Grupa Agory w I kw.'09 miała 1,1 mln zł zysku netto, lepiej od konsensusu (opis)

14.5.Warszawa (PAP) - Grupa Agory miała w I kw. 2009 roku 1,1 mln
zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki
dominującej wobec 18,7 mln zł zysku netto w I kw. 2008...

14.5.Warszawa (PAP) - Grupa Agory miała w I kw. 2009 roku 1,1 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 18,7 mln zł zysku netto w I kw. 2008 r. Wynik okazał się lepszy od średniej prognoz rynkowych na poziomie 0,14 mln zł zysku netto.

Zysk operacyjny Agory w I kw. 2009 roku wyniósł 5,7 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 22,6 mln zł zysku. Wynik jest lepszy niż spodziewał się rynek, bo konsensus zakładał 0,1 mln zł straty EBIT.

Przychody Agory spadły w I kw. 2009 roku o 12,4 proc. do 274,4 mln zł z 313,4 mln zł w I kw. 2008 roku i były nieznacznie niższe od średniej prognoz rynkowych, zakładającej 282 mln zł.

Koszty operacyjne netto Grupy wyniosły 268,7 mln zł i spadły o 22,1 mln zł, czyli o 7,6 proc. Spadek ten jest m.in. efektem wdrożonego w Grupie w grudniu 2008 r. programu poprawy efektywności operacyjnej.

Największe redukcje nastąpiły w wydatkach na promocję i reklamę (spadek o odpowiednio 28,3 proc. i 33,9 proc. w stosunku do I kw. i IV kw. 2008 r.) oraz na materiały i energię (spadek o odpowiednio 3,6 proc. i 0,8 proc. w stosunku do I kw. i IV kw. 2008 r.).

Ponadto wpływ na spadek kosztów operacyjnych Grupy miały niższe o 3,3 mln zł (tj. o 22,1 proc.) koszty sprzedanych towarów i materiałów w stosunku do analogicznego kwartału roku ubiegłego. Główną przyczyną spadku tych kosztów były niższe nakłady seryjnych projektów wydawniczych (Projekty Specjalne).

EBITDA operacyjna Grupy wyniosła w I kw. 2009 roku 29,3 mln zł (spadek o 45,9 proc.), a marża EBITDA operacyjna wyniosła 10,7 proc.

Wpływy ze sprzedaży reklam wyniosły 178,8 mln zł (spadek o 16,3 proc.), ze sprzedaży wydawnictw 49,5 mln zł (spadek o 7,1 proc.), a ze sprzedaży Projektów Specjalnych (w tym kolekcji) 22,9 mln zł (wzrost o 2,2 proc.).

Wpływy ze sprzedaży reklam w "Gazecie Wyborczej" wyniosły 86,1 mln zł i spadły o 30,7 proc. Przychody ze sprzedaży egzemplarzy były o 6,6 proc. niższe niż przed rokiem i wyniosły 38,3 mln zł.

W tym okresie "Gazeta" sprzedawała średnio 396 tys. egzemplarzy, a jej udział w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł około 39,5 proc. i spadł o 4 pkt proc. w stosunku do I kw. 2008 r., a wzrósł o 1,5 pkt proc. w stosunku do IV kw. 2008 r.

Przychody ze sprzedaży reklam w bezpłatnej gazecie "Metro" wyniosły 8,4 mln zł i spadły o 3,4 proc. Wpływy z reklam wymiarowych spadły o 6 proc. przy spadku wydatków na reklamę w dziennikach na poziomie 24 proc.

Przychody ze sprzedaży reklam internetowych wyniosły 10,4 mln zł i wzrosły o 16,9 proc. Przychody ze sprzedaży ogłoszeń w wortalach wzrosły o 28,3 proc. i wyniosły 5,9 mln zł. W lutym 2009 r. zasięg wszystkich marek internetowych Grupy wzrósł do poziomu 47,4 proc.

Przychody Grupy AMS wyniosły 38,5 mln zł i spadły o 3,8 proc. Pomimo spadku przychodów AMS zwiększył swój udział w rynku reklamy zewnętrznej o 2,4 pkt proc. do 27,8 proc.

Agora podała, że przychody ze sprzedaży czasopism wyniosły 23,4 mln zł i spadły o 10,3 proc., a EBITDA operacyjna wyniosła 3,1 mln zł.

Przychody segmentu Radio wyniosły 18,6 mln zł i wzrosły o 3,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, a EBITDA operacyjna wyniosła 1,6 mln zł.

Na koniec marca 2009 roku, Grupa posiadała środki pieniężne w wysokości 256,8 mln zł, na które składały się gotówka i jej ekwiwalenty w wysokości 196,4 mln zł oraz 60,4 mln zł zainwestowane w bezpieczne krótkoterminowe papiery wartościowe.

Zadłużenie Grupy wyniosło 143,7 mln zł. Linia kredytowa Grupy dostępna do dalszego wykorzystania wynosiła 200 mln zł.

Zgodnie z ogłoszonym w grudniu ubiegłego roku programem poprawy efektywności operacyjnej, Grupa na bieżąco wdraża program ograniczania kosztów, w tym spółka realizuje program zwolnień grupowych. W I kw. 2009 r. liczba wypowiedzeń wręczonych pracownikom Grupy wyniosła 238, a na dzień 7 maja 2009 r. 282.(PAP)

bas/ jtt/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów