Trwa ładowanie...
d2bnqqn
21-03-2017 12:47

Grupa Dino chce utrzymać tempo wzrostu sieci w br. (aktual.)

We wczorajszej depeszy w nazwisku Prezesa Zarządu Dino Polska pojawiła się literówka. Za pomyłkę przepraszamy. 

d2bnqqn
d2bnqqn

Poniżej zaktualizowana wersja depeszy

Warszawa, 20.03.2017 (ISBnews) - Dino Polska zamierza w tym roku przynajmniej utrzymać tempo powiększania sieci z ub.r., kiedy otworzyło 117 placówek, zapowiedzieli przedstawiciele spółki. Dino stawia na rozwój organiczny oraz ekspansję sieci na północy i wschodzie Polski.

"Będziemy wychodzić na nowe obszary ze sklepami - kilka-kilkanaście kilometrów od istniejących sklepów. Planujemy rozwój organiczny oraz ekspansję sieci na obszarze północy i wschodzie Polski" - powiedział prezes Dino Polska Szymon Piduch podczas konferencji prasowej.

Dodał, że Grupa zakłada, iż będzie obecna "we wszystkich gminach w Polsce". Podkreślił też, że obecnie nie pracuje nad akwizycjami.

d2bnqqn

"W 2017 r. zostanie utrzymane przynajmniej tak dynamiczne tempo powstania nowych sklepów, jak w roku 2016 roku" - powiedział także prezes.

Na koniec 2016 r. sieć Dino liczyły 628 supermarketów proximity wobec 511 rok wcześniej i 410 na koniec 2014 r.

Sklepy sieci zlokalizowane są głównie w zachodniej części Polski, w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast, w lokalizacjach dogodnych dla klientów. Dino jest właścicielem większości nieruchomości i gruntów, na których zlokalizowane są sklepy sieci. Grupa chce przekroczyć liczbę 1 200 sklepów do końca 2020 r.

Na koniec stycznia 2017 r. Grupa Dino zatrudniała ponad 10 600 osób.

d2bnqqn

Spółka podtrzymała dotychczasową strategię odnośnie nakładów inwestycyjnych.

"80% capeksu jest pokrywane przez własne przepływy finansowe i taki model zamierzamy utrzymać" - powiedział dyrektor finansowy Dino Polska Michał Krauze podczas konferencji prasowej.

Grupa Dino nie obawia się wpływu na biznes planowanego ograniczenia handlu w niedziele.

"Niedziela jest dniem o najniższym udziale całej sprzedaży. Nasi klienci przerzucą zakupy w naszej ocenie na inne dni i więcej sprzedamy w sobotę i poniedziałek, piątek. Nie obawiamy się tej regulacji" - ocenił Piduch.

Dodał też, że zamknięcie sklepów na jeden dzień może wygenerować pewne oszczędności kosztów, przy zakładanej zwiększonej sprzedaży w inne dni.

Pierwotna oferta publiczna nie więcej niż 48 040 000 akcji istniejących Dino Polska, stanowiących 49% kapitału, rozpoczyna się dziś od uruchomienia procesu budowy księgi popytu wśród inwestorów indywidualnych.

(ISBnews)

d2bnqqn
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2bnqqn