę z Listy."; 6) dotychczasowy pkt 33a oznacza się jako pkt 33e; 7) po pkt 33 dodaje się pkt 33a-33d, w brzmieniu: "33a W przypadkach określonych w pkt 33 Organizator Alternatywnego Systemu może postanowić o nałożeniu kary pieniężnej łącznie z karą zawieszenia albo karą skreślenia z Listy. 33b. W przypadkach określonych w pkt 33 Organizator Alternatywnego Systemu podejmując decyzję o upomnieniu lub zawieszeniu może wyznaczyć Autoryzowanemu Doradcy termin na zaniechanie dotychczasowych naruszeń lub podjęcie działań mających na celu zapobieżenie takim naruszeniom w przyszłości. 33c. Organizator Alternatywnego Systemu podejmuje decyzję o zawieszeniu prawa do działania Autoryzowanego Doradcy w alternatywnym
systemie również w przypadku stwierdzenia naruszenia przez emitenta, dla którego podmiot ten wykonuje obowiązki Autoryzowanego Doradcy, przepisów obowiązujących w alternatywnym systemie i nałożenia na tego emitenta kary, o której mowa w § 17c Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu. 33d. Organizator Alternatywnego Systemu podejmuje decyzję o zawieszeniu prawa do działania Autoryzowanego Doradcy w alternatywnym systemie albo o skreśleniu Autoryzowanego Doradcy z Listy również w przypadku podjęcia przez Organizatora Alternatywnego Systemu decyzji o odmowie wprowadzenia do obrotu instrumentów finansowych emitenta, dla którego dany podmiot wykonuje obowiązki Autoryzowanego Doradcy."; 8) pkt 35 uchyla się; 9) po pkt 35 dodaje się pkt 35a-35e, w brzmieniu: "35a. Organizator Alternatywnego Systemu podejmując decyzję o nałożeniu kary pieniężnej, kary zawieszenia lub kary skreślenia z Listy obowiązany jest ją uzasadnić, a jej odpis wraz z uzasadnieniem przekazać niezwłocznie Autoryzowanemu Doradcy. 35b. W terminie 5
dni roboczych od daty przekazania Autoryzowanemu Doradcy decyzji o nałożeniu kary pieniężnej, kary zawieszenia lub kary skreślenia z Listy, Autoryzowany Doradca może złożyć wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy. Do czasu upływu tego terminu, a w przypadku złożenia wniosku do czasu jego rozpatrzenia, decyzja o nałożeniu kary pieniężnej lub kary skreślenia z Listy nie podlega wykonaniu. Decyzja o nałożeniu kary zawieszenia podlega natychmiastowemu wykonaniu. 35c. Organizator Alternatywnego Systemu zobowiązany jest niezwłocznie rozpatrzyć wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy w tym zakresie. Decyzja podjęta na tej podstawie nie może nakładać na Autoryzowanego Doradcę kary pieniężnej w wysokości wyższej niż kwota określona w decyzji, której dotyczy wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy. 35d. Autoryzowany Doradca zobowiązany jest wpłacić pieniądze z tytułu nałożonej kary pieniężnej na konto wybranej przez siebie organizacji pożytku publicznego w terminie 14 dni od dnia, od którego decyzja o jej nałożeniu podlega
wykonaniu. W przeciwnym razie wobec Autoryzowanego Doradcy może zostać nałożona kara, o której mowa w pkt 33 ppkt 3) lub 4). Kopię dowodu wpłaty kwoty, o której mowa w zdaniu pierwszym, Autoryzowany Doradca zobowiązany jest niezwłocznie przekazać Organizatorowi Alternatywnego Systemu. 35e. Organizator Alternatywnego Systemu może opublikować na swojej stronie internetowej informację o nałożeniu na Autoryzowanego Doradcę kary, wraz ze wskazaniem zakresu stwierdzonego naruszenia obowiązujących zasad, przepisów lub obowiązków Autoryzowanego Doradcy.".

d4fnsrn

§ 6 W Załączniku Nr 7 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu ("Opłaty w alternatywnym systemie obrotu") w § 3 po pkt 1.3 dodaje się pkt 1.4, w brzmieniu: "1.4 Transakcje odkupu lub odsprzedaży instrumentów finansowych Opłata od wartości transakcji ............................................................0,10%".

§ 7 1. Zmiany, o których mowa w § 1 - 6 niniejszej uchwały, wchodzą w życie z dniem 20 czerwca 2012 r., z wyjątkiem: 1) § 9 ust. 6 i 7 oraz § 23a - 23c Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu, które wchodzą w życie z dniem 27 czerwca 2012 r.; 2) zmian w § 11 ust. 1 pkt 2) i 3) i ust. 3 oraz w § 20 ust. 1 pkt 2) i 3) i ust. 3 Załącznika Nr 1 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu, które wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2013 r.; 3) zmian w § 5 ust. 2 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu, które wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2013 r.; 4) § 11 ust. 2 zdanie drugie Załącznika Nr 4 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu, który wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 r.; 5) pkt 1.4 w § 3 Załącznika Nr 7 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu, który wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2012 r. 2. Do wniosków złożonych, a nie rozpatrzonych przed dniem 20 czerwca 2012 r., stosuje się przepisy dotychczasowe.

§ 8 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

kom zdz/

d4fnsrn
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4fnsrn