Grupa AB rozbudowuje sieci franczyzowe, nowe centrum będzie zgodnie z planem
Warszawa, 20.05.2015 (ISBnews) - Priorytetami rozwojowymi Grupy AB są dalsza rozbudowa sieci franczyzowych i innych kanałów sprzedaży grupy, nowe otwarcie w e-commerce dzięki oddaniu nowego centrum dystrybucyjnego, umacnianie pozycji na rynku czeskim i segmencie zabawek, poinformował prezes grupy Andrzej Przybyło.
20.05.2015 13:34
"Mamy już łącznie 1540 punktów sprzedaży w grupie. Ten model się sprawdza, a sieci rosną w szybkim tempie, jak chociażby Kakto, które w dość krótkim czasie urosło do 160 punktów sprzedaży sprzętu RTV/AGD. Nasza nowa sieć Wyspa Skarbów będzie sprzedawać zabawki" - powiedział Przybyło podczas konferencji prasowej.
W Polsce sieć Alsen liczy 405 punktów, Kakto 161, Optimus 86, w Czechach - Digimax to 103 punkty (ma urosnąć do 160 w 2016 r.), Premio 186, Triline 250, Comfor 195, z kolei na Słowacji Comfor ma 104 punkty, a Triline 70. Wyspa Skarbów ma mieć 60 sklepów z zabawkami do końca roku.
Członek zarządu ds. finansowych Grzegorz Ochędzan wskazał, że nowe centrum dystrybucyjne zostanie oddane do użytku zgodnie z harmonogramem. Przeniesienie działalności operacyjnej będzie następowało stopniowo w sezonie wakacyjnym.
"Przy planowaniu procesu wzięliśmy pod uwagę wszystkie czynniki, aby realizacja odbywała się płynnie. Chcemy być przygotowani na IV kw., na pełną obsługę potoków towarów w najwyższym sezonie. Nowe centrum otwiera potencjał do dalszego wzrostu skali i poprawy efektywności logistyki" - powiedział Ochędzan.
Czeski dystrybutor ATC, należący do Grupy AB, zanotował kolejne istotne wzrosty sprzedaży i, jak podkreśla zarząd grupy, jest liderem we wszystkich kluczowych segmentach z perspektywą dalszego umocnienia pozycji w Czechach i Słowacji.
Grupa zapowiada również rozwój w segmencie enterprise, gdzie pozyskano umowy dystrybucyjne z HP (tipping-point, software), EnGenius (podzespoły sieciowe), Molex (subdystrybucja, urządzenia sieciowe), HANNspree (digital signage). W digital signage grupa zapowiada, że będzie znaczącym graczem.
Grupa AB należy do grona 10 dystrybutorów w Europie o najwyższych realizowanych przychodach. Prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, sprzedając produkty największych światowych producentów nowoczesnych technologii do ponad 16 tys. partnerów handlowych. Jest liderem w regionie CEE. Obok ugruntowanej już pozycji na rynku sprzętu IT, Grupa AB z sukcesem prowadzi dystrybucję elektroniki użytkowej, dostarcza rozwiązania e-commerce, umacnia pozycję w zakresie dystrybucji AGD i zabawek, a także dostarcza usługi logistyczne i finansowe, które uzupełniają i uatrakcyjniają ofertę handlową firmy. AB SA jest spółką notowaną na rynku głównym GPW od 2006 roku.
(ISBnews)