Trwa ładowanie...
d14fxq9

Grupa Kolporter spodziewa się w ciągu ok. miesiąca ofert na saloniki prasowe

10.9.Warszawa (PAP) - Grupa Kolporter, która szuka branżowego lub finansowego inwestora dla sieci 900 saloników prasowych, spodziewa się pierwszych ofert od zainteresowanych w...

Share
d14fxq9

10.9.Warszawa (PAP) - Grupa Kolporter, która szuka branżowego lub finansowego inwestora dla sieci 900 saloników prasowych, spodziewa się pierwszych ofert od zainteresowanych w ciągu około miesiąca - poinformował PAP Maciej Topolski, rzecznik Grupy Kolporter.

"Na przełomie sierpnia i września bank inwestycyjny Trigon, który jest naszym doradcą w tym procesie poszukiwania inwestora rozesłał do potencjalnych zainteresowanych zarówno z sektora finansowego jak i inwestorów branżowych pakiet wstępnych informacji dotyczących saloników prasowych" - powiedział PAP Topolski.

"Trudno mówić o dalszym szczegółowym kalendarzu, dlatego, że nie narzucamy sobie sztywnego terminu zawarcia transakcji, czy to dokapitalizowania tej sieci i wejścia kapitałowego jakiegoś partnera zewnętrznego, czy też sprzedaży tej sieci, bo wszystko zależy od tego, jakie będzie zainteresowanie i jakie będą oferty" - dodał.

d14fxq9

"Żeby mówić jak duże jest zainteresowanie tą transakcją myślę, że trzeba około miesiąca, żeby ta informacja dotarła i żeby otrzymać informacje zwrotne od potencjalnie zainteresowanych firm" - powiedział również, ale nie chciał ujawnić do ilu firm został przesłany pakiet wstępnych informacji.

Na początku sierpnia Grupa Kolporter informowała, że Kolporter Sieci Handlowe szuka branżowego lub finansowego inwestora dla sieci 900 saloników prasowych oraz że może sprzedać część lub całość udziałów w tej sieci.

Spółka informowała, że możliwe są dwa scenariusze - jeśli znajdzie inwestora zainteresowanego zakupem części udziałów w sieci saloników prasowych, to dzięki pozyskanym środkom będą wspólnie rozwijać tę sieć sprzedaży, a jeśli spółka otrzyma atrakcyjną ofertę na zakup całości sieci saloników, to na pewno ją rozważy.

Sieć saloników prasowych Kolportera sprzedaje m.in. prasę, papierosy, prepaidy, słodycze, napoje, baterie, artykuły tytoniowe i zabawki oraz oferuje klientom usługi dodatkowe: lotto i opłatę domowych rachunków.

Kolporter Sieci Handlowe to spółka wchodząca w skład grupy kapitałowej Kolporter, która liczy 13 firm.

Udział Kolportera w rynku dystrybucji prasy wyniósł na początku 2009 roku według Izby Wydawców Prasy 40,85 proc., a według samej spółki wynosi ok. 46 proc.

Barbara Woźniak (PAP)

bas/ gor/

d14fxq9

Podziel się opinią

Share
d14fxq9
d14fxq9