Grupa Makarony Polskie spodziewa się w '11 wzrostu przychodów o 40 proc. wobec '09

31.08. Warsaw (PAP) - Grupa Makarony Polskie spodziewa się w 2011 roku wzrostu przychodów o 40 proc. w porównaniu do 2009 roku - poinformował prezes spółki Paweł Nowakowski. Wzrost...

31.08. Warsaw (PAP) - Grupa Makarony Polskie spodziewa się w 2011 roku wzrostu przychodów o 40 proc. w porównaniu do 2009 roku - poinformował prezes spółki Paweł Nowakowski. Wzrost cen mąki makaronowej spowoduje wzrost kosztu wytworzenia paczki makaronu o 20-25 gr i będzie miał wpływ na wyniki spółki w II połowie 2010 roku, zwłaszcza w III kwartale.

"Osiągnięte w I połowie 2010 roku wyniki sprzedażowe są lepsze od zakładanych o 4,7 proc. Dotychczas zrealizowane inwestycje umożliwiają Grupie dalszy organiczny wzrost przychodów o blisko 40 proc. w stosunku do 2009 roku. Wynik ten planujemy osiągnąć w 2011 roku" - powiedział na wtorkowej konferencji prasowej Paweł Nowakowski, prezes Makaronów Polskich.

Grupa Makarony Polskie osiągnęła w I połowie 2010 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 74,08 mln zł, co oznacza wzrost na poziomie 32,4 proc. w stosunku do I półrocza 2009 roku, w którym przychody wyniosły 55,88 mln zł. Zysk netto Grupy Makarony Polskie wzrósł w I połowie 2010 roku o 125,1 proc. - do 2,6 mln zł, z 1,15 mln zł w analogicznym okresie 2009 roku.

Grupa Makarony Polskie sprzedała w I połowie 2010 roku makarony o wartości 48,2 mln zł, co oznacza wzrost o 14,9 proc. w porównaniu z I połową roku ubiegłego. Sprzedaż dań gotowych, dżemów i konserw osiągnęła wartość 11,22 mln zł - wzrost sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego wyniósł 18,7 proc.

Zdaniem Nowakowskiego na wyniki finansowe w II połowie 2010 roku wpływ będzie miał wzrost cen mąki, stanowiącej około 60 proc. kosztów wytworzenia.

"W okresie od maja do sierpnia bieżącego roku cena mąki makaronowej wzrosła o ponad 60 proc. i jest to najwyższy jednorazowy wzrost na przestrzeni kilku ostatnich lat. Wpływ wahań cen surowca na wyniki finansowe spółki będzie miał charakter przejściowy i ograniczać się będzie jedynie do okresu kilku miesięcy, tj. od wzrostu cen surowca do czasu podniesienia cen produktów, zgodnie z obowiązującymi zapisami umownymi z odbiorcami (...) Negatywny efekt wzrostu cen mąki będzie miał największy wpływ na wyniki III kwartału 2010 roku" - powiedział prezes Makaronów Polskich.

"Musimy przestawić się na marżę wyższego kosztu wytworzenia, co zrealizujemy do października bieżącego roku" - dodał.

Według prezesa koszty wytworzenia paczki makaronu wzrosną o ok. 20-25 groszy.

"Wzrost cen pszenicy, którego pochodną jest wzrost cen surowca, spowoduje wzrost kosztu wytworzenia paczki makaronu o ok. 20-25 groszy" - powiedział.

Prezes poinformował, że po uporządkowaniu struktury i wdrożeniu nowego systemu informatycznego Grupa będzie przygotowana do kolejnych projektów w zakresie konsolidacji rynku.

"Oczekiwania cenowe w ostatnich miesiącach były zbyt wysokie (...) Jest to kwestia wybrania odpowiedniego momentu, ale on jeszcze nie nastąpił" - powiedział.(PAP)

jow/ jtt/

Źródło artykułu:PAP
handelżywnośćmakarony polskie sa

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)